Gå til innhold

Distro som støtter software raid ved installering


Anbefalte innlegg

Har kjørt Fedora en stund nå, men ønsker å bytte distro for å prøve noe annet samt at jeg har lyst til å få skjermkortet mitt til å fungere bedre (Radeon 4850). Men jeg slik oppsettet mitt er nå, kjører jeg /home på et raid0 (software) og hittil har jeg ikke funnet noen annen, lettfattelig distro som lar meg sette opp dette under installering. De har heller ikke funnet raidene mine når jeg kjørt live-CD'ene deres.

 

Kjenner noen til en distro som kan brukes av de i klassen Fedora, Ubuntu-variantene, Mandrive, OpenSuse osv?

 

Har tenkt på å installere raid-støtte i live-modus, men skjønte at det er enkelte kjernemoduler som må startes og følgelig går jo installeringen tapt ved restart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar!

 

Jeg har ikke prøvd selve Ubuntu til dette formålet, bare variantene Linux Mint og Ultimate Edition, men får vel gi det et forsøk nå :) Hadde egentlig kjørt meg litt lei på Ubuntu, men hvis det også er det eneste som støtter ATI greit så blir det vel det. Enig at AMD/ATI i hvertfall burde støtte Fedora skikkelig, er vel en av de aller mest populære distroene og jeg var ellers bra for nøyd med den....

Lenke til kommentar

Ubuntu med alternative install cd'en skal ha mulighet for dette. Når jeg testet dette med 9.10 (muligens 9.04) så fikk jeg det ikke til å fungere. Men det kan selvfølgelig være en ID 10-t feil eller noe i den duren.

Ati har da funket fint på Fedora tidligere, noe nytt som har skjedd?

Forøvrig så kan du jo ikke utelukke mint :whistle:

Lenke til kommentar

Ati har da funket fint på Fedora tidligere, noe nytt som har skjedd?

Tror problemet begrenser seg til F12 i øyeblikket, fra en post på fedoraforum.org om Compiz-fusion og catalyst:

ATI Catalyst 10.3 does not work with F12 yet, according to Phoronix: "the support for X Server 1.7 is not coming until next month, which also offers official Eyefinity support and other changes. As such, Catalyst 10.3 isn't too interesting. "

 

Hopefully 10.4 will work with F12.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...