Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Speedmodkernelen blir ikke borte etter en fabrikkinstilling. Du burde skru av lagfix før du velger å slette alt. Etter det jeg har lest rundt på xda-forumet så blir ikke rooten borte selv etter fabrikkinnstilling.

 

Som sagt, etter oppdateringen til 2.2.1 så vil speedkernelen bli borte. Kernelen trenger du ikke å gjøre noe med.

 

Okay :)

 

Lønner det seg ta fabrikk reset før eller etter oppdatering? Eller både før og etter kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Speedmodkernelen blir ikke borte etter en fabrikkinstilling. Du burde skru av lagfix før du velger å slette alt. Etter det jeg har lest rundt på xda-forumet så blir ikke rooten borte selv etter fabrikkinnstilling.

 

Som sagt, etter oppdateringen til 2.2.1 så vil speedkernelen bli borte. Kernelen trenger du ikke å gjøre noe med.

 

Okay :)

 

Lønner det seg ta fabrikk reset før eller etter oppdatering? Eller både før og etter kanskje?

Vel, jeg ble anbefalt å ta fabrikk reset før oppdateringen. Se om du trenger å ta fabrikk reset etter oppdateringen om du ser noe mangler. Kanskje like greit å ta en reset? Opp til deg.

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en splitter ny Samsung Galaxy S, hva bør jeg gjøre for å optimalisere den best mulig? Jeg har hørt rykter om lagfix etc tidligere?

Vel, det er en prosedyre jeg alltid tar når jeg kjøper en ny mobil er å sjekke om det finnes noe nye oppdatering før jeg bruker telefonen. Lagfix ville jeg har ventet med. Om lagen irriterer deg sikkelig så er det bare å installere det, men forløpig vent med det. Dette er min mening.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørmål angående lyd/film

 

Har endelig fått nye SD-kortet og tenkte stappe det fullt av godsaker.

Er et microSD 16GB class 6 kort, så jeg gjorde det..

 

Når det så er i telefonen og media scanner er ferdig med å kjøre, hadde jeg lyst til å se hvordan det funka med forskjellige fil-formater (og jada, NESTEN alle funka uten problem)

Den ville ikke spille av lyden på avatar-film, men alt annet ser ut til å virke.

Men her er mitt spørsmål, går jeg på den "innebygde" Video Player, så kommer ALLE filmer og serier jeg har lagt inn i løpende orden, selv om jeg var en flink gutt å legge det i mapper på SD-kortet.

Er det samme med musikken, alle mapper som musikk-filene ligger i DRITER SGS'en fullstendig i, og legger alt i en stor klynge.

 

Finns det noen måte å endre dette på? Har nemlig laget en grei mappestruktur som jeg kunne tenke meg å beholde, men filmer og serier adskilte fra hverandre og fra musikk?

Er det så enkelt som en innstilling som må endres eller må det lastes ned en annan video-app som tar hensyn til mapper eller er det bare ikke mulig å ordne?

 

 

Mvh Magmanthe

Lenke til kommentar

Jeg har et spørmål angående lyd/film

 

Har endelig fått nye SD-kortet og tenkte stappe det fullt av godsaker.

Er et microSD 16GB class 6 kort, så jeg gjorde det..

 

Når det så er i telefonen og media scanner er ferdig med å kjøre, hadde jeg lyst til å se hvordan det funka med forskjellige fil-formater (og jada, NESTEN alle funka uten problem)

Den ville ikke spille av lyden på avatar-film, men alt annet ser ut til å virke.

Men her er mitt spørsmål, går jeg på den "innebygde" Video Player, så kommer ALLE filmer og serier jeg har lagt inn i løpende orden, selv om jeg var en flink gutt å legge det i mapper på SD-kortet.

Er det samme med musikken, alle mapper som musikk-filene ligger i DRITER SGS'en fullstendig i, og legger alt i en stor klynge.

 

Finns det noen måte å endre dette på? Har nemlig laget en grei mappestruktur som jeg kunne tenke meg å beholde, men filmer og serier adskilte fra hverandre og fra musikk?

Er det så enkelt som en innstilling som må endres eller må det lastes ned en annan video-app som tar hensyn til mapper eller er det bare ikke mulig å ordne?

 

 

Mvh Magmanthe

Gå på Mine Filer så kan du åpne de derfra :)

Lenke til kommentar

Har sett rykter på nett at Samsung har satt en stopper for videre oppdatering til 2.2.1, husker selvsagt ikke hvor jeg så det da jeg har skummet over X antall nettsider i ettermiddag og kveld ang dette....

 

Noen som vet noe mer? Begynner å bli passe lei av Samsung, vurderer Desire HD nå. Ja, HTC er ikke så flinke med oppdateringer de heller, men Samsung tar allikevel kaka.

Lenke til kommentar

Det er bare i USA tror jeg. De oppdaterte jo senest for NEE i forigårs.

oppdaterte for 2 timer sia,brukte kies 1,5 med patch

 

Har du NEE? I så fall hvilken patch til Kies?

 

Jeg har prøvd 1.5, 1.6 og 2.0. Lastet til og med ned noe drit som heter PC studio som Samsungs hjemmesider mente var riktig SW for oppdatering... fant ikke tlf en gang bare krasj og tull.

 

Så hvis det er en patch til 1.5 som er trikset, plz fortell mer:)

Endret av jihadbandit
Lenke til kommentar

Det var visst i Frankrike de har stoppet oppgraderingen...

 

Har nettopp forsøkt med Kies 1.5xxx og Patch - men det gikk ikke, så hvis noen kloke hoder kan hjelpe til her så ville jeg blitt veldig glad. Noe spes jeg skal gjøre med innstillingene på tlf?

 

Glem det kompis, her er det ingen hjelp å få.

Ser ut som om man enten får oppdatert eller ikke, og hvis ikke er det fint lite å gjøre med saken. Har lest disse sidene opp og ned de siste dagene, forsøkt 4 versjoner av Kies, fått beskjed om at oppdatering var tilgjengelig, og så var den ikke det, og så fant ikke kies tlf, og så krasjet det PCen slik at det tok meg i underkant av en time å få den opp igjen.

 

Det var i går. Omtrent samme runden i dag, men dog uten PC-krasj. Ikke noe oppdatering heller da...

 

Hva du enn gjør, ikke last ned møkkaprogrammet Samsung anbefaler på samsungmobile! Det er garantert å føkke opp evt installasjoner av Kies du allerede har...

 

EDIT: Link til info om stopp i Frankrike?

Endret av jihadbandit
Lenke til kommentar

Det var visst i Frankrike de har stoppet oppgraderingen...

 

Har nettopp forsøkt med Kies 1.5xxx og Patch - men det gikk ikke, så hvis noen kloke hoder kan hjelpe til her så ville jeg blitt veldig glad. Noe spes jeg skal gjøre med innstillingene på tlf?

 

Glem det kompis, her er det ingen hjelp å få.

Ser ut som om man enten får oppdatert eller ikke, og hvis ikke er det fint lite å gjøre med saken. Har lest disse sidene opp og ned de siste dagene, forsøkt 4 versjoner av Kies, fått beskjed om at oppdatering var tilgjengelig, og så var den ikke det, og så fant ikke kies tlf, og så krasjet det PCen slik at det tok meg i underkant av en time å få den opp igjen.

 

Det var i går. Omtrent samme runden i dag, men dog uten PC-krasj. Ikke noe oppdatering heller da...

 

Hva du enn gjør, ikke last ned møkkaprogrammet Samsung anbefaler på samsungmobile! Det er garantert å føkke opp evt installasjoner av Kies du allerede har...

 

EDIT: Link til info om stopp i Frankrike?

Les kommentarene i denne linken, tydelig at de har tatt den bort for å endre på den, slik de gjorde med 2.2: http://www.swedroid.se/android-2-2-1-uppdateringen-for-samsung-galaxy-s-borjar-rulla-ut-via-kies/

Lenke til kommentar

Det var visst i Frankrike de har stoppet oppgraderingen...

 

Har nettopp forsøkt med Kies 1.5xxx og Patch - men det gikk ikke, så hvis noen kloke hoder kan hjelpe til her så ville jeg blitt veldig glad. Noe spes jeg skal gjøre med innstillingene på tlf?

nyeste 1,5 og patch 1,7, Har NEE,men det gikk ikkje før eg patcha kies. Valgte NEE i patchen.

 

1.5.3.10103_102

 

 

Enter *2767*4387264636# in your dialer.

 

Then there will be a line that says:

 

[2] PCode:"your phone model type"

 

 

pcode-Gt-i9000HKDNEE .

 

Flott med oppdatering!

Installerte Kies 2.0, men der fikk jeg ikke oppdatert.

Løsningen var å gjenopprette til 1.5 igjen og bruke Kies Registry Hack med å spoofe produktkoden.

 

Her er fremgangsmåten for Kies Registry Patcher:

 

1. Last ned Kies Registry Patcher som jeg har lagt ut her og pakk den ut

2. Sett Enable Spoof til True.

Spoof Prouct Code as.. Her legger du inn produktkoden NEE.

3. Start Kies - nå skal du kunne oppdatere til nyeste firmware.

4. Når du er ferdig med oppdateringen, husk å slett endringene patchen har gjort.

Åpne programmet, trykk på Registry og velg erase registry.

Endret av nerokid
Lenke til kommentar

Ifølge folk på swedroid.se, så har ikke produktkoden NEE den betydningen som tidligere er blitt fremstilt her på forumet. NEE er visstnok den siste "versjonen" Samsung sendte ut til det nordiske markedet, slik at de som har kjøpt den de siste månedene stort sett har fått en telefon med NEE-kode. De som kjøpte telefonen relativt kort tid etter at den ble sluppet har fått en telefon med XEE-kode.

 

Forøvrig hevder Samsung kundeservice at 2.2.1 for NEE skal være oppe og gå igjen senest i morgen, mens de med XEE skal få tilgang til 2.2.1 i uke 5.

Endret av TeeWee84
Lenke til kommentar

Jeg har testet både Darkys og Docs rom. Kjørte på Darkys i begynnelsen, valgte den mest på grunn av screenshots og del på grunn av spec.

(Som de fleste nybegynnere i følge Docs tråd på xda..)

Har gått over til Docs nå, mest på grunn av kjøkkenet.

 

Hadde ingen problemer med Darkys, men ble irritert over at det var en del frem og tilbake med hvilket apps som var default.

Heller ingen problemer med Docs.

Dog synes jeg Docs er litt raskere. Og så er jeg veldig stor fan av kjøkken...

Doc er også rask på bugfixing, noe som later til å ha vært viktig for noen brukere av den.

 

Så de virker trygge og seriøse begge to, men jeg har valgt min favoritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...