Gå til innhold

Boikott Peppes Pizza!


Anbefalte innlegg

Om jeg tror på det selv? Jeg har erfart det selv.

Er du fra bakvendtland eller noe?

 

Jada, jeg er fra bakvendtland... Det at du selv har fortsatt å kjøpe Peppes Pizza til tross for at du gang på gang var misfornøyd, hva forteller det deg egentlig? Beviser det for deg at alle fortsetter å kjøpe produkter de er misfornøyde med? Jeg tror nok heller (med all mulig respekt) at det sier mye om deg, men lite om den generelle adferden.

 

Jo smak og pris er det eneste som betyr noe. Er det noen her som er uenige?

 

Når vi kjøper mat, vil vi at den skal være laget skikkelig, og at prisen er forsvarlig.

 

Mener du det er riktig å betale merkevaren istedenfor produktet kanskje?

 

Så en bedrifts miljøprofil betyr ingenting? Etiske rammeverk i bedriften? Merkevarer betyr ingenting? Sunnhetsprofilen? Du kan forandre alt dette og forvente at PP selger nøyaktig like mye pizza som før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor stor forskjell er det på peppes og Egon?

Skrujernet, jeg har aldri smakt pizza på Egon, men jeg har hørt den er god.

Jeg har OGSÅ hørt den er veldig lik Peppes. Men grunnleggende er dette to helt forskjellige kjeder.

 

Det er ikke bare Peppes som synder. Dolly Dimples for eksempel bruker falsk ost på pizzaen sin. Tomatsausen er også lite imponerende. Kanskje de også jukser med bunnene, men det vet jeg ikke. Jeg har ikke undersøkt nok om Dolly Dimples, annet enn at jeg har smakt meg frem til at Pizzaen deres suger.

 

Pizza er populært i Norge, og mange hopper på trenden og starter pizzasjapper. Desverre er det ikke bare Peppes som jukser. Flere av gatekjøkkenene gjør akkurat det samme. De får bunnene ferdig, sausen ferdig, grønnsakene ferdig opphakket, kjøttet ferdig marinert. Det gjøres lite faktisk matlaging i det fleste pizzasteder.

 

Derimot er det noen pizzabutikker som utmerker seg med ekte pizza, som følge av ekte matlaging. Men dette er ingen av de store kjedene. INGEN. Vi har et svært hull i markedet som venter på en ny seriøs pizza aktør.

 

Så en bedrifts miljøprofil betyr ingenting? Etiske rammeverk i bedriften? Merkevarer betyr ingenting? Sunnhetsprofilen? Du kan forandre alt dette og forvente at PP selger nøyaktig like mye pizza som før?

Det meste du ramser opp her er lovpålagt og burde ikke være en del av prisgrunnlaget i det hele tatt. Dette er noe oss nordmenn, i verdens rikeste land, kan ta for gitt. Omtrent.

 

Beviser det for deg at alle fortsetter å kjøpe produkter de er misfornøyde med? Jeg tror nok heller (med all mulig respekt) at det sier mye om deg, men lite om den generelle adferden.

Du prøver å tegne et bilde av meg og min mening som meget isolert. Dette er ikke tilfellet. Jeg snakker ut fra erfaring og representerer flere med samme mening. Dette er et tema som har gnagd på samvittigheten min. Jeg har pratet med ganske mange mennesker om dette her, både kunder og bransjefolk. De fleste er enige. Det er bare nå jeg tar diskusjonen inn på internett.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Jeg spiser mye pizza, og jeg har prøvd pizzaer fra mange forskjellige steder i Oslo. De stedene jeg alltid kommer tilbake til er de stedene hvor jeg kan se en kokk bake deigen, kutte opp skinke og så videre. Ingen tvil om at ferske ingredienser er mye bedre enn ferdiglagde greier.

 

Allikevel er det Peppes det går i om det skal spises pizza ute med flere venner. Grunnen til det er at det rett og slett ikke er så mange alternativer. Og Peppes er alltid i nærheten. Jeg gidder ikke dra til Pizza Da Mimmo eller Villa Paradiso hvis jeg har vært på Solli Bowling -jeg drar på Peppes i andre etasje.

 

Dolly's er "meh", så der spiser jeg kun én gang i året. Og det er på Dollys i Hamar under The Gathering(besetningen der er forresten av topp klasse. Er en grunn til at de har vunnet "årets restaurant" innen Dolly-kjeden flere år på rad).

 

Det er helt utrolig at det ikke er større konkurranse på dette området her i landet. Altså pizzarestaurant-kjeder. Du har Dolly Dimples og Peppes, jeg kommer ihvertfall ikke på noen flere steder.

Lenke til kommentar
Det meste du ramser opp her er lovpålagt og burde ikke være en del av prisgrunnlaget i det hele tatt. Dette er noe oss nordmenn, i verdens rikeste land, kan ta for gitt. Omtrent.

 

Veldig lite av det jeg ramser opp er lovpålagt i den forstand at man ikke kan krysse det mange nordmenn ser på som etiske grenser uten å krysse juridiske grenser. Dette er de tilfellene jeg mener boikott har noe for seg.

 

Du prøver å tegne et bilde av meg og min mening som meget isolert. Dette er ikke tilfellet. Jeg snakker ut fra erfaring og representerer flere med samme mening. Dette er et tema som har gnagd på samvittigheten min. Jeg har pratet med ganske mange mennesker om dette her, både kunder og bransjefolk. De fleste er enige. Det er bare nå jeg tar diskusjonen inn på internett.

 

Jeg vet selvfølgelig ikke hvem du har snakket med, men jeg er helt sikker på at om folk mener at PPs produkter er for dårlige eller for dyre vil de ikke handle der i lengden. Hvorfor i all verden skulle de det? "Problemet" med denne boikotten er at du baserer en på noe alle PP-kunder allerede har et eget inntrykk av. Om de mener prisen er overkommelig og smaken er bra, hvorfor skal de skifte mening bare ved at du sier det motsatte? Alle skjønner at prisen KUNNE vært lavere og smaken KUNNE vært bedre, men det er tydeigvis ikke i PP's interesse å forandre noe av det.

Lenke til kommentar
Det meste du ramser opp her er lovpålagt og burde ikke være en del av prisgrunnlaget i det hele tatt. Dette er noe oss nordmenn, i verdens rikeste land, kan ta for gitt. Omtrent.

 

Veldig lite av det jeg ramser opp er lovpålagt i den forstand at man ikke kan krysse det mange nordmenn ser på som etiske grenser uten å krysse juridiske grenser. Dette er de tilfellene jeg mener boikott har noe for seg.

 

Du prøver å tegne et bilde av meg og min mening som meget isolert. Dette er ikke tilfellet. Jeg snakker ut fra erfaring og representerer flere med samme mening. Dette er et tema som har gnagd på samvittigheten min. Jeg har pratet med ganske mange mennesker om dette her, både kunder og bransjefolk. De fleste er enige. Det er bare nå jeg tar diskusjonen inn på internett.

 

Jeg vet selvfølgelig ikke hvem du har snakket med, men jeg er helt sikker på at om folk mener at PPs produkter er for dårlige eller for dyre vil de ikke handle der i lengden. Hvorfor i all verden skulle de det? "Problemet" med denne boikotten er at du baserer en på noe alle PP-kunder allerede har et eget inntrykk av. Om de mener prisen er overkommelig og smaken er bra, hvorfor skal de skifte mening bare ved at du sier det motsatte? Alle skjønner at prisen KUNNE vært lavere og smaken KUNNE vært bedre, men det er tydeigvis ikke i PP's interesse å forandre noe av det.

 

Jeg begynner å tvile litt på motivet ditt bak argumentasjonen mot boikott av Peppes.

Lenke til kommentar

Peppes har blitt mye verre med åra, sant det. Eller kanskje det bare er smaken min som har utviklet seg. De er i det minste bedre enn Egon, eneste gangen jeg har kjøpt pizza der fikk jeg en leiv som bokstavelig talt flommet over av fett, utrolig uappetittelig. Selv uten fettet ville nok pizzaen ha vært kvalmende, siden de hadde lagt et bleikfett fjell av Jarlsberg oppå.

Lenke til kommentar
Jeg begynner å tvile litt på motivet ditt bak argumentasjonen mot boikott av Peppes.

 

Ok. Hvorfor det? Og hva i all verden har det egentlig med saken å gjøre?

 

Jeg representerer ikke PP, eller har noen som helst andre personlige interesser her. Det ville uansett ikke forandret gyldigheten av argumentene mine. Jeg foreslår at du konsentrerer deg mer om dem og mindre om meg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Om pizzaen så hadde vært mikrovarmet, så gir jeg faen så lenge pizzaen faktisk er god.

Ser ingen grunn til å støtte denne boikotten noe mer enn jeg indirekte gjør fra før av. Ikke fordi jeg har noe imot Peppes på noe som helst vis, men fordi det finnes andre lokale pizzabakere med bedre og billigere pizza her i byen.

Lenke til kommentar

Vil bare si meg enig i at pizza fra Peppes ikke står i stil til prisen de tar.

 

Min lokale pizzasjappe tar 139,- for sin desidert dyreste pizza - og det er en superutgave med 'alt'. Selv de billigste variantene til 119,- (noen ganger på supertilbud til 99,- wohoo!) er bedre enn det meste hos Peppes (hvor prisene vel starter på 170 for den kjipeste varianten og runder 200 med god margin for en med litt mer en bare grunnleggende fyll). For en litt bra pizza betaler man med andre ord fort 100 kroner mer (!) hos Peppes. Og det er det ikke verdt i det hele tatt. Den er ikke så mye bedre (og i mange tilfeller ikke bedre i det hele tatt) enn det enkelte mindre konkurrenter leverer.

 

Men som det nevnes her så er det jo ikke fornuftig business av Peppes å sette ned prisene så lenge de opprettholder et bra volum. Det er bedre å selge 1000 pizzaer i uka der en tjener 100,- kroner stykket enn å selge 2000 pizzaer der en tjener 40,-

 

Edit: Jeg snakker stort sett om takeaway her; Peppe's og Dolly's blir så dyrt for 'bare' pizza at jeg heller legger på en femtilapp eller to for å spise mer 'ordentlig' mat når jeg skal spise ute.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Hmm.. Lenge siden jeg har spist pizza fra Peppes, men jeg syntes da ikke den var så ille. Mulig det har forandret seg det siste året, da.

 

For 2 år siden hadde jeg en sommerjobb hos Peppes og da brukte de frosne bunner som ble tint opp. Garantert ikke like godt som en fersk bunn, men jeg nekter å tro på at Peppes er de eneste som gjør dette. At de brukte de beste råvarene vet jeg ikke, men de var da i hvert fall ferske. Rømmedressingen hjalp jeg faktisk til med å lage, men mulig det har endret seg siden jeg jobbet der. Kan nok ikke uttale meg om hvordan pizzaen var før, da den kom til byen ikke lenge før jeg fikk meg jobb der.

 

Boikotte Peppes kommer jeg nok uansett ikke til å gjøre, pizzaen deres er jo god. Dolly derimot smaker elendig og har holdt meg unna der veldig lenge.

 

Som en liten oppsummering så kan jeg vel si at Peppes har god pizza, men det finnes bedre. :)

Lenke til kommentar

For en latterlig tråd. Det virker som om trådstarter har misforstått konseptet til Peppes Pizza.

 

Du finnes flere forskjellige typer pizza.

 

Frossenpizza fra frysedisken (Grandiosa, Big One, Dr. Oetker osv)

Hjemmelaget pizza (mammas egne oppskrift)

Gatekjøkkenpizza (kebabsjappa på hjørnet)

Takeoutkjeder (Pizza & Kina Ekspressen, Spice, Pizzabaronen, 3 Venner osv)

Resaurant og takeoutkjeder (Peppes Pizza og Dolly Dimples)

Ekte Pizzarestauranter (Hell's Kitchen, Villa Paradiso og mange andre)

 

Det er de to siste kategoriene det virker som om noen ikke har fått med seg forskjellen på. Hvis du krever Pizza som er laget fra bunnen av (bokstavelig talt) av folk som kan sakene sine så velger du en ekte Pizzarestaurant, ikke Peppes. Det blir som å klage på Sushi man har kjøpt på en "kinasjappe" med Tyrkiske kokker. Det er mange, mange år siden Peppes Pizza begynte å bruke frosne pizzabunner, og grunnene til dette burde være selvsagte.

 

En ting jeg er enig i er at feil skjer for ofte når man får levert eller henter pizza fra Peppes. Det fine med Peppes er heldigvis at om du ringer og klager på en saklig måte (les: ikke direkte uforskammet) så får du enten ny mat eller gratis pizza neste gang. Dette tror jeg ikke er like lettvint i andre Pizza-sjapper.

 

Men alle får ha sin egen mening, og den beste måten å si fra på er med lommeboka. Slutt å kjøp det du er misfornøyd med. Tror dessverre ikke en facebookgruppe er nok til å vippe Peppes av pinnen med det første ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...