Gå til innhold

Abbo.no, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sendt ca 5 mailer til abbo.no.

 

Får alltid svar tidlig neste dag! :)

 

Så langt er jeg strålende fornøyd med informasjon før kjøp, har ikke kjøpt noe der enda, men vil tro at det ikke blir lenge til. :)

 

Eg har også sendt ein haug med mailar til abbo.no, og har alltid fått kjapt og bra svar. Det vart til at eg kjøpte vara hos netshop, men det var kun pga. at abbo.no dessverre ikkje hadde vara på lager for øyeblikket.

 

Så kundeservice ser i alle fall ut til å vere meget bra (langt raskare og bedre svar enn f.eks Komplett). Anbefalast!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De er ekstremt trege med å sende min pakke ihvertfall, men kan jo hende at det bare er mitt tilfelle.

 

Synes også de bruker lang tid. Venter på en pakke, og den har stått i 20 timer nå som 'Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding'. Satser på at de får den avgårde snart, slik at jeg får den til fredag.

 

Det som irriterte mest hos abbo.no var når jeg bestillte noen deler sist uke. Mye av varene var på 'Sentrallager', og resten sto som 'på lager'. Ok, flott.

 

Så legger jeg inn bestilling. Etter noen timer går jeg inn og sjekker opp alle delene hos abbo.no. Da ser jeg at hovedkort og kabinett som stod til 'på lager' når jeg sendte bestillingen, nå plutseligt var satt til 'ikke på lager, 2-6 uker'. Da ble det avbestilling på meg.

 

Gidder nå ikke å handle på en nettbutikk hvis de ikke oppgir lagersstatus (i antall) på varene sine, slik at jeg ser på forhånd om det kan være en risk for at de går tom i det jeg bestiller.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte to varer fra ABBO som begge skulle ligge på sentrallager. Etter 7 virkedager og en helg sendte jeg den første purremailen. Den ble ikke besvart. Sendte så en ny mail etter ca 36 timer som heller ikke ble besvart. Har nettopp ringt og snakket med en forvirret kundebehandler som skulle undersøke saken. Det har snart gått 14 dager uten at jeg har fått varene. Dette er for dårlig. At de ikke svarer på epost når det er slik de ønsler å bli kontaktet ("Lurer du på noe, send en mail!") er heller ikke bra.

 

Dette blir siste kjøp fra denne butikken for min del.

Lenke til kommentar
Da ser jeg at hovedkort og kabinett som stod til 'på lager' når jeg sendte bestillingen, nå plutseligt var satt til 'ikke på lager, 2-6 uker'. Da ble det avbestilling på meg.

Kanskje du bestilte de siste de hadde?

 

Det kan stemme. Slo meg ikke før du sa det :) abbo.no har uansett så dårligt ordreoversikt så er vanskeligt å finne utav.

 

Uansett, liker bedre å bestille fra butikker der det står f.eks 4 stk på lager, selv om det koster en 50 lapp mer. Da vet jeg iallefall at jeg får den (hvis da ikke mange bestiller akkurat før meg) :)

Lenke til kommentar
Da ser jeg at hovedkort og kabinett som stod til 'på lager' når jeg sendte bestillingen, nå plutseligt var satt til 'ikke på lager, 2-6 uker'. Da ble det avbestilling på meg.

 

Samme her, bestillte en Tamron objektiv fra dem. det var oppgitt som "På Lager", etter bestilligen står det nå "ikke på lager, 2-6 uker". det er himla irriterende siden jeg bestillte varen nettopp fordi de var en av de få nettbutikkene som faktisk opplyste at de hadde varen på lager. Nå er statusen på objektivet mitt "venter på vare" og det har stått slik i 5 arbeidsdager nå.

 

Skjerpings abbo.no.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Beklager å måtte si dette, men det er det verste nettstedet jeg noen gang har bestilt fra. De var veldig treige med betalingen, og i tillegg enda tregere med å få sendt ut pakken.

Det tok meg en hel måned før jeg fikk min Logitech G9 gaming mouse...

Grunnen til at jeg kjøpte fra nettstedet Abbo.no var at det var så billig. Det var også litt grunnen til at jeg ikke gadd å avbestille ordren.

Da jeg ringte ned til de, sa de ikke noe som helst til meg om hvordan pakken lå an.

På den måneden jeg ventet, ringte jeg sikker ned 10-15 ganger uten noe konkret svar.

 

For min del handler jeg aldri der igjen...

Håper virkelig de lærer.

Endret av Ersdal
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Bringer denne opp litt.

 

Selv bestilte jeg en PC-mus derifra for litt over et år siden, og det gikk jo greit nok og den kom til meg med en gang.

Forrige fredag ble det nok en bestilling fra denne siden. Mest pga pris+frakt og et par småting som gjorde at jeg valgte det. Ble også forhåndsbetaling via Visa. En ting jeg er litt skeptisk til, er at når jeg bestilte, kostet en av tingene 499, og nå koster den 550, uten at de har gjort noe mer med min ordre. Satser på at de ikke er så sleipe og "glemmer" min ordre til jeg avbestiller eller noe..

 

Det står fortsatt at de venter på varen, men når jeg klikker innpå selve varen, så står det:

lager_gul.gifLeveringstid 1 Uke: 5+ på lager.

 

Ikke finner jeg hva det betyr at det er gult, eller hva det i det hele tatt vil si. Hvis de har 5 på lager, hvorfor kan de ikke sende den da?

 

Et annet produkt jeg har bestilt står oppnevnt slik:

lager_gronn.gif5+ på lager.

 

Som forsåvidt er mer forståelig. De har den på lager, og kan sende den. Men den gule? Venter de på den fra leverandør? Kan den oppgies med rødt kryss eller noe?

 

Siden virker veldig "billig" og, men det er kun estetisk så det teller ikke innpå min erfaring med butikken.

 

 

Blir nok å ringe og spørre litt i morgen når jeg kan forvente ting, eventuelt avbestille avhengig av svaret de gir.

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt forvirra :p . Sendte mail igår og spurte om jeg kunne forvente å få varene, til Abbo, via deres "livechat" som i praksis bare er en mail, og fikk svar idag fra mamoz.no sin salg-support, hvor produktet Abbo har inne står det også at Mamoz har inne, men hos Mamoz koster den mer enn dobbelt av prisen.

Og når jeg søker etter produktet de ikke hadde på lager, så finnes den hverken på ABbo eller Mamoz og jeg aner ikke hvor ordren går, hva som skjer med den eller noenting. I tillegg så fikk jeg bekreftelse på at varen Abbo ikke hadde på lager koster meg 500, mens prisen ble satt opp til 550 dagen etter, og nå er varen helt borte fra søkinga.

 

For et utrolig teit system. Siste gang jeg bestiller derifra ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

www.abbo.no, www.mamoz.no, www.ardata.no og www.deal.no er under samme distribusjonsfirma - furuset. Prisene kan variere ettersom transport, bemanningskostnadder osv. kan variere for hvert firma.

 

Kunde servicen er generelt sett bra med mye erfarene folk innenfor både brunevarer, hvitevarer og tele/data.

 

Prisene varierer seg som på alle andre nettbutikker fortløpende.

 

I disse dager er prisene på www.deal.no latterlig lave på enkelte ting så det er mulighet for gode kjøp med god service inkludert.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt forvirra :p . Sendte mail igår og spurte om jeg kunne forvente å få varene, til Abbo, via deres "livechat" som i praksis bare er en mail, og fikk svar idag fra mamoz.no sin salg-support, hvor produktet Abbo har inne står det også at Mamoz har inne, men hos Mamoz koster den mer enn dobbelt av prisen.

Og når jeg søker etter produktet de ikke hadde på lager, så finnes den hverken på ABbo eller Mamoz og jeg aner ikke hvor ordren går, hva som skjer med den eller noenting. I tillegg så fikk jeg bekreftelse på at varen Abbo ikke hadde på lager koster meg 500, mens prisen ble satt opp til 550 dagen etter, og nå er varen helt borte fra søkinga.

 

For et utrolig teit system. Siste gang jeg bestiller derifra ihvertfall.

 

 

Det er et relativt logisk system - forsvinner en vare fra siden er det fordi lageret er tomt og levrandørene ikke leverer fler av det produktet. Om en ordre er blitt gjort endres ikke ordresummen selv om produktet kommer fra et annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...