Gå til innhold

Overklokking av Intel Core Duo E6750


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå har jeg nettopp lest en haugevis av guider, (inkl ok for nybegynnere), og jeg har lyst å prøve igjen. Har overklokket selv en god del for et par år siden og det gikk for så vidt fint, men ble aldri noe mye. Vil forsåvidt ikke at det skal bli mye denne gangen heller, bare sånn liten test om jeg greier det.

 

Skriver ned noe avlest informasjon i et mørkt skudd i blinde..

 

HK: Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz

 

Leste tempratuerer via Everst er

HK: 35 C

GPU 51 C

GPU omgivelse: 40

HD’er: 39 og 42 C

 

Lest av CPU Z

 

Core Speed:1996 Mhz

MP: x 6

Bus Speed: 332 Mhz

Rated FSB: 1331Mhz

 

Jeg husker ikke så mye av det, men kan dette med BIOS osv hva jeg skal stille på.

Men jeg er litt usikker på hva jeg skal stille på, forstå meg rett.

Skal jeg stille noe samtidig eller skal jeg prøve å bare øke CPU frekvensen?

Når øker jeg volten osv.. Kan noen gi meg noen tips på mitt oppsett?

 

Det første jeg har gjort nå, er å stille CPU frekvensen fra 333 til 334, resulterer i at 2.66 går til 2.67. Kjørte noen tester blant annet CUP Mark 2.2 og er noen milisekunder raskere, men det har vel ikke så mye å si. Kan man si noen programmer jeg tester om det er stabilt?

 

Er jeg på rett vei her eller?

Endret av TurtleMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se här..https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=820653&st=40

 

Raskt tips..

Sätt FSB till 440 eller 450..Multipler (MP) till X8..Volten på NorthBridge med + 0,1Volt eventuelt..Volt på CPU bør kanske ligge runt 1,325 eller noe sådant men det beror litt på kjøler og cpu..og minne varierer men stabilt kan vara 5-5-5-18..

Lenke til kommentar

Turtleman, du skriver følgende:

"Det første jeg har gjort nå, er å stille CPU frekvensen fra 333 til 334, resulterer i at 2.66 går til 2.67."

 

Det høres ut som det du kaller "CPU frekvensen" her er FSB. Prøv å stille den opp mer. F.eks til det RobbanSvenske foreslår.

Lenke til kommentar

Eventuelt sett AItuner til 5 eller 10 % overclock og sjekk stabilitet med prime94. Med stock får du kanskje ikke mere enn 5prosent.

 

Om du ikke finner AItuner i bios, ta hovedkort driver cden å putt i når du er i windows, klikk på software og finn AIsuite, da får du div ting lasta ned. Let i det programmet så finner du det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...