Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Trenger vel bare fjerne lagfixen for å legge inn 2.2.1? Rooten forsviner vel av seg selv? (Har speedmod kernel)

 

Hva er navne på den nyeste oppdateringen?

Vel, jeg er litt usikker om rooten forsvinner. Jeg oppdaterte med rooten på da jeg mislykte å unroote. Jeg gjorde først en hardreset og da var superuser programmet borte (rootet forsvinner vel ikke selv etter det?)

 

Så etter jeg først tok vekk lagfix og tok en hardreset, tok jeg oppdateringen og det gikk feilfritt.

 

Jeg får 980 poeng uten root/lagfix og noe som helst tullball (bare clean, stock 2.2 fra Samsung). Men jeg får såvidt under 1800 med etx2 filsystem istedenfor rfs. Ikke har jeg merket at den bruker noe mer strøm heller.

Hmm... Jeg hadde på wifi med skype i bakgrunnen og spilte en god del "Slice it" og gikk tomt for batteri etter 3t. Allikevel er jeg ferdig med lagfix/root/andre tullball nå som 2.2.1 er vedlig stabilt.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger vel bare fjerne lagfixen for å legge inn 2.2.1? Rooten forsviner vel av seg selv? (Har speedmod kernel)

 

Hva er navne på den nyeste oppdateringen?

Vel, jeg er litt usikker om rooten forsvinner. Jeg oppdaterte med rooten på da jeg mislykte å unroote. Jeg gjorde først en hardreset og da var superuser programmet borte (rootet forsvinner vel ikke selv etter det?)

 

Så etter jeg først tok vekk lagfix og tok en hardreset, tok jeg oppdateringen og det gikk feilfritt.

Hadde du speedmod kernel heller?

Lenke til kommentar

Trenger vel bare fjerne lagfixen for å legge inn 2.2.1? Rooten forsviner vel av seg selv? (Har speedmod kernel)

 

Hva er navne på den nyeste oppdateringen?

Vel, jeg er litt usikker om rooten forsvinner. Jeg oppdaterte med rooten på da jeg mislykte å unroote. Jeg gjorde først en hardreset og da var superuser programmet borte (rootet forsvinner vel ikke selv etter det?)

 

Så etter jeg først tok vekk lagfix og tok en hardreset, tok jeg oppdateringen og det gikk feilfritt.

Hadde du speedmod kernel heller?

Ja, hadde det. Etter oppdateringen vil den få den vanlige kernelen.

Lenke til kommentar

Jeg har rootet med Z4root. Kjørte oppgradering fra 2.2 til nyere 2.2 gjennom KIES 2.x i går. Fjernet ikke root, men måtte roote på nytt etter oppdateringen. Jeg hadde også rfs -> ext2 filsystemkonvertering. Denne konverterte jeg tilbake til rfs før oppgraderingen.

ok. hvilken produktnavn har du da? TEN? XEE?

 

Jeg har TEN å får ikke noen nyere versjon gjennom kies 2.

 

Noen som har speedmod kernel innstallert. Jeg trenger vel ikke fjerne den før oppgradering?

 

Trenger vel bare fjerne lagfixen for å legge inn 2.2.1? Rooten forsviner vel av seg selv? (Har speedmod kernel)

 

Hva er navne på den nyeste oppdateringen?

Vel, jeg er litt usikker om rooten forsvinner. Jeg oppdaterte med rooten på da jeg mislykte å unroote. Jeg gjorde først en hardreset og da var superuser programmet borte (rootet forsvinner vel ikke selv etter det?)

 

Så etter jeg først tok vekk lagfix og tok en hardreset, tok jeg oppdateringen og det gikk feilfritt.

Hadde du speedmod kernel heller?

Ja, hadde det. Etter oppdateringen vil den få den vanlige kernelen.

Okay. :)

 

Kommer du til å legge inn speedmod igjen. Er jo rimelig bra den da. Men ettersom jeg skjønner trenger man ikke innstallere lagfix igjen.

Lenke til kommentar

hvordan fjerner man root egentlig når man har speedmod kernel?

Om du brukte Möllers Tran lagfix guide emna og lastet ned superoneclick, da er det bare å åpne det programmet igjen (med USB debug mode) og trykke på unroot istedenfor. Dette er selfølgelig om du installerte superoneclick og ikke bare lastet ned kernelen. Kernelen i seg selv alene er ikke root (tenker jeg da:P)

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

hvordan fjerner man root egentlig når man har speedmod kernel?

Om du brukte Möllers Tran lagfix guide emna og lastet ned superoneclick, da er det bare å åpne det programmet igjen (med USB debug mode) og trykke på unroot istedenfor.

 

roota med speedmod kerneln jeg.

 

Men hvordan sjekker man om den er rootet eller unrootet?

 

 

Enkleste er nok å se om enn har applikasjonen superuser i programvarelista eller ei ?

Lenke til kommentar

Hvorfor får noen til å oppgradere og ikke andre? Nettopp installert Kies 2.x og får fortsatt beskjed om at det ikke er noen oppgradering. Tlf er kjøpt i norge og er ulåst, har ingen root.

 

Samme her.... Virker forøvrig som et lottospill hvorvidt Kies klarer å koble til telefonen eller ikke. :/

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har rootet med Z4root. Kjørte oppgradering fra 2.2 til nyere 2.2 gjennom KIES 2.x i går. Fjernet ikke root, men måtte roote på nytt etter oppdateringen. Jeg hadde også rfs -> ext2 filsystemkonvertering. Denne konverterte jeg tilbake til rfs før oppgraderingen.

ok. hvilken produktnavn har du da? TEN? XEE?

 

Jeg har TEN å får ikke noen nyere versjon gjennom kies 2.

 

 

XEE her. Jeg gikk fra XWJP6 -> XWJPA i går. Får altså ikke 2.2.1 oppdateringen enda jeg heller.

Lenke til kommentar

Speedmodkernelen blir ikke borte etter en fabrikkinstilling. Du burde skru av lagfix før du velger å slette alt. Etter det jeg har lest rundt på xda-forumet så blir ikke rooten borte selv etter fabrikkinnstilling.

 

Som sagt, etter oppdateringen til 2.2.1 så vil speedkernelen bli borte. Kernelen trenger du ikke å gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...