Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Det var visst i Frankrike de har stoppet oppgraderingen...

 

Har nettopp forsøkt med Kies 1.5xxx og Patch - men det gikk ikke, så hvis noen kloke hoder kan hjelpe til her så ville jeg blitt veldig glad. Noe spes jeg skal gjøre med innstillingene på tlf?

nyeste 1,5 og patch 1,7, Har NEE,men det gikk ikkje før eg patcha kies. Valgte NEE i patchen.

 

1.5.3.10103_102

 

 

Enter *2767*4387264636# in your dialer.

 

Then there will be a line that says:

 

[2] PCode:"your phone model type"

 

 

pcode-Gt-i9000HKDNEE .

 

Flott med oppdatering!

Installerte Kies 2.0, men der fikk jeg ikke oppdatert.

Løsningen var å gjenopprette til 1.5 igjen og bruke Kies Registry Hack med å spoofe produktkoden.

 

Her er fremgangsmåten for Kies Registry Patcher:

 

1. Last ned Kies Registry Patcher som jeg har lagt ut her og pakk den ut

2. Sett Enable Spoof til True.

Spoof Prouct Code as.. Her legger du inn produktkoden NEE.

3. Start Kies - nå skal du kunne oppdatere til nyeste firmware.

4. Når du er ferdig med oppdateringen, husk å slett endringene patchen har gjort.

Åpne programmet, trykk på Registry og velg erase registry.

 

 

Jeg har prøvd denne måten å oppdatere på men jeg får ikke noe oppdat. i Kies ved å gjøre det slik. Følger 1,2 og 3 ,men nope :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke påstå noe som helst, men mener å ha hørt at 2.2.1 ble fjernet igjen. 2.2 ble også fjernet etter 1-2 dager for så å komme tilbake igjen noen dager senere.

 

Mulig Samsung har funnet ting og tang dem vil fikse på før dem legger ut oppdateringen igjen. Enkelte mistet jo Android Market f.eks. når dem gikk fra 2.1 -> 2.2. Dette ble fikset av å factory resette, eller vente til Samsung kom med ny 2.2 oppdatering.

 

Så jeg ville prøvd å vente noen dager først også prøve oppdatering via KIES på nytt. Det var snakk om uke 5 for XEE mener jeg. Så innen 9-10 dager bør den være på plass. Om ryktene stemmer.

Lenke til kommentar

Ikke noe annet enn det som står tidligere her i tråden. NEE har fått, det er vel hovedsaklig for Finland, men flere andre som har den produktkoden tydeligvis. XEE var visstnok ventet i uke 5. Ellers har jo 2.2.1 vært ute lenge nå, og er rimelig enkelt å oppdatere til dersom man leser seg litt opp på XDA.

 

På facebook selger nå Tele2 den for 1kr med Chapions 139. Det gir en totalpris på litt under 1700kr. Det er vel ikke mye å klage på=)

 

http://www.facebook.com/tele2norge?v=wall#!/tele2norge?v=app_161080983921880

Haha, ja det var jo et litt bedre tilbud. :p Må si det er svinbillig dersom man er mye på wifi og ikke ringer og sender altfor masse sms.

Lenke til kommentar

Noen som har testet BÅDE Darkys ROM og Doc Rambones ROM?

 

 

Jeg har testet både Darkys og Docs rom. Kjørte på Darkys i begynnelsen, valgte den mest på grunn av screenshots og del på grunn av spec.

(Som de fleste nybegynnere i følge Docs tråd på xda..)

Har gått over til Docs nå, mest på grunn av kjøkkenet.

 

Hadde ingen problemer med Darkys, men ble irritert over at det var en del frem og tilbake med hvilket apps som var default.

Heller ingen problemer med Docs.

Dog synes jeg Docs er litt raskere. Og så er jeg veldig stor fan av kjøkken...

Doc er også rask på bugfixing, noe som later til å ha vært viktig for noen brukere av den.

 

Så de virker trygge og seriøse begge to, men jeg har valgt min favoritt.

 

Jeg signerer det ckl77 skriver over her.

 

 

Jeg føler at Doc og gjengen hans er mer progressive enn Darky, og Kitchen er veldig bra.

 

Darky gjør for all del mye bra, men jeg føler at hans rom er litt vel mye staffasje, på bekostning av ytelse og tilpasningsmuligheter. Darkys rom er i ferd med å bli umåtelig populær dog, da den gir veldig mye rett ut av boksen. Det er bare det at for min del så blir det gjerne litt for mye av det gode.

 

Uansett gjør man et godt valg samme hvilken man velger. De yter begge bedre enn stock.

 

 

Lenke til kommentar

Ikke noe annet enn det som står tidligere her i tråden. NEE har fått, det er vel hovedsaklig for Finland, men flere andre som har den produktkoden tydeligvis. XEE var visstnok ventet i uke 5. Ellers har jo 2.2.1 vært ute lenge nå, og er rimelig enkelt å oppdatere til dersom man leser seg litt opp på XDA.

 

På facebook selger nå Tele2 den for 1kr med Chapions 139. Det gir en totalpris på litt under 1700kr. Det er vel ikke mye å klage på=)

 

http://www.facebook.com/tele2norge?v=wall#!/tele2norge?v=app_161080983921880

Haha, ja det var jo et litt bedre tilbud. :p Må si det er svinbillig dersom man er mye på wifi og ikke ringer og sender altfor masse sms.

 

Noen som har oversikt over hva det koster hos Tele2 om man bryter avtalen før bindingstiden har gått ut? 1669,- totalpris første året er greit, men om man kjøper og umiddelbart bryter avtalen. Klarer ikke finne oppsigelsesgebyret på sidene deres.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å installere ny firmware uten å bruke Kies, ved foreks. å legge firmware filer på sd kortet og deretter installere fra sd kortet i recovery mode o.l?

 

Min kone har den "gamle" Galaxy S med defekt USB, noe som gjør at jeg ikke kan oppdatere den telefonen. USB porten ble ødelagt da hun sølte Cola på telefonen, ifjor sommer.

Eventuelt må vi levere telefonen inn til reperasjon for å fikse USB porten.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å installere ny firmware uten å bruke Kies, ved foreks. å legge firmware filer på sd kortet og deretter installere fra sd kortet i recovery mode o.l?

 

Min kone har den "gamle" Galaxy S med defekt USB, noe som gjør at jeg ikke kan oppdatere den telefonen. USB porten ble ødelagt da hun sølte Cola på telefonen, ifjor sommer.

Eventuelt må vi levere telefonen inn til reperasjon for å fikse USB porten.

 

Hvis du har 2e recovery (android 2.1) så går det an å flashe firmware som du har lastet inn på telefonen,

 

Det er stort sett trygt å flashe fra recovery, men det er alltid en risiko, og da er det uheldig at telefonen ikke har fungerende USBport. Men det blir vel litt sånn "den tid, den sorg".

 

 

Lenke til kommentar

Hvordan lader du mobilen da? bytter batteri med din?.

Jeg hadde seriøst vurdert og sende på service

 

Ladingen virker, men hvis den blir koblet til en pc, får jeg beskjed om ukjent enhet. Det er noe tull med selve data koblingen.

Ukjent enhet? Er det ikke bare å laste ned driver på nytt da? Dette gjør du ved å trykke på drivergjenopprettning på Kies. Har du Kies 2.0 versjonen finner du dette under hjelp antar jeg (?). Men om du har alt under 2.0 versjonen, da finner du den ved å trykke på Kies øverst i venstre hjørne. Du vil se den nesten med en gang.

Lenke til kommentar

Hvordan lader du mobilen da? bytter batteri med din?.

Jeg hadde seriøst vurdert og sende på service

 

Ladingen virker, men hvis den blir koblet til en pc, får jeg beskjed om ukjent enhet. Det er noe tull med selve data koblingen.

Ukjent enhet? Er det ikke bare å laste ned driver på nytt da? Dette gjør du ved å trykke på drivergjenopprettning på Kies. Har du Kies 2.0 versjonen finner du dette under hjelp antar jeg (?). Men om du har alt under 2.0 versjonen, da finner du den ved å trykke på Kies øverst i venstre hjørne. Du vil se den nesten med en gang.

 

Har nok ikke noe med Kies o.l, da telefonen virket helt 100% med Kies etc før den fikk en dose Cola over seg, så jeg tror nok at det har blitt en kortslutning, som har gjordt at muligens chip'en eller det som styrer usb'en har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

finnes det noen app som gjør at telefonen velger gsm/edge i stedet for hsdpa (eller hva den bruker)? Kan skru det av i innstillingene, men skulle gjerne hatt en snarvei på hjemmeskjermen for å lett (de)aktivere hsdpa. Den sluker jo strøm her den ligger med 0 streker i signal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...