Eulogy Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Har ikke den gått langt? Er det noe man bør tenke på når man skal kjøpe bil? Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Jo, 240 000 er veldig, veldig langt. Greit nok, bilen går sikkert 400 000 med godt vedlikehold, men da lønner det seg strengt tatt ikke å beholde bilen lenger. Vil heller se etter en bil som har gått litt mindre. Helst godt under 200 000. Den jeg kjøpte for to uker siden har gått 146 000, og det var i grenseland for hva jeg godtok. En bil som er kul, går bra og er relativt enkel å skru på, er VW Corrado. Den er riktignok gammel, men KUL! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Ja, 240 000 er langt, men til sammmenligning har morfars bil gått over 340k (Mercedes, da) Hadde egentlig planer for å legge meg rundt 150k, men det var liksom ikke så lett med et så lite budsjett Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 26. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2010 men faen da, 240k er da ikke langt, det. Når du begynner å nærme deg 400k da har en bil gått langt. Hva kan du forvente av en 13 år gammel bil da? Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 28. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Et lite pip ang Chrysler Sebring. Jeg har eid en slik bil i 5 år (2001 modell 2.0 LX med automat). Den hadde gått nesten 200.000km da jeg solgte den (kjøpte den på 100.000km) og det eneste jeg byttet som ikke var slitedel, var girvelgeren. Ellers var den utrolig enkel å skru på, byttet f.eks motorfester og det var null problem. Motoren gikk som en klokke da jeg solgte den. Forøvrig ekstremt billige deler hvis man bestiller fra USA (rockauto.com) og fortsatt rimelig selv om man handler i Norge. Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. God plass, god komfort og lå helt greit på veien til å være en stor bil. En bil jeg faktisk savner.. Denne var jo ikke dum: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21333397 . LX modell med skinninteriør. Reg.reim skal byttes på 144.000km, så det blir en kost hvis ikke eier allerede har gjort det. Endret 28. mars 2010 av TomasK Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 28. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. Du får det til å høres ut som det er en positiv ting Et lite tips er å nedprioritere motor littegranne og fokusere mer på understell, bremser og dekk om du skal ha en sporty førstebil. Selv kjøpte jeg i august en 97 318i(115hk)med et utstyrsnivå som var som en våt drøm (klimaautomatikk, skinn,m-sportunderstell, alt elektrisk etc.) i forhold til prisen jeg gav for den (riktignok ikke førstebil men godt innenfor din prisklasse med litt penger igjen til modifikasjoner også). La en del penger i senk, dempere, stabstag, dekk etc. og jeg skal love deg at originale +/- 150hk biler skal få slite godt med å holde følge gjennom svingene. Det er ikke snakk om at bakhjula slipper om man ikke aktivt går inn for det, og den er faktisk utrolig komfortabel å kjøre selv med 70/40-senk, bilstein b8, 26mm stabstag, tårnavstivere og lavprofildekk. Polyurethanforinger kommer vel som prikken over i'en etterhvert, deretter skal bremsene oppgraderes ganske kraftig, og SÅ er det motor som står for tur Edit: Den har forresten gått 245.000km nå og maler som en kattunge enda Endret 28. mars 2010 av Rabies86 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 28. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2010 Et lite pip ang Chrysler Sebring. Jeg har eid en slik bil i 5 år (2001 modell 2.0 LX med automat). Den hadde gått nesten 200.000km da jeg solgte den (kjøpte den på 100.000km) og det eneste jeg byttet som ikke var slitedel, var girvelgeren. Ellers var den utrolig enkel å skru på, byttet f.eks motorfester og det var null problem. Motoren gikk som en klokke da jeg solgte den. Forøvrig ekstremt billige deler hvis man bestiller fra USA (rockauto.com) og fortsatt rimelig selv om man handler i Norge. Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. God plass, god komfort og lå helt greit på veien til å være en stor bil. En bil jeg faktisk savner.. Denne var jo ikke dum: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21333397 . LX modell med skinninteriør. Reg.reim skal byttes på 144.000km, så det blir en kost hvis ikke eier allerede har gjort det. Takker (Har sett på den bilen, bare synd den har autolatgir) Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. Du får det til å høres ut som det er en positiv ting Et lite tips er å nedprioritere motor littegranne og fokusere mer på understell, bremser og dekk om du skal ha en sporty førstebil. Selv kjøpte jeg i august en 97 318i(115hk)med et utstyrsnivå som var som en våt drøm (klimaautomatikk, skinn,m-sportunderstell, alt elektrisk etc.) i forhold til prisen jeg gav for den (riktignok ikke førstebil men godt innenfor din prisklasse med litt penger igjen til modifikasjoner også). La en del penger i senk, dempere, stabstag, dekk etc. og jeg skal love deg at originale +/- 150hk biler skal få slite godt med å holde følge gjennom svingene. Det er ikke snakk om at bakhjula slipper om man ikke aktivt går inn for det, og den er faktisk utrolig komfortabel å kjøre selv med 70/40-senk, bilstein b8, 26mm stabstag, tårnavstivere og lavprofildekk. Polyurethanforinger kommer vel som prikken over i'en etterhvert, deretter skal bremsene oppgraderes ganske kraftig, og SÅ er det motor som står for tur Edit: Den har forresten gått 245.000km nå og maler som en kattunge enda Hører stadig positive ting om bimmere Hvor mye kosta disse oppgraderingene? 70/40-senk, ja. Mulig å få sett et bilde av det? Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 29. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2010 ... bare synd den har automatgir Automat er utrolig digg. Om du f.eks skal sende en sms, spise, drikke eller motta diverse "tjenester" av kjæresten i bilen, er automat et must Ikke det at jeg gjør denslags såklart ^^, Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 29. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2010 ... bare synd den har automatgir Automat er utrolig digg. Om du f.eks skal sende en sms, spise, drikke eller motta diverse "tjenester" av kjæresten i bilen, er automat et must Ikke det at jeg gjør denslags såklart ^^, Digg helt til den går i stykker. Personlig synes jeg automat er litt poengløst når man er ung og ute etter sportslig kjøreglede. Dessuten skal man jo ikke sende SMS mens man kjører uansett. </moralpreken> Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2010 Nei, automat er ikke mye digg. Klart, står du i rushtrafikken halvparten av tiden, er det snerten å bare forholde seg til én pedal, men ellers er det bare tøys, med mindre det er en skikkelig sekvensiell kasse man kan gire som man vil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 ... bare synd den har automatgir Automat er utrolig digg. Om du f.eks skal sende en sms, spise, drikke eller motta diverse "tjenester" av kjæresten i bilen, er automat et must Ikke det at jeg gjør denslags såklart ^^, Sende melding når man kjører er det bare kvinnfolk som gjør! (Noe som skremmer meg noe sinnsykt), men skjønner hvor du vil hen Det er mer det at jeg liker å kjøre bilen, istedenfor å bli kjørt av bilen. Føler jeg er mer i kontroll over bilen når jeg kjører med manuell, lettere å gjøre kule ting på parkeringsplassen også (Ikke at jeg har tenkt til det da , man blir jo så fort tatt.) Lenke til kommentar
Incursus Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 Hvor langt bilen har gått er ikke så mye å tenke på så lenge den er tatt vare på, er stort sett aldri motoren som går først uansett, er heller resten av bilen som ruster bort. Jeg har selv en '90 BMW 520 e34 som hadde gått 270000 når jeg kjøpte den nå har den gått over 290000 uten at jeg har hatt noen feil med den annet en utslitte bremser. E34 er forresten en bil som ligger veldig bra på veien, er komfortabel å kjøre langturer med også, blir ikke sliten etter 3timer kjøring i strekk hvertfall. Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Et lite pip ang Chrysler Sebring. Jeg har eid en slik bil i 5 år (2001 modell 2.0 LX med automat). Den hadde gått nesten 200.000km da jeg solgte den (kjøpte den på 100.000km) og det eneste jeg byttet som ikke var slitedel, var girvelgeren. Ellers var den utrolig enkel å skru på, byttet f.eks motorfester og det var null problem. Motoren gikk som en klokke da jeg solgte den. Forøvrig ekstremt billige deler hvis man bestiller fra USA (rockauto.com) og fortsatt rimelig selv om man handler i Norge. Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. God plass, god komfort og lå helt greit på veien til å være en stor bil. En bil jeg faktisk savner.. Denne var jo ikke dum: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21333397 . LX modell med skinninteriør. Reg.reim skal byttes på 144.000km, så det blir en kost hvis ikke eier allerede har gjort det. Takker (Har sett på den bilen, bare synd den har autolatgir) Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. Du får det til å høres ut som det er en positiv ting Et lite tips er å nedprioritere motor littegranne og fokusere mer på understell, bremser og dekk om du skal ha en sporty førstebil. Selv kjøpte jeg i august en 97 318i(115hk)med et utstyrsnivå som var som en våt drøm (klimaautomatikk, skinn,m-sportunderstell, alt elektrisk etc.) i forhold til prisen jeg gav for den (riktignok ikke førstebil men godt innenfor din prisklasse med litt penger igjen til modifikasjoner også). La en del penger i senk, dempere, stabstag, dekk etc. og jeg skal love deg at originale +/- 150hk biler skal få slite godt med å holde følge gjennom svingene. Det er ikke snakk om at bakhjula slipper om man ikke aktivt går inn for det, og den er faktisk utrolig komfortabel å kjøre selv med 70/40-senk, bilstein b8, 26mm stabstag, tårnavstivere og lavprofildekk. Polyurethanforinger kommer vel som prikken over i'en etterhvert, deretter skal bremsene oppgraderes ganske kraftig, og SÅ er det motor som står for tur Edit: Den har forresten gått 245.000km nå og maler som en kattunge enda Hører stadig positive ting om bimmere Hvor mye kosta disse oppgraderingene? 70/40-senk, ja. Mulig å få sett et bilde av det? Skaviseeee, *ca 10 lapper i dempere, fjærer og senkeskåler. (Dette er nypris fra koed.no... jeg kjøpte demperne og skålene av en bekjent så fikk de billigere) *Tårnavstiver: 500-2000 alt ettersom hva man velger. *26mm understells-stabstag hadde jeg jo originalt, men er ikke så gal pris bruk. Et par lapper. *Felger finner man mye av på bruktmarkedet. Holder på å pusse opp et sett BBS RC 041/042 7,5-/8,5x17" nå (disse har smidd senter, som betyr lav vekt og høy kvalitet) Men for 4-5 lapper får du noe helt greit. *Dekk: Ikke noen vits i å spare penger på budsjett dekk om du vil kjøre aktivt, men det finnes rimelige dekk som funker bra. Jeg har god erfaring med Nexen N3000. Pris avhenger jo av dim. Grunnen til at du stadig hører positive ting om bimmere er at det stort sett bare er posotive ting å si Har ingen bilder av bilen etter montering av senkeskålene desverre (10mm) men her er et med 60/40-senk og 7,5x17" m-contour felger. Bare å se for deg en cm mer senk forann Btw: Om du ikke bor så langt unna kristiansand kan du jo svinge innom parkeringsplassen ved sørlandssenteret søndag 24/04 kl 15.00 Vi har bmw-treff der da. Pleier å være noen titalls biler (rekorden er +60) fra det daueste til det råeste Så skal jeg love deg at du fort blir frelst av enkelte av kjøremaskinene noe her dukke opp i Endret 30. mars 2010 av Rabies86 Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 Ut fra kriteriene dine tror jeg BMW 318is er det ideelle valget. Med 140 hk og M-undervogn skal den være suveren til bruk langs svingete veier. http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL%2FMAKE=749&keyword=318is&CAR_MODEL=2132&sort=2 Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 318is er godbil til tusen det. Velbalansert og fin med en helt grei effekt. Trenger gjerne litt senk og div for å bli 100% men det gjør de fleste biler Vurderer selv M44 motor (is-maskin) i min 318i etterhvert. Lenke til kommentar
bryggern Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 Skjønner virkelig ikkje kritikken av Celicane! Berre å sjekke Anaxyd sin worklog, så ser du kor fin en Celica er/kan bli. Kjørekomforten er veldig god, med sportsete med god støtte! Er sjølv 190 og har ingen problem med lav takhøyde på min:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 30. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Et lite pip ang Chrysler Sebring.Jeg har eid en slik bil i 5 år (2001 modell 2.0 LX med automat). Den hadde gått nesten 200.000km da jeg solgte den (kjøpte den på 100.000km) og det eneste jeg byttet som ikke var slitedel, var girvelgeren. Ellers var den utrolig enkel å skru på, byttet f.eks motorfester og det var null problem. Motoren gikk som en klokke da jeg solgte den. Forøvrig ekstremt billige deler hvis man bestiller fra USA (rockauto.com) og fortsatt rimelig selv om man handler i Norge.Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. God plass, god komfort og lå helt greit på veien til å være en stor bil. En bil jeg faktisk savner..Denne var jo ikke dum: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21333397 . LX modell med skinninteriør. Reg.reim skal byttes på 144.000km, så det blir en kost hvis ikke eier allerede har gjort det. Takker (Har sett på den bilen, bare synd den har autolatgir) Var utrolig god på vinterføre, meget trygg og sikker - omtrent umulig å få ut bakenden på den. Du får det til å høres ut som det er en positiv ting Et lite tips er å nedprioritere motor littegranne og fokusere mer på understell, bremser og dekk om du skal ha en sporty førstebil.Selv kjøpte jeg i august en 97 318i(115hk)med et utstyrsnivå som var som en våt drøm (klimaautomatikk, skinn,m-sportunderstell, alt elektrisk etc.) i forhold til prisen jeg gav for den (riktignok ikke førstebil men godt innenfor din prisklasse med litt penger igjen til modifikasjoner også).La en del penger i senk, dempere, stabstag, dekk etc. og jeg skal love deg at originale +/- 150hk biler skal få slite godt med å holde følge gjennom svingene.Det er ikke snakk om at bakhjula slipper om man ikke aktivt går inn for det, og den er faktisk utrolig komfortabel å kjøre selv med 70/40-senk, bilstein b8, 26mm stabstag, tårnavstivere og lavprofildekk. Polyurethanforinger kommer vel som prikken over i'en etterhvert, deretter skal bremsene oppgraderes ganske kraftig, og SÅ er det motor som står for tur Edit: Den har forresten gått 245.000km nå og maler som en kattunge enda Hører stadig positive ting om bimmere Hvor mye kosta disse oppgraderingene?70/40-senk, ja. Mulig å få sett et bilde av det? Skaviseeee,*ca 10 lapper i dempere, fjærer og senkeskåler. (Dette er nypris fra koed.no... jeg kjøpte demperne og skålene av en bekjent så fikk de billigere)*Tårnavstiver: 500-2000 alt ettersom hva man velger.*26mm understells-stabstag hadde jeg jo originalt, men er ikke så gal pris bruk. Et par lapper.*Felger finner man mye av på bruktmarkedet. Holder på å pusse opp et sett BBS RC 041/042 7,5-/8,5x17" nå (disse har smidd senter, som betyr lav vekt og høy kvalitet) Men for 4-5 lapper får du noe helt greit.*Dekk: Ikke noen vits i å spare penger på budsjett dekk om du vil kjøre aktivt, men det finnes rimelige dekk som funker bra. Jeg har god erfaring med Nexen N3000. Pris avhenger jo av dim.Grunnen til at du stadig hører positive ting om bimmere er at det stort sett bare er posotive ting å si Har ingen bilder av bilen etter montering av senkeskålene desverre (10mm) men her er et med 60/40-senk og 7,5x17" m-contour felger.Bare å se for deg en cm mer senk forann Btw: Om du ikke bor så langt unna kristiansand kan du jo svinge innom parkeringsplassen ved sørlandssenteret søndag 24/04 kl 15.00Vi har bmw-treff der da. Pleier å være noen titalls biler (rekorden er +60) fra det daueste til det råeste Så skal jeg love deg at du fort blir frelst av enkelte av kjøremaskinene noe her dukke opp i Oi, oi se der. Det var ikke dårlig Takker.Kjipt at dere har treff så langt unna, bor i **** Endret 30. april 2017 av Slettet+13412342564 Anonymisering Lenke til kommentar
Rabies86 Skrevet 31. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=148458Passer dette bedre? Endret 30. april 2017 av Hårek Anonymisering Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 31. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2010 Siden vi er inne på BMW kan jeg jo friste med ett vakker syn av min gamle 320i E36. Kjøpte den for 45k med 125k på telleren, solgte den for 30k med 185k på telleren. Kjørte med 60/40 senk.. det gikk helt greit unatatt på vinteren. Må innrømme at jeg savner bilen litt Kan også friste med en kul bil i en annen klasse, dog litt over ditt budsjett: Min nåværende 520i E34 betalte jeg 10k for, og har ikke påkostet den en krone siden Oktober i fjor untatt spyleveske, en hovedlyspære å en parklyspære. Kjepmebil Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=148458Passer dette bedre? Se der, ja Endret 30. april 2017 av Slettet+13412342564 Anonymisering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg