Gå til innhold

hvorfor bruke holo sikte?


Anbefalte innlegg

En ting jeg ikke kan fatte og begripe er hvordan folk på mw2 kan tillate seg selv å bruke holographic sight. Skjønner dere?

 

 

For det første: red dot sight zoomer like mye, det er tynnere kant rundt siktet samt siktet er større.

 

På holo siktet er det bredere ramme rundt siktet, det er smalere generelt altså et mindre sikte man ser gjennom og sist men ikke minst rødpunktet er altfor stort så man ser ikke så altfor godt det man skyter på.

 

Så mitt spørsmål er; hvorfor gidder folk å bruke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er tynnere kant rundt siktet samt siktet er større.

 

Det er ikke riktig, jeg bruker bl.a holo på TAR fordi red dot dekker nesten hele skjermen,mens man har bedre oversikt over omgivelsene med holo. Dette gjelder for noen andre våpen også.

 

EDIT: Og hvis jeg ikke husker helt feil så er M16 beviselig mer accurate med holo i forhold til red dot (jupp, se video)

 

http://www.youtube.com/watch?v=9DSvlq_sEf0

Endret av bas
Lenke til kommentar

Er fullt klar over det, men spørsmålet var hvorfor holo ble prioritert over over andre sikter, og da er det uvesentlig om det kalles RDS eller MARS da begge i bunn og grunn er det samme bare i forkjellig kledning (eventuelle forskjeller og likheter kan googles av de som finner det interessant).

Lenke til kommentar

om du setter holo på en FAL, og har stopping power dreper den i 2 skudd over banen.

 

Det har ingenting med siktet ditt å gjøre...

 

 

 

Noen våpen har jeg lagt merke til at det forskjell på hvor fort den sikter inn med red dot og holo. Om det ikke bare er jeg som innbiller meg det. Normalt foretrekker jeg holo på grunn av blind spot på red dot, med noen unntak

Lenke til kommentar

jeg syntes også holo bare føles bedre på enkelte våpen, selv om jeg stort sett har bedre sikt med rds.

 

Fant btw Tar-21 med vanlig rds sikte i museumet på singleplayer^^ Det var mye bedre enn det Mars siktet den har på multiplayer ;)

 

EDIT: @Hidephix, hva mente du med blind spot på red dot?

 

EDIT: Hidephix? bytta navn? nå står det at det var Vitamin C som skrev det...

Endret av mhen93
Lenke til kommentar

om du setter holo på en FAL, og har stopping power dreper den i 2 skudd over banen.

 

Det har ingenting med siktet ditt å gjøre...

 

 

 

Noen våpen har jeg lagt merke til at det forskjell på hvor fort den sikter inn med red dot og holo. Om det ikke bare er jeg som innbiller meg det. Normalt foretrekker jeg holo på grunn av blind spot på red dot, med noen unntak

 

Sakset fra callofduty.wikia.com:

The FAL is greatly affected by having the Holographic Sight attached. For whatever reason, the FAL's minimum damage increases with the Holographic Sight attached. Normally, the weapon would do 35 damage past 1700m, but with the Holographic Sight, this number is increased to 40 damage past 1600m. Knowing this, the gun becomes a 2 shot kill at any range when using a Holographic Sight...
Lenke til kommentar

schmoo: Vær så snill og scroll et par poster over deg. Akkurat samme video er postet. Dessuten gjelder det kun på m16, ingen andre våpen såvidt jeg ved får høyere treffsikkerhet.

Det med FAL visste jeg ikke, men det gjør våpnet en god del bedre enn jeg trodde fra før. Burde nok prøve den kombinasjonen med Holo/Silencer.

 

Konklusjonen er:

Med mindre du spiller med m16 eller FAL, bruk RDS! At holo er bedre er kun placebo og du venner deg fort fra det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...