Gå til innhold

Finnes det falske kristne ?


Anbefalte innlegg

"Guds ubetinga kjærlighet" ?

 

Ikke helt, man må være ærlig for å kunne oppleve ekte kjærlighet.

.... gidder ikke....

 

Hahahah :D

 

IHS, hva med bibelen da? Er ikke my ærlighet der, heller motsatt, er det derfor de kristne har så lite kjærlighet for mennesket? Det vil jo forklare alle de århundrene med undertrykkelse, tortur, tvang og mord som kirken har påført de uskyldige. Hmm.. virker logisk! Takk for innsikten IHS!

 

Jeg er kristen. men bare for å være på den sikre siden! Tilfelle jeg dør, kan ikke ta sjansen på at helvete faktisk eksisterte, da vil du føle deg ganske dum!

 

Haha.. dette er vel en falsk kristen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er personlig ikke så veldig begeistret for kristendom, men noen er definitivt værre en andre, deriblandt Kåre Johan Smith (Smith`s Venner) Snakk om å berike seg på naive mennesker.... Så huset/Palasset hans for noen år siden, og da står samme mannen å preiker om å "bekjempe pengekjærheten i eget liv" ect ect på div tv kanaler som forkynner hans ord.

 

Lenke til kommentar

"Guds ubetinga kjærlighet" ?

 

Ikke helt, man må være ærlig for å kunne oppleve ekte kjærlighet.

 

utdyp er du snill :)

Vel ordet "ubetinget" vil si ingen forutsetning, og det er jo ikke tilfell, verken kristent eller psykologisk. Den ekte kjærligheten kan ganske enkelt ikke nå inn til den uoppriktige. Så det er en vis forutsetning, altså den er ikke ubetinget.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Den ekte kjærligheten kan ganske enkelt ikke nå inn til den uoppriktige.

dette ble litt uklart for meg, kan du utdype enda mere?:)

Kan Gud (kjærligheten) bo i et urent hjerte, rosin ?

 

Hjerte må være rent (Mark 7:21)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Kan Gud (kjærligheten) bo i et urent hjerte, rosin ?

 

Hjerte må være rent (Mark 7:21)

 

Nå spurte du ikke meg, men jeg har likevel et spørsmål til deg, om du kan hevde at et hjerte er urent om kjærligheten bor i det?

 

Hvis en person som utrettelig og villig deler av sin kjærlighet til sine medmennesker skulle komme til å kalle Gud for Allah (*), har han da et rent hjerte?

 

(*) Eller hva som helst annet, eller kanskje ikke tro på noen gud i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Smith`s Venner er enda en gruppe falske kristne :)

 

Jepp, for som du selv sa, fram til de blir i flertall så er de ikke ekte kristne -- for det er flertallet som avgjør hvem som er kristne...

 

...

Men de menneskene i første post er kristne, da de høyst sansynlig er konservative protestanter.

MEN du får håpe at du er medlem av den katolske kirke når de ærklærer at de har den eneste riktige troen, da -- siden de er i flertall...

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Så prøver du å si at du hadde et totalt rent hjerte før du ble frelst? Hjertet vårt trenger å bli renset. Men det er ingen motsetning til at Guds kjærlighet tilbys uten betingelser, for rensingen av et menneskehjerte er noe Gud gjør, ikke vi.

 

Jesus var vennlig mot syndere. For de som følte de ikke strakk til. Han snakket med prostituerte (som sikkert har hatt umoralsk seksuell omgang ifølge bibelverset du nevnte, men Jesus ønska de velkomne likevel), til kvinner (uvanlig å gjøre det på den tida), til samaritanere (på siden av det jødiske samfunnet), spedalske, +++

 

"Senere var Jesus gjest i huset. Det kom også mange tollere og syndere og var sammen med Jesus og disiplene hans til bords. 11 Dette så fariseerne, og de sa til disiplene: «Hvorfor spiser mesteren deres sammen med tollere og syndere?» 12 Men Jesus hørte det og sa: «Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. 13 Gå og lær hva dette betyr:

Det er barmhjertighet jeg vil ha,

ikke offer.

Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere.» "

Endret av rosin
Lenke til kommentar

Smith`s Venner er enda en gruppe falske kristne :)

 

Jepp, for som du selv sa, fram til de blir i flertall så er de ikke ekte kristne -- for det er flertallet som avgjør hvem som er kristne...

Det kristne flertallet, ja. Det sier seg selv.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Den ekte kjærligheten kan ganske enkelt ikke nå inn til den uoppriktige.

dette ble litt uklart for meg, kan du utdype enda mere?:)

Kan Gud (kjærligheten) bo i et urent hjerte, rosin ?

 

Hjerte må være rent (Mark 7:21)

 

Jeg har nå lest noen av innleggen dine IHS og gir deg gjerne noen tilbakemeldinger på bruken av definisjoner og akronymer som følger i parantes etter ordene.

 

Når du skriver

Gud (Kjærligheten)
er ikke dette i tråd med standard for referanser eller forklaringer etter gjeldende standarder (APA,MLA,etc.)

 

Derfor oppstår det kommunikasjonsproblemer når du ikke følger de samme standarden som andre debattanter.

 

For å bruke det overnevnte eksempel.

1. Kjærlighet er ikke Gud. Følgelig er det ingen absolutt relasjon mellom de to. Kjærlighet kan eksistere uavhengig av tro.

Dette kan du være uenig i. Men det vil være lite empatisk å tro at alle mennesker er enig med deg i at kjærlighet er betingen en kristen tro.

 

2. Gud kan eksitere uten kjærlighet. Hvis Gud er betinget av kjærlighet vil det ikke være en almenngyldig Gud. Det vil da være din personlige Gud og ikke en Gud som kan samle menneskeheten.

 

Det eksisterer altså ingen relasjon mellom Gud og Kjærlighet. Den relasjonen du fremskaper er personlig betinget.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er de falske kristne, GeirGrusom.

Det samme gjelder Jehovas vitner og en rekke andre grupper.

 

Når IHS kaller andre kristne denominasjoner for falske så møter han seg selv i døren, flertallet av kristne vil sannsynligvis mene akkurat det samme om IHS da IHS blant annet står for ualminnelige meninger som evolusjonsbenektelse på bakgrunn av sin religiøse trosoppfatning.

Lenke til kommentar

 

"Senere var Jesus gjest i huset. Det kom også mange tollere og syndere og var sammen med Jesus og disiplene hans til bords. 11 Dette så fariseerne, og de sa til disiplene: «Hvorfor spiser mesteren deres sammen med tollere og syndere?» 12 Men Jesus hørte det og sa: «Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. 13 Gå og lær hva dette betyr:

           Det er barmhjertighet jeg vil ha,

           ikke offer.

Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere.» "

 

Fett. Da er ihvertfall jeg sikret. Er nok en hel del verre med skinnhellige (og jeg peker ikke på IHS nå).

 

 

Viker jo pussig at jesus skulle mene at flertallet har rett, utifra hva lille rosin skriver? Ser jo heller til at han holder en liten knapp på mindretallet?

 

Jaja, uansett er nok jeg sikret inngang. Gleder meg til de 100 jomfruene.  :)

 

 

Lenke til kommentar

Så prøver du å si at du hadde et totalt rent hjerte før du ble frelst? Hjertet vårt trenger å bli renset. Men det er ingen motsetning til at Guds kjærlighet tilbys uten betingelser, for rensingen av et menneskehjerte er noe Gud gjør, ikke vi.

Nei, men i samme øyeblikk den uren ånd for ut, kom den rene ånd inn.

 

"Guds kjærlighet er utøst i våre hjerter ved Den hellige ånd som han har gitt oss" (Rom 5:5)

 

Når det gjelder rensingen:

 

NT > Enhver som har dette håp til ham, renser seg, slik Kristus er ren.

 

NT > Den som renser seg og holder seg borte fra slikt ...

 

NT > Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

"Senere var Jesus gjest i huset. Det kom også mange tollere og syndere og var sammen med Jesus og disiplene hans til bords. 11 Dette så fariseerne, og de sa til disiplene: «Hvorfor spiser mesteren deres sammen med tollere og syndere?» 12 Men Jesus hørte det og sa: «Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. 13 Gå og lær hva dette betyr:

Det er barmhjertighet jeg vil ha,

ikke offer.

Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere.» "

 

Fett. Da er ihvertfall jeg sikret. Er nok en hel del verre med skinnhellige (og jeg peker ikke på IHS nå).

 

 

Viker jo pussig at jesus skulle mene at flertallet har rett, utifra hva lille rosin skriver? Ser jo heller til at han holder en liten knapp på mindretallet?

 

Jaja, uansett er nok jeg sikret inngang. Gleder meg til de 100 jomfruene. :)

 

nå leser jeg innlegget ditt ganske ironisk(jeg tror nok du veit at det er islam som har lære om 100 jomfruer, ikke kristendommen:P), men vil få fram at det ikke er nok å vite om Jesus, du må ta imot ham, ved tro :) han ønsker deg velkommen.

 

og jeg er ei jente!!

 

vennlig hilsen rosin(a)

Lenke til kommentar

Jeg har nå lest noen av innleggen dine IHS og gir deg gjerne noen tilbakemeldinger på bruken av definisjoner og akronymer som følger i parantes etter ordene.

 

Når du skriver "Gud (Kjærligheten)" er ikke dette i tråd med standard for referanser eller forklaringer etter gjeldende standarder (APA,MLA,etc.)

 

Derfor oppstår det kommunikasjonsproblemer når du ikke følger de samme standarden som andre debattanter.

 

For å bruke det overnevnte eksempel.

1. Kjærlighet er ikke Gud. Følgelig er det ingen absolutt relasjon mellom de to. Kjærlighet kan eksistere uavhengig av tro.

Dette kan du være uenig i. Men det vil være lite empatisk å tro at alle mennesker er enig med deg i at kjærlighet er betingen en kristen tro.

 

2. Gud kan eksitere uten kjærlighet. Hvis Gud er betinget av kjærlighet vil det ikke være en almenngyldig Gud. Det vil da være din personlige Gud og ikke en Gud som kan samle menneskeheten.

 

Det eksisterer altså ingen relasjon mellom Gud og Kjærlighet. Den relasjonen du fremskaper er personlig betinget.

Blant de kristne så er Gud, kjærlighet.

 

NT > Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet.

 

NT > Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg har nå lest noen av innleggen dine IHS og gir deg gjerne noen tilbakemeldinger på bruken av definisjoner og akronymer som følger i parantes etter ordene.

 

Når du skriver "Gud (Kjærligheten)" er ikke dette i tråd med standard for referanser eller forklaringer etter gjeldende standarder (APA,MLA,etc.)

 

Derfor oppstår det kommunikasjonsproblemer når du ikke følger de samme standarden som andre debattanter.

 

For å bruke det overnevnte eksempel.

1. Kjærlighet er ikke Gud. Følgelig er det ingen absolutt relasjon mellom de to. Kjærlighet kan eksistere uavhengig av tro.

Dette kan du være uenig i. Men det vil være lite empatisk å tro at alle mennesker er enig med deg i at kjærlighet er betingen en kristen tro.

 

2. Gud kan eksitere uten kjærlighet. Hvis Gud er betinget av kjærlighet vil det ikke være en almenngyldig Gud. Det vil da være din personlige Gud og ikke en Gud som kan samle menneskeheten.

 

Det eksisterer altså ingen relasjon mellom Gud og Kjærlighet. Den relasjonen du fremskaper er personlig betinget.

Blant de kristne så er Gud, kjærlighet.

 

NT > Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud, for Gud er kjærlighet.

 

NT > Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.

 

Alle Kristne tenker likt?

Hvorfor er Gud Kjærlighet? Fordi det står i en bok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...