Gå til innhold

Intel viser frem Gulftown


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

intet nytt enn krymping og 2 ekstra kjerner,begynner bli ganske lei hele utvanninga av nehalem,nå må det bli konkuranse så det blir fart på sakene igjen :(

 

 

 

Gulftown er jammen ikkje noe utvanning! Hvem vil ikkje ha en overklokkingsvennelig 6 kjerner cpu. Fordi anandtech ikkje klarte å overklokke sin gulftown, så betyr det ikkje at alle er like dårlige. Har sett en på xtremesystems som har retail, og den overklokker også bra.

 

Guru3d klarte 4.4ghz f.eks ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det høres jo ganske kult ut da Nizzen, men hvordan har du funnet ut dette? Har du en "gulftown" selv eller har du sett det på reviews?

 

Hos meg ser jeg kun én kjerne bli brukt særlig tungt, men også at andre blir utnyttet til en viss grad. Kan en forklaring på at Bad Company 2, klarer å utnytte mer enn 3 kjerner være all fysikken tro?

Lenke til kommentar

Det høres jo ganske kult ut da Nizzen, men hvordan har du funnet ut dette? Har du en "gulftown" selv eller har du sett det på reviews?

 

Hos meg ser jeg kun én kjerne bli brukt særlig tungt, men også at andre blir utnyttet til en viss grad. Kan en forklaring på at Bad Company 2, klarer å utnytte mer enn 3 kjerner være all fysikken tro?

 

Jeg har gulftown og spiller BC2 ;)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Det er jo bare å sjekke artikkelen deres:

 

Overclocking - Not Much Headroom

 

With six cores and 12MB of L3 cache on a relatively new 32nm process, it's not surprising that we weren't able to push our Core i7 980X too far. At stock voltage I was only able to reach 3.5GHz with turbo mode disabled using the stock cooler. I could get the system into Windows at ~3.7GHz, but not stable without additional voltage.

 

 

3.5GHz - Max overclock with stock cooling and stock voltage

 

Giving the chip an extra 15% voltage let me go up to 3.875GHz without sacrificing stability. I could get into Windows at 4GHz, but again, not stable enough for my tastes. With a bit more work and perhaps a bit more cooling you might be able to push 4GHz on the 980X.

 

Det skal også sies at den nye stock kjøleren har blitt meget bra.

Lenke til kommentar

Kunne jo vært litt morro da om Nizzen og dere andre veteraner her på HW.no, kunne kjørt noen runder med benchmarks osv og simulere ytelsen og gjenskape forholdene til en i7 "bloomfield" på 3,33GHz i noen spill?

 

Vet at BC2 skalerer voldsomt bra på frekvenser fra 3,0-3,7GHz. Da ser man et kjempe løft på ytelsen med 20-30% med en i7..

 

Har ikke funnet noe slikt andre steder enda på nettet hverfall, der man sjekker hvordan BC2 skalerer over kjerner, så kunne vært morro å sett noe tall her fra dere.:)

Lenke til kommentar

Finnes det et benchmarkprogram for bc2 enda? Eller en innebygget benchmark?

 

Ikke etter det jeg kan se, men Tom's hardware bruker Fraps i sine tester av 980x. Er vel alltids en mulighet? Jeg er ikke eksperten på dette men, da får man vel i det minste min,avg, max frames tror jeg :p

 

TechSpot har hvertfall en veldig bra skalerings test av CPU og GPU i BC2, og etter ønske fra forum brukere så vil det (hvis det ikke allerede har blitt oppdatert) komme benchmark reultater på forskjellen på Dual cores og quad i7'en de allerede har testet.:)

 

 

Reviews

Battlefield: Bad Company 2 GPU Performance In-depth

 

Her er et utdraget fra oppdateringen.

 

Update: For those that were concerned about dual vs. quad-core CPU battle, here is a little more info...

 

The game appears to be using all four cores when available. Here we used a standard Core i7 920 processor running at 2.66GHz. Please note HyperThreading was disabled and a single Radeon HD 5850 graphics card was used. As you can see none of the cores are working very hard.

 

Here is the same Core i7 920 processor with two cores disabled as well as HyperThreading. As you can see neither core is maxed out, but the CPU utilization is much higher. So again, a decent dual core processor such as a Core 2 Duo E8xxx or Phenom II X2 should be enough to get the most out of your graphics card in this game. While it is quad-core optimized, the game is not demanding enough on the CPU to warrant it based on what I have seen so far.

Endret av traveler5843
Lenke til kommentar

Hva ikke råd engang med god lønn ? En normalt lønnet person skall da ikke ha så store problemer med å ha en titusing oppspart når man er i alderen så man har interesse for og forstår og har skaffet seg det andre man behøver for å utnytte en slik cpu og ser seg bruk for den selv om den kanskje er litt over det du trenger. Nei gutter (for det er vi gutter som kjøper denne)prioriterer du heller andre ting og ikke kjøper denne så er det ikke ekonomien som er i veien, du har da interesser for andre ting og legger penger på det og da er denne virkelig overflødig for deg uansett.........

Lenke til kommentar

Huffda, der fikk jeg et forklaringsproblem :whistle:

 

Jeg får bare unnskylde meg med at den gamle kjøleren er verre, så denne er altså mye bedre enn den gamle dårlige. :p

 

Jeg så ikke så nøye på den i Anandtech-artikkelen, men med andre øyekast virker det som de fortsatt har mye å hente på å lage en tett kant rundt vifta.

Lenke til kommentar
Intel Core i7 980X Overclocking Update: Breaking 4GHz With 6 Cores

 

So how does it feel to have the worst Core i7 980X overclocking scores online?I can't say that it's what I'm most proud of. That award would have to go to the time I wrote a review and left out the 'l' in overclocking. Needless to say after everyone pointed out how abysmal our overclocks were and after even Intel called to let us know that we should be seeing better, we gave it another shot.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3764

 

Oppdatering fra AnandTech... Nå klarte de 4.13GHz med stock kjøler.

Lenke til kommentar

Da ser det jo ut som en stabil 24/7 overclock med Thermalright Ultra-120 Extreme er innenfor rekkevidde med denne da?

 

Da blir ting langt mer fristende og logisk! Men prislappen er fremdeles for stiv til at jeg gjør noe spontant innkjøp dessverre, men da blir det fort mye mer aktuelt med både 6-kjerne og 8-kjerne i fremtiden!

 

 

Hvordan vil en Corsair H50 fungere sammen lignet med min Thermalright Ultra-120 Extreme?

Har aldri hatt store trua på slike raske, enkle og kompakte ferdig vannkjølingsløsninger..

Lenke til kommentar

Da ser det jo ut som en stabil 24/7 overclock med Thermalright Ultra-120 Extreme er innenfor rekkevidde med denne da?

 

Da blir ting langt mer fristende og logisk! Men prislappen er fremdeles for stiv til at jeg gjør noe spontant innkjøp dessverre, men da blir det fort mye mer aktuelt med både 6-kjerne og 8-kjerne i fremtiden!

 

 

Hvordan vil en Corsair H50 fungere sammen lignet med min Thermalright Ultra-120 Extreme?

Har aldri hatt store trua på slike raske, enkle og kompakte ferdig vannkjølingsløsninger..

 

Jeg har lest mange omtaler av kompakt vannkjølingsløsninger med mye problemer angående støy. Det er ikke vifta, men pumpa som skal gi fra seg en lite attraktiv lyd.

Lenke til kommentar

 

Jeg kan fortelle at gulftown lett kan kjøre 4,3 ghz 24/7 i lukket kabinett med truekjøler :)

 

 

 

Og den kjører lett 4,5 med high-end vannkjøling slik jeg gjør med min, load temps ligger fra 55-63 grader med vcore på 1,43 som er høyere enn anbefalt 24/7 volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...