Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ingen som forsøkte å nekte garanti når jeg sendte inn min telefon på rep..

Den var rootet og jeg hadde installert OCLF (Lagfix)

 

Null stress :)

 

Flaks heter det :)

 

 

 

Neida. Selv når vi har modifisert på en vare, så må verkstedet vise at vår modifikasjon er ÅRSAKEN til feilen vi opplever før de kan nekte oss våre forbrukerrettigheter. Om root+OCLF kan ha ødelagt noe fysisk? Såklart ikke. En custom ROM kan muligens være litt mer risky. Uansett - kan de ikke vise at vår modifikasjon er årsaken til problemet, så står vi støtt i følge norsk lov. Derfor hadde ikke "Snylter" flaks. Og du tar feil :)

 

Husker jeg en gang fikk brent hovedkortet på en SE K610i når den skulle åpnes opp for alle operatører, og dette var kun med en enkelt operatørlåskode(pga. det var for gammel sw på telefonen), så at telefonene kan ta skade av amatører med firmware har jeg ingen som helst vanskeligheter med å se for meg :)

Lenke til kommentar

Når folk snakker om forsikringer her inne så må jeg bare presisere at dette kommer helt ann på HVEM du har forsikret dine ting hos. Du har FORSKJELLIGE forsikringer hos forskjellige firmaet. Det er ikke noe fast egenandel på forsikringer!

 

Så lenge du har installert noe som er tilgjengelig på market, som er en offisiell samsung app, og mobilen kuker seg etter på, har du ALL rett på din side i en eventuell tvist. Ingen kan si at det var det du installerte som gjorde noe galt, ei heller at man ikke har garanti pga noe du har installert. Jeg skulle gått rimelig langt via media om noen prøvde seg på å nekte meg i bruke garantien pga en lagfix. Litt verre om man installerer ROM som ikke er tilgjengelig via samsung programvare.

Lenke til kommentar

Hvorfor slenger dere så mye dritt til hverandre her inne, synes dere virker som en haug med drittunger som ikke kan sette pris på andres informasjon. Her sitter folk og hjelper dere med det dere lurer på, men like forbanna sitter dere her og rakker ned på folk med skrivefeil. Om dere hadde møtt person ute hadde dere ikke sett på han engang, her på nett skal alle spille så forbanna tøffe. Mulig?

 

Dette er en telefontråd for Samsung Galaxy S, ikke en jævla klagemur.......

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor slenger dere så mye dritt til hverandre her inne, synes dere virker som en haug med drittunger som ikke kan sette pris på andres informasjon. Her sitter folk og hjelper dere med det dere lurer på, men like forbanna sitter dere her og rakker ned på folk med skrivefeil. Om dere hadde møtt person ute hadde dere ikke sett på han engang, her på nett skal alle spille så forbanna tøffe. Mulig?

 

Dette er en telefontråd for Samsung Galaxy S, ikke en jævla klagemur.......

Må vel krype til korset og innse at du har rett. Jeg var vel en av de første til å komme med en frekk tilbakemelding, så for min del avslutter vi her.

Back to topic!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her om dagen tenkte jeg at jeg skulle flashe en ny ROM på min SGS (oppgradere fra Darky's Raw Steel Edition 2,2 til 3,0). Jeg hadde Voodoo pre6 installert og tenkte ikke på at jeg burde deaktivere denne før jeg kjørte recovery for å ta en nandroid backup. Det som skjedde var at telefonen ikke ville starte i recovery, den bare sto fast på Samsung-logoen. Da jeg tok ut batteriet og prøvde å starte den på vanlig måte stoppet den på samme plass. Download-mode fungerte heldigvis, og etter litt leting på XDA ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=821184 ) fant jeg et tips om å flashe tilbake til JM2 med re-partition i Odin. Var veldig nervøs før denne flashen, i og med at jeg fremdeles hadde Voodoo installert, men det gikk faktisk helt smertefritt. Vet ikke sikkert om Voodoo var synderen, men jeg tenkte bare jeg skulle dele dette, i tilfelle noen kommer over det samme.

 

PS. Etter litt mer lesing på XDA kan det se ut som det er flere som har mer eller mindre lignende problem som dette med Darky's ROM.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822711

Lenke til kommentar

Sikkert ufattelig dumt spørsmål, men , hvordan får man til smileys på galaxyn?

 

Må man skrive inn " : og ) " eller finnes det en enklere måte?

 

Må inrømme touch screen er noe drit å skrive på :(

Foreløpig den eneste ulempen med en smartphone, i tillegg til batteritiden.

Endret av asad
Lenke til kommentar

Swype er jo en drøm å bruke!

Angående spørsmålet ditt så spørs det jo litt hvor du skriver inn tekst. Ofte finner du smileys ved å trykke menu-knappen. Hvis ikke avhenger det fra tastaturtype til tastaturtype. Er ofte bare å bla litt bakover i symbolene :)

 

Ok. jeg bruker ikke swype, bare vanlig "mobil tastatur" , husker ikke hva det heter. Sånn med T9 ordliste. Takla ikke swype for fem flate øre, selvom jeg i utg. pkt gledet meg stort til å prøve denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Ei vennine av meg klarte å trykke inn feil skjermlås slik at jeg må logge inn med google-kontoen min, jeg prøver å logge men rett passord og bruker, men det funker ikke.Eller er jeg nødt til å dra dit jeg kjøpte telefonen for få den låst opp?

 

Noen tips?

Hvis du ikke får logget deg på googlekontoen din, må telefonen sannsynligvis sendes på verksted tenker jeg.

 

Ok. jeg bruker ikke swype, bare vanlig "mobil tastatur" , husker ikke hva det heter. Sånn med T9 ordliste. Takla ikke swype for fem flate øre, selvom jeg i utg. pkt gledet meg stort til å prøve denne funksjonen.

Får du ikke et valg for "sett inn smiley" når du trykker på menyknappen under skriving av sms? Det gjør i alle fall jeg, men det er kanskje ikke likt på alle tastatur...

Lenke til kommentar

Ei vennine av meg klarte å trykke inn feil skjermlås slik at jeg må logge inn med google-kontoen min, jeg prøver å logge men rett passord og bruker, men det funker ikke.Eller er jeg nødt til å dra dit jeg kjøpte telefonen for få den låst opp?

 

Noen tips?

Du kan prøve å endre passord? Eller, har du ikke aktivert google kontoen fra før?

Lenke til kommentar

I dag går nettleseren veldig treigt og laster ikke alltid sidene. Kjørte en wipe eller hva det nå het, vet ikke om det er annet å gjøre? Går litt bedre med Opera mini enn orignialnettleser. Kan jo være at problemet ligger hos Onecall/Telenor.

 

Har hatt samme problem,har også One Call

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...