Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Har lyst til å prøve vannkjøling selv jeg. Har litt lyst til å prøve å bruke kobberrør istedet for slanger. Jeg tror det kunne blitt fint.

 

Er kuldemontør, og det å bøye til rør, hadde ikke blitt noe problem, og rør har jeg god tilgang til.

 

 

Noen som har noen tanker om hvordan det kunne blitt?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lyst til å prøve vannkjøling selv jeg. Har litt lyst til å prøve å bruke kobberrør istedet for slanger. Jeg tror det kunne blitt fint.

 

Er kuldemontør, og det å bøye til rør, hadde ikke blitt noe problem, og rør har jeg god tilgang til.

 

 

Noen som har noen tanker om hvordan det kunne blitt?

 

Kunne blitt tøft med noen polerte kobber rør. Har tenkt på det flere ganger selv da jeg drev med vannkjøling. Eneste som ka bli litt vanskelig er å koble rørene til vannblokkene på en pen måte. Du kan jo alltids kjøre litt vanlig slange over enden av røret og over på en vanlig nippel, men jeg ser ikke for meg at det blir serlig pent. Kanskje en type kompresjons nippel hadde funket og sammtidig holdt det rent.

Lenke til kommentar

Har lyst til å prøve vannkjøling selv jeg. Har litt lyst til å prøve å bruke kobberrør istedet for slanger. Jeg tror det kunne blitt fint.

 

Er kuldemontør, og det å bøye til rør, hadde ikke blitt noe problem, og rør har jeg god tilgang til.

 

 

Noen som har noen tanker om hvordan det kunne blitt?

 

Kunne blitt tøft med noen polerte kobber rør. Har tenkt på det flere ganger selv da jeg drev med vannkjøling. Eneste som ka bli litt vanskelig er å koble rørene til vannblokkene på en pen måte. Du kan jo alltids kjøre litt vanlig slange over enden av røret og over på en vanlig nippel, men jeg ser ikke for meg at det blir serlig pent. Kanskje en type kompresjons nippel hadde funket og sammtidig holdt det rent.

 

Ja, det blir nok det vanskeligste med det, men det går an å starte rørlegginga fra vannblokkene og videre. Da slipper man å tenke på det. Det å treffe pumpa, skal ikke by på noen problemer, da jeg enten kan flytte pumpen, eller "jukse" litt med å skjøte rørene. Overgang fra kobberrøret til niplene er null problem.

 

Kobberrørene er stive, hvordan ville det vært å ha pumpa sittende fast på røret?

 

 

Er enig i det med polerte rør.

 

 

 

Det mest kjedelige med dette prosjektet vil være når man skal oppgradere. Da må man legge nye rør.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Pumpa vil nok by på vibrasjonsproblemer avhengig av hvordan du fester det hele. En idè kan jo være å bruke svarte/hvite slanger fra pumpa og over til slangen og på den måten ikke overføre vibrasjon til slangene.

 

Blir nok mye arbeid, men hvis du er "up for the job" så sier jeg bare stå på. Hadde også vært tøft om du lagde en worklogg.

Lenke til kommentar

Pumpa vil nok by på vibrasjonsproblemer avhengig av hvordan du fester det hele. En idè kan jo være å bruke svarte/hvite slanger fra pumpa og over til slangen og på den måten ikke overføre vibrasjon til slangene.

 

Blir nok mye arbeid, men hvis du er "up for the job" så sier jeg bare stå på. Hadde også vært tøft om du lagde en worklogg.

 

Ja, dette blir mest for moroskyld da jeg ikke er noen overklokker(kanskje jeg blir det?).

 

Er nok lurt med et par korte slanger å koble til vifta som vibdemper.

 

 

Ble skikkelig tent på å gjøre dette nå. Blir nok ikke før februar. Altfor mange regninger i januar, og jeg må lese meg opp på hva som er bra av vannblokker og radiatorer, samt finne ei god pumpe.

Lenke til kommentar

RRhoads det høres ut som et flott prosjekt, har tenkt på det selv med galvaniserte rør. Tror ikke overgang/tilkobling til blokkene, radiator og pumpe er noe problem, nesten alle har 1/4" gjenger og man får kjøpt koblinger som passer til rør i noen vannkjølingsbutikker på nett.

hadde jeg hatt utstyr til å bøye og kappe rør selv så hadde jeg gjort det for lenge siden. :)

Lenke til kommentar

Enig med minhund på galvaniserte rør. Kobber får man korrosjon på, så bar kobber vil bli svarte/grønne over tid :)

 

Tredje gangen jeg spør, men; Hvordan er stemningen ift Freezelabs? Hvis folk ønsker en side for vann/modding osv, så opprettholder jeg den. Hvis ikke, så gidder jeg ikke ha den oppe lengre. Er mye jobb med slikt :)

 

Tar også imot bidrag dersom noen har noe de ønsker å skrive om, noe de vil teste eller så. Rop ut ;)

 

Edit: For de som ikke vet hva det dreier seg om: http://freezelabs.com/

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Godt å høre, soppen!

 

Men da fortsetter jeg å kjøre den. Skal få ut litt selv der etterhvert også.

Om noen har noe som helst de ønsker å kjøre ut der, bare send meg en PM eller legg meg til på msn. Er heller ingenting i veien for å poste ting både på FL, og på forumet :)

Lenke til kommentar

Wikipedersen: Kjøp overklokking.no, og smell deg inn med Edda. Okei, kanskje ikke med Edda, men det er jo NESTEN at det er overklokking.no der da.

 

Og, jeg kan sikkert skrive noe pent om min framtidige fullblokk til mitt Sapphire 6970 :) Får jo ikke mye mer sammenlikningsgrunnlag enn stock da, siden det ikke er mye ute, men better than nothing, aight?

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Enig med minhund på galvaniserte rør. Kobber får man korrosjon på, så bar kobber vil bli svarte/grønne over tid :)

 

Ja, jeg har tenkt på det at kobber oksiderer. Hvordan vil det være å ha på klarlakk?

 

Galvaniserte rør er fint det og, men det er litt vanskeligere å bøye, og jeg har ikke like stor tilgang på det.

Lenke til kommentar

Og, jeg kan sikkert skrive noe pent om min framtidige fullblokk til mitt Sapphire 6970 :) Får jo ikke mye mer sammenlikningsgrunnlag enn stock da, siden det ikke er mye ute, men better than nothing, aight?

 

Det er denne typen bidrag vi trenger ja. Dersom man ikke er helt venn med pennen, kan det også sendes målinger og testresultater, så kan jeg eller noen andre ta oss av finskrivingen. Jeg har ikke økonomi til å kjøre roundup på alt mulig rart av produkter, så dersom noen har noe å bidra med, rop ut!

 

Det hadde jo vært gøy å få til noe skikkelig, siden det som finnes av nyheter/tester på vann i Norge er litt rustent :)

Lenke til kommentar

Og, jeg kan sikkert skrive noe pent om min framtidige fullblokk til mitt Sapphire 6970 :) Får jo ikke mye mer sammenlikningsgrunnlag enn stock da, siden det ikke er mye ute, men better than nothing, aight?

 

Det er denne typen bidrag vi trenger ja. Dersom man ikke er helt venn med pennen, kan det også sendes målinger og testresultater, så kan jeg eller noen andre ta oss av finskrivingen. Jeg har ikke økonomi til å kjøre roundup på alt mulig rart av produkter, så dersom noen har noe å bidra med, rop ut!

 

Det hadde jo vært gøy å få til noe skikkelig, siden det som finnes av nyheter/tester på vann i Norge er litt rustent :)

Jeg er ganske så blakk jeg også, jeg har en japansk sportsbil som krever sitt :p

 

Meen, en enkelt blokk på ett 6970, kontra stock kjøler burde vel kunne overbevise de som har hydrofobi, vel? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...