Gå til innhold

Tips til en WarCraft III newbie!


Anbefalte innlegg

Har nettopp (endelig), giddet å dra den salppe rævva mi ned til nærmeste spillsjappe og plukket opp ett eksemplaar av WarCraft 3, rart jeg ikke har gjort det før...

 

Anyways, har tenkt til å sette i gang med Battle.net nå og lurer på om noen har noen gode tips/strategier og lignende til meg før jeg setter i gang. Tenker spesiellt på valg av rase fpr en newbie og gode angrepsteknikker osv. Har spillt Warcraft 3 før, men bare singleplayer, så jeg er ikke helt grønn...

 

Alle svar mottas med tekk! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asså, jeg er ingen bra spiller, men det du gjør lurt i er å lage deg en bogeyaccount for å bare teste... Har en følelse av at du lærer ti ganger mer av å spille solo enn å spille randomteam, men det kommer jo an på hva du har tenkt til å gjøre senere... Lær deg så hva som er fordelene og ulempene med rasene, lær deg hvilke enheter som passer bra sammen i en hær og viktigst av alt; lær deg de forskjellige attack/armor-typene... Sistnevnte er nøkkelen til å gjøre det bra...

 

Til slutt må jeg jo også få si at du må passe på å ha det gøy når du spiller, ta konstruktiv kritikk for det den er og la all annen kritikk gå inn på den ene sia av øya og ut på den andre...:smile:

 

Gudd løkk!

Lenke til kommentar

En ganske lett rase for nybegynnere er Night Elves. De kan komme seirende ut av mange kamper uten et for stort krav til micromanagment av enhetene dine.

 

Lytt til audio kommentarer fra www.warcraftreplays.com

 

Og det viktigste; aldri stå stille med unitene dine og helten din i basen, helten er det viktigste du har, og du bør alltids oppsøke diverse "creeps" rundt om på mappet for å få levlet heroen opp...

All verdens styrker vil ikke hjelpe deg om du har en lvl 1 helt og fienden kommer med to lvl 6.

Og tenk LOGISK: Ikke kjemp slag det er klart du kommer til å tape. Ingenting er mer frustrerende på Random Team; du ser team maten din støte på fienden, du vet han kommer til å tape, men av en eller annen grunn slåss han til siste mann

Lenke til kommentar

ja nightelf er den rasen som trenger minst micro, trur nok human er lettast

 

human are gode helter og ud har ein skill som er virkeleg irriterandes(konstant sleeping)

 

human har ein megafordel med at dei kan lage ein ekstra gullmine så tidleg at dei andre har knapt fått ut helten

 

dette gjør du med å lage altar og farm først

3 peasant til mine

første peasant ud hjelper til å speedbuilde altar

resten av peasants går til wood

ta am, eller mk mot ud

seinare lager du ein ny farm....gjerne eit lite stykke frå basen din så vil den funke som scout som tåler eindel

så lager du og barracks

når helten kjem ut så tar du 4-5 hjelpere og gjør dei til militias

så tar du water elemental først og springer bort til den nærmaste gullmina

water elementals og militias fjerner creepsa kjapt og du kan bygge ny hall

speedbuild den, du tjener inn pengane igjen uansett.

ikkje eingang dei beste spelerane i verda greier å stoppe at human får seg ein gullmine nummer 2

og med 2 gullminer så får du oppgradert og meir units enn fienden

Lenke til kommentar
Veldig stilig den http://www.warcraftreplays.com/ NoLimit_^

Takker så meget for den :)

ja, det er ikke så mange audio kommentarer der nå, pga den ferske patchen, men de kommer; se etter audioer fra cecil og pieces, de er utrolig informative...

 

Menne, tror ikke jeg ville prøvd meg på den fast expand taktikken til humans om jeg var nybegynner. Nattalvan kunne jo fast expande på en lignende måte (med bare en tree of life) før 1.06 patchen, men i denne patchen blir de jo slaktet når de er uprootet :D En ancient of war er jo ingenting annet enn en gigantisk huntress :)

Lenke til kommentar
Jeg spilte litt før og da var taktikken min (På multiplayer):

 

1. Lag en liten gruppe soldater og overask fienden så fort som mulig.

2. Utvid området ditt og få flere units.

3. Samle en hær som er så bra som mulig.

4. Storm som et helvet3.

Grattulere, du har klart å tenkt ut samme taktikken som omtrent alle som spiller warcraft III...

 

Dessuten er det umulig å bli lei av det om man er oppfinnsom; man kan hele tiden finne på nye ting å gjøre, utforske nye taktikker, eller spille et par gode custom games...

Lenke til kommentar

For det første.. Nightelves er ikke n00b'e rase. Når du starter og spille så er det lurt og create 4 units og 1 hero med en gang, så gå rundt i mappe og slay som et helvete. Husk og alltid ha minst 2 gullgruver til disp. det er lurt for pengenes skyld ;). Den helten som er best (NightElves) Demon Hunter. Når du går til angrep på en annen hær, la helten ligge litt i bakhold og få expierience av at hæren slayer. Når nesten hele hæren er død SÅ STORMER DU MED HELTEN!

Du må også huske og ha et veldigt SOLID defense i basen din. Hvis ikke blir du most med en gang! :p

Lenke til kommentar
For det første.. Nightelves er ikke n00b'e rase. Når du starter og spille så er det lurt og create 4 units og 1 hero med en gang, så gå rundt i mappe og slay som et helvete. Husk og alltid ha minst 2 gullgruver til disp. det er lurt for pengenes skyld ;). Den helten som er best (NightElves) Demon Hunter. Når du går til angrep på en annen hær, la helten ligge litt i bakhold og få expierience av at hæren slayer. Når nesten hele hæren er død SÅ STORMER DU MED HELTEN!

Du må også huske og ha et veldigt SOLID defense i basen din. Hvis ikke blir du most med en gang! :p

 

Jojo, relativt basic da ;), men takkker... problemet er¨å få gjort alt det du prter om FORT SOM FAEN :p

 

Menmen, skal teste noen netgaes i dag, går sikkert bra :p

Lenke til kommentar
For det første.. Nightelves er ikke n00b'e rase. Når du starter og spille så er det lurt og create 4 units og 1 hero med en gang, så gå rundt i mappe og slay som et helvete. Husk og alltid ha minst 2 gullgruver til disp. det er lurt for pengenes skyld ;). Den helten som er best (NightElves) Demon Hunter. Når du går til angrep på en annen hær, la helten ligge litt i bakhold og få expierience av at hæren slayer. Når nesten hele hæren er død SÅ STORMER DU MED HELTEN!

Du må også huske og ha et veldigt SOLID defense i basen din. Hvis ikke blir du most med en gang! :p

 

Jojo, relativt basic da ;), men takkker... problemet er¨å få gjort alt det du prter om FORT SOM kjøss :p

 

Menmen, skal teste noen netgaes i dag, går sikkert bra :p

 

man venter ikke til man har 4 units før man går rundt å creeper. Demon huntern er mektig nok til å solo creepe. Og hvorfor ha han i bakhold, gutten er jo syk, gi han mana burn og immolation og ha et par potions of healing så klarer han seg fint. Og demon huntern har jo ingen aura heller, så å ha han i bakhold hjelper jo fint lite, å en hær i warcraft III uten en helt kan ikke kalles en hær.

 

Og hvorfor driver folk å maser så mye om base defense? Mener du å ha flere ancient protectiors f.eks., slikt er for nybegynnere. Units er alt man treng. Hater folk, f.eks., orcs som bruker alle pengene på å lage vilt med watch towers, er så unødvendig.

 

Og det er ikke alltids man trenger å expande, spørs hvordan kampen utvikler seg, night elves har såpass dårlig tier 1 units så man bør ikke bruke de pengene man har på å skaffe seg ei ekstra gullmine før man har kommet seg til tier 2, minst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...