PC^2020 Skrevet 21. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/result?sort=0&keyword=turbo&ENGINE/FUEL=1&PRICE_FROM=15000&PRICE_TO=60000&&rows=50 Her finner du mye kos! Pass på å kjøp en bil med ikke altfor mye utgifter i drift. Se etter snmåfeil og mangler når du er ute og testet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 21. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/result?sort=0&keyword=turbo&ENGINE/FUEL=1&PRICE_FROM=15000&PRICE_TO=60000&&rows=50 Her finner du mye kos! Pass på å kjøp en bil med ikke altfor mye utgifter i drift. Se etter snmåfeil og mangler når du er ute og testet. Takker! Lenke til kommentar
bryggern Skrevet 23. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2010 Du har ikkje vurdert Toyota Celica? Fantastisk kjørekomfort med heilt grei trøkk i motoren! Mange ting man kan gjere på kosmetikken:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 23. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2010 Du har ikkje vurdert Toyota Celica? Fantastisk kjørekomfort med heilt grei trøkk i motoren! Mange ting man kan gjere på kosmetikken:) Kjørekomfort sier du? Jeg har hørt det absolutt motsatte Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 Du har ikkje vurdert Toyota Celica? Fantastisk kjørekomfort med heilt grei trøkk i motoren! Mange ting man kan gjere på kosmetikken:) Han nevnte jo at bilen også skal være stilren - og en Toyota Celica finnes ikke stilren. Den nyeste modellen fungerer, men den med fire froskeøyne er helt forferdelig. Dessuten finner jeg bilen ubehagelig, både av kjøre- og sittekomfort (takhøyde blant annet). Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Du har ikkje vurdert Toyota Celica? Fantastisk kjørekomfort med heilt grei trøkk i motoren! Mange ting man kan gjere på kosmetikken:) Jeg har mer kjørekomfort i BMWen min til 10k enn en hvilken som helst Toyota til 100k EDIT: Hvilken som helst japse for den saks skyld Dette er ikke noe hat mot japser. Digger mange japsebiler. Men kjørekomfort er bare noe de ikke kan. Endret 24. mars 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) For det tror du ikke jeg veit, og om jeg er umoden veit vel egentlig ikke du noe om? Jeg uttalte meg ikke om deg, men mer på generellt grunnlag. Alle 18 åringer er umodne, men de skjønner det bare ikke før de har passert 30. Stemmer meget godt Alternativt så vil en ulykke modne deg fort. Jeg følte meg ganske moden som 18 åring, men ca 1 høyenergikollisjon senere som kunne tatt mitt liv så fant jeg ut at jeg ikke var det og etter det så tenker jeg konsekvenser når jeg kjører. Er 20 år nå Skal sies at det ikke var min feil heller, men uansett så får det deg til å tenke deg om. Hvordan jeg kom fra det uten en skramme er noe jeg aldri kommer til å skjønne og bare å tenke på det gir meg vondt i magen Endret 24. mars 2010 av MongoMan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Du har ikkje vurdert Toyota Celica? Fantastisk kjørekomfort med heilt grei trøkk i motoren!Mange ting man kan gjere på kosmetikken:) Han nevnte jo at bilen også skal være stilren - og en Toyota Celica finnes ikke stilren. Den nyeste modellen fungerer, men den med fire froskeøyne er helt forferdelig. Dessuten finner jeg bilen ubehagelig, både av kjøre- og sittekomfort (takhøyde blant annet). Synes faktisk den med fire øyne er litt penere egentlig Lav takhøyde blir et problem...Noen som har vært borti en Chrysler Sebring? (litt over mitt prisnivå enda, men man veit jo aldri!) Endret 5. juni 2017 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 Sebring er vel ikke kjent for å være spesielt driftssikker, strengt tatt. Men de skal være kurant å kjøre, til tross for sitt amerikanse opphav. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg skrev en jævlig fin tekst istad, men det klikket to ganger på rad så da dret jeg i det. Kort oppsummering: Bilen er billigmodell - og det merkes. Enkel hardplast, dårlig kjørekomfort i høyere fart, nok av innersvinger her og der. Nei - styr unna. A3 f.eks er et MYE bedre valg. Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 Noen som har vært borti en Chrysler Sebring? (litt over mitt prisnivå enda, men man veit jo aldri!) Hold deg unna Sebring. Er mye tull med dem, og det er "plastikkmotor" på dem. Altså praktisk talt umulig å mekke på. Et tips fra en fartsglad gutt til en annen. Velg en bil som ikke har ekstrem motor. Om du føler at du kan å kjøre bil, så velg en med ca 150 hk og lær deg å kjøre med den først. Om du går rett opp til 200-tallet, kan jeg nesten garantere deg at det går til helvete. Starta selv med en liten bestemorbil med 90 hk og lærte meg å kjøre i den. Nå har jeg en Mitsubishi Galant 2.0 V6(150 hk), og det er en perfekt bil for meg. Planlegger å kjøpe en bil med litt kraftigere motor(200-250 hk) neste gang, men ikke f. om jeg gjør det før jeg føler at jeg har 100% kontroll på Lanten Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Jeg skrev en jævlig fin tekst istad, men det klikket to ganger på rad så da dret jeg i det. Kort oppsummering: Bilen er billigmodell - og det merkes. Enkel hardplast, dårlig kjørekomfort i høyere fart, nok av innersvinger her og der. Nei - styr unna. A3 f.eks er et MYE bedre valg. Ok... Så en A3 er bedre? De sitter mye dårligere på veien ( tenker på at denne 18åring sier han er fartsglad) Du må opp på 1.8T for at den skal gå bedre enn 1.8 Celicaen. Sittestillingen i Celicaen er forstreffelig den, så lenge du er under 1.95 høy. Det er utrolig mye man kan gjøre utseendemessig på Celica'er. Et eksempel eller to En annen ting med disse Japsebilene er det at hvis man tenker på den mekaniske byggekvaliteten er den mye høyere hos japsene enn det jeg kan si om endel eldre VAG biler. Vi kjøper 2 nye biler hvert 3.år. Denne perioden har vi hatt 2 stk A4 2.0TDI Quattro, og vi har aldri hatt biler så mye på verksted som nå.... my cents.. Endret 24. mars 2010 av mossing91 Lenke til kommentar
Mokado Skrevet 24. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2010 Er 20 år selv og kjøpte nettopp min første bil, skal dra å hente den på lørdag! Hadde omtrent samme budsjett som TS og endte tilslutt opp med en Honda Civic Vti.. Liten bil på litt over 1000 kg og 160 hester, og en herlig følelse når VTEC slår inn ved 5500 omdreininger Satt å smile hele tiden mens jeg prøvekjørte den, og gleder meg til den 4 timers lange kjøreturen hjem! Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Ok... Så en A3 er bedre? De sitter mye dårligere på veien ( tenker på at denne 18åring sier han er fartsglad) Mener du en A3 sitter dårligere enn den Chrysler-møkka? For det er i den sammenhengen jeg nevnte A3-en. Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Ok... Så en A3 er bedre? De sitter mye dårligere på veien ( tenker på at denne 18åring sier han er fartsglad) Mener du en A3 sitter dårligere enn den Chrysler-møkka? For det er i den sammenhengen jeg nevnte A3-en. Nei, jeg trodde veigrep innlegget var rettet mot sammenligning mot Celica. Eldre Chrysler er en vugge med 4 hjul. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Nei, jeg trodde veigrep innlegget var rettet mot sammenligning mot Celica. Eldre Chrysler er en vugge med 4 hjul. Da snakker vi :-) Celica og japser generelt er jo biler hvor man får mye for pengene! Bra kvalitet på de, og er selv oppvokst med en japse-fan av en pappa, så deter godt imprentet. Synes bare den froske-Celicaen er så utrolig stygg.. hehe. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Ville ikke gått for en amerikansk bil, da delene er dyre og vanskelige å oppdrive! Er 19 år nå og har hatt 3 biler så langt! Begynte med en 1997 Mitsubishi Carisma, den gikk fort over fartsdumper Kjøpte så en 1992 E36 325 med 200 gamp som slapp på tørr asfalt med 10" på bakdekka Kjøper du E36 nå, må du skru litt hvis ikke du er heldig å finner en pent holdt! 318is går forøvrig likt som en 320i og bruker mindre suppe, de kan jo trimmes også. Nå har jeg en 1998 E39 523i med 170 hester, dauere en 325'en men helt greit drag Bmw har utrolig billige deler som er lett å oppdrive, og et utrolig bra forum på nettet. www.bimmers.no der finner du alt... Ønsker du kjøreglede, og litt morro må du velge rwd evt 4wd... Jeg ville sagt Bmw, 200sx og outsideren Audi 1,8 TQ turbo firehjulstrekkeren! 180 gamp org, og med chip lett over 200 morsomme er de også og du finner nok disse rundt 1998 mod til under 100'000! pass opp for audisyken! (svake/mange stag i forstillinga) til 60 lapper ville jeg også sett opp for rust, helst under også! bruk bukk... Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 BMW E34 kan nok være et bedre kjøp enn E36, men det skal nevnes at den er like stor som en Mercedes E-klasse, om enn mer sportslig. Prøv å få tak i en med minst 150 hk. De andre kan visstnok føles litt undermotorisert. Jeg har etterfølgeren BMW E39, som er et godt kjøp og en fantastisk kjøremaskin, spesielt på langturer. Jeg syntes også forhjulsdrift ble litt kjedelig, og stod derfor overfor det samme dilemmaet mellom RWD og 4WD. Det jeg ikke tenkte på er at disse konfigurasjonene er diametrale motsetninger på vinterføre. Så hvis den bilen du kjøper er beregnet på helårsbruk, bør du tenke gjennom begrensningene ved bakhjulsdrift. Det er mye bra å si om BMW, og jeg tror ikke de er plaget av kvalitetsproblemer på samme måte som Audi. Men de er dessverre ikke så velegnet som vinterbiler. Tidligere i vinter kom jeg i skade for å drømme meg bort mens jeg kjørte, fikk sleng på bilen og havnet i fjellveggen. Når man ikke er vant med kjøreegenskapene på en såpass tung bil, kan den være vanskelig å rette opp etter en sleng. Jeg har ikke noe lyst til å moralisere som andre i denne tråden, men synes dette er verdt å nevne overfor en førstegangskjøper. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 (....) Et tips fra en fartsglad gutt til en annen. Velg en bil som ikke har ekstrem motor. Om du føler at du kan å kjøre bil, så velg en med ca 150 hk og lær deg å kjøre med den først. Om du går rett opp til 200-tallet, kan jeg nesten garantere deg at det går til helvete. Starta selv med en liten bestemorbil med 90 hk og lærte meg å kjøre i den. Nå har jeg en Mitsubishi Galant 2.0 V6(150 hk), og det er en perfekt bil for meg. Planlegger å kjøpe en bil med litt kraftigere motor(200-250 hk) neste gang, men ikke f. om jeg gjør det før jeg føler at jeg har 100% kontroll på Lanten Jeg er enig her, ikke start med en som har kraftig motor, det er sjåføren bak som bestemmer hvor gøy det er å kjøre. Jeg har kjørt godt over 20 forskjellige biler etter 5 år med lappen og eneste som ikke har gitt intrykk av å være sporty var en astra 1.4L med automat Har du manuell gir og litt svinger blir det ALLTID gøy! =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Jaja, hadde ikke tenkt noe mer enn 150hk. Vil egentlig bare ha en pen bil som går bra nok Har vurdert noen biler i klassen over også, som Audi A6. (med Audis nest beste motor, 1.8T seff) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21490713 Endret 25. mars 2010 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg