Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!


Anbefalte innlegg

Det er ingen grense i mennesker for mye kan boikotte. Du får det til å høres ut som en hard disk som snart er full.

 

Enkelt sagt appelerer denne boikotten til kvalitetsbevisste mennesker, som vil gjøre sin mening hørt.

 

De mennesker som mener at mat man betaler for at andre skal lage til deg bør være ekte mat, laget på ekte vis. Enten det er gatekjøkken, restaurant eller pølsebu, så har jeg samme krav til maten, og det har flere andre.

 

Jeg er ellers fornøyd med 14 medlemmer så langt etter bare en dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du mener at vi ikke er opptatt av kvalitet? Det er vel din mening, og ikke min. Jeg synes nemlig at smak har mye å si for kvaliteten på et produkt, og få andre pizzakjeder klarer å slå Peppes på smak etter min mening. Dolly's smaker dritt, og Pizzabakeren er helt OK, men ikke noe annet. Det hjelper ikke om man har hundrevis av flotte råvarer om det bare smaker pjuk.

Lenke til kommentar

Så du mener at vi ikke er opptatt av kvalitet? Det er vel din mening, og ikke min. Jeg synes nemlig at smak har mye å si for kvaliteten på et produkt, og få andre pizzakjeder klarer å slå Peppes på smak etter min mening. Dolly's smaker dritt, og Pizzabakeren er helt OK, men ikke noe annet. Det hjelper ikke om man har hundrevis av flotte råvarer om det bare smaker pjuk.

De fleste pizzakjedene har relativt kjedelige pizzaer. De smaker ikke vondt, men det er ikke akkurat en kulinarisk opplevelse heller. Det samme gjelder all industrimat. Smaken er nøye komponert for å appellere til flest mulig, samtidig som ingrediensene skal være billige i innkjøp, og man justerer smaken og innholdet av fett, salt og sukker for å hekte kundene.

 

Greit nok at Peppes muligens er bedre enn de enda verre kjedene Dolly og Pizzabakeren, men utpreget kvalitet er det ikke sammenlignet med pizza som er laget på stedet med ferske råvarer.

Lenke til kommentar

Så du mener at vi ikke er opptatt av kvalitet? Det er vel din mening, og ikke min. Jeg synes nemlig at smak har mye å si for kvaliteten på et produkt, og få andre pizzakjeder klarer å slå Peppes på smak etter min mening. Dolly's smaker dritt, og Pizzabakeren er helt OK, men ikke noe annet. Det hjelper ikke om man har hundrevis av flotte råvarer om det bare smaker pjuk.

De fleste pizzakjedene har relativt kjedelige pizzaer. De smaker ikke vondt, men det er ikke akkurat en kulinarisk opplevelse heller. Det samme gjelder all industrimat. Smaken er nøye komponert for å appellere til flest mulig, samtidig som ingrediensene skal være billige i innkjøp, og man justerer smaken og innholdet av fett, salt og sukker for å hekte kundene.

 

Greit nok at Peppes muligens er bedre enn de enda verre kjedene Dolly og Pizzabakeren, men utpreget kvalitet er det ikke sammenlignet med pizza som er laget på stedet med ferske råvarer.

 

Flott sagt, fint at noen skjønner det i hvert fall.

 

Jeg vil bare understreke at jeg er veldig interessert i Pizza, har lest flere bøker om det, spist det overalt i hele verden, snakket med kokker (pizzaiolier) og fått en ganske god forståelse for hva Pizza er. Samtidig som jeg har lært meg å lage det ganske bra selv.

 

Jeg har ikke bare sitti på rompa her i Norge og bestemt meg for å ikke like pizzaen deres lengre. Det er en prinsipiell interesse som ligger bak.

 

Jeg ser på det som har skjedd med Peppes, som at en gourmetkokk bestemmer seg for å servere frossenmat fra Rimi på restauranten sin. Det er tragisk. All kunnskapen og kvaltieten går tapt, fordi noen i styret har fått gjennom forkjærligheten sin for penger og effektivitet, fremfor lidenskap og kvalitet.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

De fleste pizzakjedene har relativt kjedelige pizzaer. De smaker ikke vondt, men det er ikke akkurat en kulinarisk opplevelse heller. Det samme gjelder all industrimat. Smaken er nøye komponert for å appellere til flest mulig, samtidig som ingrediensene skal være billige i innkjøp, og man justerer smaken og innholdet av fett, salt og sukker for å hekte kundene.

 

Greit nok at Peppes muligens er bedre enn de enda verre kjedene Dolly og Pizzabakeren, men utpreget kvalitet er det ikke sammenlignet med pizza som er laget på stedet med ferske råvarer.

 

Vel, smaken er som baken. Jeg er ikke spesielt glad i industrimat, faktisk lager jeg det meste fra bunnen av, men akkurat Peppes kan jeg godt unne meg fra tid til annen.

 

Flott sagt, fint at noen skjønner det i hvert fall.

 

Jeg vil bare understreke at jeg er veldig interessert i Pizza, har lest flere bøker om det, spist det overalt i hele verden, snakket med kokker (pizzaiolier) og fått en ganske god forståelse for hva Pizza er. Samtidig som jeg har lært meg å lage det ganske bra selv.

 

Jeg har ikke bare sitti på rompa her i Norge og bestemt meg for å ikke like pizzaen deres lengre. Det er en prinsipiell interesse som ligger bak.

 

Jeg ser på det som har skjedd med Peppes, som at en gourmetkokk bestemmer seg for å servere frossenmat fra Rimi på restauranten sin. Det er tragisk. All kunnskapen og kvaltieten går tapt, fordi noen i styret har fått gjennom forkjærligheten sin for penger og effektivitet, fremfor lidenskap og kvalitet.

 

Wow, du har vært i utlandet. Fordi det tror du ikke jeg har vært? Og du tror ikke jeg er veldig glad i pizza? Vel, jo, det er jeg. Jeg er faktisk så glad i pizza at jeg ofte lager den hjemme, og jeg har spist mange nydelige pizzaer, alt i fra pizza fra take away i London til små bakgårdsrestauranter i Praha og Portugal. Jeg kjenner til og med en kokk fra Italia som lager de nydeligste pizzaer. Allikevel synes jeg ikke dette er nok til å boikotte, rett og slett fordi jeg liker pizzaen til Peppes. Nei, den er ikke verdens beste pizza, men jo, jeg synes faktisk den er god.

Lenke til kommentar

Tips til deg, Ramius. Start din egen pizzarestaurant (et par-tre avdelinger med det formål å utvide etterhvert). Legg vekt på råvarer av maks kvalitet, lag pizzabunn og selve pizzaen fra bunnen av i restauranten, og ikke spar penger på noe når det gjelder smak og kvalitet på pizzaen.

 

Du hadde mest sannsynlig slått de aller fleste konkurrentene på smak... og mulig at behovet er der i en så stor grad at det hadde blitt en suksess. Men du hadde nok tjent langt mindre enn Peppes, ettersom utgiftene dine ville vært en del større. Med dagens leiepriser på lokaler og andre utgifter som har eskalert i en utrolig fart de siste årene, tror jeg det neppe hadde gått rundt om du skulle hatt samme priser som Peppes.

 

Vi må bare godta at Peppes, som alle andre firma, er interessert i å tjene penger. Dermed lar de seg styre av marked og etterspørsel. Selger de 9 stykker av en pizza som koster 200 kroner, i stedet for 10 stykker om den hadde kostet 150, så er det klart de tar 200 kroner for den. Jeg regner med at ledelsen i Peppes har god styring på hvilke priser som skaper størst inntekt.

 

Det samme kan sies om råvarene. Selger de 9 stykker av en pizza som koster 50 kroner å lage, i stedet for 10 stykker av en som koster 75 kroner å lage (til samme pris), så er det klart de velger 50-kronersvarianten.

 

Hvis man ikke liker Peppes, så er det eneste man kan gjøre å slutte å spise der. Det velger man selv, da ingen tvinger deg til å spise der. Lag heller din egen pizza hjemme. Det er rimeligere, og den smaker mye bedre da du kan ha akkurat hva du vil på den (samt at råvarer, bunn og lignende kan være ferskt). Krever litt innsats, men det er det stort sett verdt.

Lenke til kommentar

Ramius: Om du mener markedet i Norge skriker etter en pizzakjede som lager mat fra bunnen med ypperlige råvarer, og du samtidig sitter med den enorme kompetansen du mener du gjør, så foreslår jeg at du starter opp denne kjeden selv. Eventuelt henvender deg til PP og forklarer, samt dokumenterer, at de vil tjene mer penger på din metode... Du får ikke PP-kunder til å boikotte kjeden fordi DU er misfornøyd med smak og pris. Det virker som om du har vanskelig for å forstå akkurat det...

 

EDIT; ok, marekatten kom meg litt i forkjøpet med den.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Her er det markedskreftene som gjelder!

 

Folk kjøper Pizza fra Peppes fordi de liker maten og de er villige til å betale for det.

 

Det virker ikke som det er et problem for Peppes at de i følge deg har dårlige kvalitet osv smak osv, så lenge ikke kundene ser på dette som et problem.

 

Peppes vil nok ikke senke prisene eller øke produksjonskostnadene mtp. bedre råvarer så lenge dette ikke er nødvendig for salget og etterspørselen.

 

Personlig som frossenpizzaspiseren jeg er liker jeg Peppes og syntes denne har en god smak! Men dyr er den.

 

-Kristiantre

Lenke til kommentar

Nå er jeg med i studentforening som driver med bedriftspresentasjoner. Og vi har som regel alltid brukt Peppes når det er mat på skolen(ellers er det bespisning utenfor skolen), men så fant vi ut at vi skulle teste forskjellige pizzaleverandører for å se om vi skulle bytte, så da endte vi opp med 8 kjeder, og vi så på pris, leveringstid og selvfølgelig smak. Peppes kom best ut i smak og leveringstid men ikke pris. Så da har vi holdt oss til Peppes.

 

Peppes er best på smak blant kjedene og kan levere når det trengs. Kan ikke alltid stole på pizzasjappa på hjørnet kan fikse opp 15pizzaer i løpet av 2 timer, men det kan peppes.

Lenke til kommentar

Siden vi er inne på pizzarastauranter osv, så må jeg bare si meg enig i at pizzaen på Peppes ikke er på langt nær like god som den er på andre, mindre steder.

 

Anbefaler alle som bor i Drammensområde å ta seg en tur på Lizzis pizza, rett ved Kino City-inngangen lengst mot torget vest.

 

Hver gang det er snakk om pizzarestaurant-besøk, så argumenterer jeg ganske heftig om jeg må om hvorfor vi skal til akkurat Lizzis og ikke Peppes. Alle mener Peppes er best, og det er av den enkle grunn at de aldri har spist pizza på en annen restaurant. Vel, på Lizzis så lager de alt selv, jeg har sett de kjevle ut deiger osv osv. Pizzaen er hundre ganger bedre enn på Peppes. Er ca lik pris og, men herregud så mye bedre, og mye bedre service der. Og ja, det er like koselig/koseligere lokaler der. :)

 

Lenge leve butikker/restauranter det bare finnes en av! :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

til du som lurte på om dolly lager bunnen selv.. , det gjør kanskje noen, og noen bruker en baker til å gjøre det, haugesund og omegn har 1 baker som lager kun pizzabunner til dolly restaurantene.

 

bare til info til dere som syns det er latterlig at det blir brukt ferdigproduserte råvarer.

det er en grunn til det, hva om alle peppes restaurantene skulle laget marinader, pizzasaus, kuttet kjøtt osv.. da hadde det blitt forskjeller på den samme pizzaen om du kjøper en i bergen og en i oslo, selv om de har oppskrifter å forholde seg til.

da må det vær oppsyn med hver pizzarestaurant for å passe på at de gjør jobben sin. men med slike ferdigproduserte råvarer så slipper enn det problemet.

 

derfor velger jeg min lokale pizzasjappe som lager pizzaen slik som jeg vil ha den.... :D

Lenke til kommentar
rett og slett fordi jeg liker pizzaen til Peppes. Nei, den er ikke verdens beste pizza, men jo, jeg synes faktisk den er god.

Da har du ikke gode nok smaksløker til å diskutere pizza med meg, desverre.

 

Peppes sin pizza er tørr og altfor salt. Osten er tvilsom, og de bruker som regel så lite som mulig. Fersk mozarella er det hvertfall ikke.

 

Peppes sin Pepperoni og Bacon smaker JÆVLIG. Jeg skjønner ikke hvordan de har ungått å legge merke til merke dette. Kjøp fersk bacon i hvilken som helst butikk, og se hvordan det egentlig smaker - helt anerledes enn Peppes sin.

 

Peppes ser ut til å ha et reservelager av frosne grønnsaker. Noen ganger er de ferske, men noen ganger er det små innskrumpa paprika-biter med konsistensen av gelé, og totalt smakløse.

 

Den marinerte kyllingen var en gang i tiden saftig, men nå er den tørr, og marinaden smaker mindre nyansert. Det samme gjelder biffen.

 

Når det gjelder den bbq-marinerte biffen er den dynket i så mye saus at man ikke smaker hva slags kjøtt det er.

 

Alt dette gjorde Peppes bedre før. Peppes VAR en av verdens beste pizzaer, jeg tror ikke de innså dette selv. Men nå...

 

Til de som støtter markedskreftene istedenfor folket, skam dere.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Pleier ikke å formulere meg spesielt aggressivt på forumet, men om det noen gang passer seg er det vel nå. Du er vanvittig dum til å være så arrogant og overbærende. Skjønner du ikke at det nettopp er folket som er markedskreftene?

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Du baserer jo alt ut ifra dine egne meninger, og vi deler de ikke med deg. Langt over halvparten syns denne boikotten er meningsløst.

 

Det finnes mange grunner til hvorfor jeg velger Peppes i stedet for en hvilken som helst annen pizzeria. Jeg liker "pakken" Peppes tilbyr. Her hvor jeg bor finner jeg både pakistansk, italiensk, kikkis, peppes, dolly, egon osv, men det er bare Egon og Peppes som tilbyr en koselig location med plass til meg og mine venner hvor vi både kan ta en pizza og en pils. Slagordet til peppes er ikke "VI TILBYR VERDENS BESTE PIZZA", det er "den beste tiden er den du deler med andre". Hvis du, dine 12 facebook-kompanjonger og eventuelt andre ess du har i ermene, vil spise sittende i trestol hos pakistanern på hjørnet i signalgule uvaskede omgivelser, der du må legge 17 servietter under bordbena for å i det hele tatt kunne sette fra deg brusflaska (for du får jo ikke glass), så gjør dere det. Vi andre spiser også der vi har lyst nemlig.

 

Forslaget er nedstemt, get over it, la det ligge. Idiotisk å se du prøver å argumentere over en allerede tydelig og bestemt folkemengde.

Lenke til kommentar

Peppes sin pizza er tørr og altfor salt. Osten er tvilsom, og de bruker som regel så lite som mulig. Fersk mozarella er det hvertfall ikke.

Dette er helt riktig. Jeg har ingen formening om kvaliteten på baconet, kylligen eller paprikaen til Peppes rent spesifikt, men de tre(?) siste gangene jeg har kjøpt bringe-pizza fra Peppes har kvaliteten vært veldig laber. Tørr, salt og smakløs.

 

Problemet er at jeg liksom ikke finner noen gode alternativer. Dolly er ikke all verden, Pizza & Kina-ekspressen er fæle greier, Mr. Pizza er uspiselig (mulig de bare har glemt å salte bunnen hver gang jeg har spist pizzaen deres), Spice tør jeg ikke prøve, siden de lager verdens verste nan-brød stoler jeg ikke på at de klarer å lage en spiselig pizza.

 

Finnes det noen gode pizzasteder i Oslo som kjører pizzaen hjem til folk? :(

Lenke til kommentar

Peppes sin pizza er tørr og altfor salt. Osten er tvilsom, og de bruker som regel så lite som mulig. Fersk mozarella er det hvertfall ikke.

Dette er helt riktig. Jeg har ingen formening om kvaliteten på baconet, kylligen eller paprikaen til Peppes rent spesifikt, men de tre(?) siste gangene jeg har kjøpt bringe-pizza fra Peppes har kvaliteten vært veldig laber. Tørr, salt og smakløs.

 

Problemet er at jeg liksom ikke finner noen gode alternativer. Dolly er ikke all verden, Pizza & Kina-ekspressen er fæle greier, Mr. Pizza er uspiselig (mulig de bare har glemt å salte bunnen hver gang jeg har spist pizzaen deres), Spice tør jeg ikke prøve, siden de lager verdens verste nan-brød stoler jeg ikke på at de klarer å lage en spiselig pizza.

 

Finnes det noen gode pizzasteder i Oslo som kjører pizzaen hjem til folk? :(

 

Det er det som er problemet. Det må å kjøre hjem. Det er stort sett de rike kjedene som gjør dette, og ingen av dem lager god pizza.

 

Peppes er dårlig, som jeg har forklart. Dolly Dimples er utrolig smakløs og bruker falsk ost. Mr. Pizza kan jeg ikke skjønne holder det gående enda engang. Spice lager helt forferdelig pizza. Og bare kombinasjonen av pizza og kinamat hos én kjede burde slå varsellampene på.

 

Du har noen halvproffe pakistaner-kjeder som leverer. Flamenco og Baronen lager god pizza. Men problemet er at disse går i fotsporene til Peppes, og hermer altfor mye, også med priser, uten at kvaliteten er noe spesielt å skryte av.

 

Jeg kunne anbefalt deg steder å kjøpe den beste ferske pizzaen i landet, men disse leverer ikke. Du må hente selv. Fra tid til annen dukker det opp nye pakistaner-pizza sjapper som leverer, men det er skjeldent pizzaen deres er av kvalitet.

 

Problemet med disse, er at som med kebab, benytter de seg stort sett av samme leverandør, Kanda Food eller stabburet, og noen til. De får bunnene ferdig laget, sausen ferdig, alt kommer i svære malingsspann, og de har lite kontroll over smaken. Til og med grønnsakene kommer ferdig opphakket, og de fleste bruker planteolje-"ost".

 

Disse butikkene blir som regel lagt ned i løpet av fem år. Jeg har mistet tellingen på hvor mange sånne jeg har forholdt meg til.

 

Det er kanskje verdt å forklare, "hvorfor akkurat Peppes?" - når de andre kjedene tross alt er ganske dårlige.

 

Vel, Peppes er markedslederen av pizza-levering, og landets første kjede. De har en svær kulturhistorie bak seg, ved at det er Peppes som introduserte Pizzaen til Norge. De har også landets dyreste pizza, og er på toppen av næringskjeden i denne bransjen. Flere kjeder, som nevnt ovenfor, hermer etter Peppes, nettopp fordi de er ledende. Og derfor er det å boikotte Peppes, å gå til kjernen av problemet.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...