Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærlighetssorg


Anbefalte innlegg

Ting ordner seg for snille mennesker. Nå vet jeg ikke om nissen gir deg gaver eller ei, men ting ordner seg nok. Det er det mest plagsomme man får høre når man opplever kjærlighetssorg, men det er jo akk så sant - det ordner seg. Eller som Salem Al Fakir sier det: It's true, life will smile for you.

 

Kos deg med sangen og nyt våren som kommer!

 

http://www.youtube.com/watch?v=DdfM5OKks6Q

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange, eh.. rare (hei Stine), noen lite gjennomtenkte og noen smarte innlegg her. Følte jeg fikk lyst å si hva mitt inntrykk ble? Hvis noen gidder å høre. Hehe. :)

 

En sak har alltid to sider. Nå har vi kun fått din versjon. Men utifra hva du har fortalt, virker det som eksen din virker egoistisk og .. sorry at jeg sier det, en smule dum. Når man planlegger aktiviteter og "later som ingenting" - før man plutselig - BANG - gjør det slutt. Så kan ikke dette forholdet ha betydd så mye for ham. En person med empati for andre mennesker, uavhengig av hva slags assosiasjoner man har med vedkommende. Vil selvfølgelig være opptatt av hvordan den andre part takler dette, prøve å fremstille og bringe det frem på en mest mulig skånsom måte.

 

Det å bare gjør det slutt, uten videre. Fordi den "nyforelska i love you of all my heart" -følelsen er borte eller tatt en pause i vinterdepresjonens kalde guff. Uten at man har sett varselstegn på at noe er galt eller at noe ikke fungerer. Det virker spontant og lite gjennomtenkt i mine ører.

 

Når man er i et forhold og en av partene begynner å tvile på forholdets fremtid. Så vil den andre part begynne å plukke opp små tegn og signaler om at noe ikke helt stemmer. Eventuelt hvis man er litt konstruktiv oppi det hele - og faktisk har en type man kan snakke med. Er nok av de som ikke vil åpne seg og snakke om hva de føler, tenker og hvordan de har det. -Da kan man faktisk forebygge og oppdage hva som er galt. Eller for å si det på en enkel måte. Alle forhold bør bygges på kommunikasjon og tillit etter min mening.

 

At han går på antidepresiva, later som ingenting og legger på seg et "skall" som om alt er normalt. Er veldig typisk for mange. Isolasjon og reservasjoner mot mennesker rundt seg selv - sammen med en litt småarrogant holdning til omverden tyder på at man sliter mentalt.

 

Men uansett, blir det vanskelig for oss her på forumet å gi noen "fasitsvar" på hvorfor, hvordan, hva osv ....

 

Det er som oftes det man bruker tiden på etterpå. Man blir sint. Tenker på hva man kunne gjort anderledes, hva kunne jeg gjort? Hva er galt med han. Så blir man gjerne sint på vedkommende, henter støtte og sympati fra folk rundt... og "fisker" svar.

 

Jaja... sier ikke at ting ER sånn. Bare at det er mine erfaringer på lignende tilfeller. :)

 

Mange fisker i havet og alt det der.

 

Syns bare det ikke er rettferdig måten han fremla dette til deg. Virker som det ble gjort hardt, brutalt og bestemt. Uten mulighet for å snakke om det, komme frem til en felles løsning og - gi hverandre forståelse.

 

Mulig jeg snakker bare bullshit her. Men men.... =/ Det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Gjest stine

Her var det mye pepper rettet mot mine innlegg :hmm:

Hopper ut av denne diskusjonen og håper det ordner seg for trådstarter på en eller annen måte :yes:

Ser frem til neste case :D

Lenke til kommentar

Livet skal ikke være lett. Som allerede nevnt så leger tiden alle sår, som regel ihvertfall.

 

Det å tilbringe tid sammen med venner og ha noe annet å tenke på er balsam for sjelen.

 

Er i en lignende situasjon selv, der jeg får en mail! om at dama ikke har følelser for meg mer. Og er skufftet over at hun ikke har sagt noe til meg om det før det var for sent. Hadde hun sagt at hun mistet følelsene så kunne vi ha prøvd å gjøre noe med det.

Unnskyldningen var at siden jeg ikke hadde flyttet inn til henne til nå så kom jeg aldri til å gjøre det....og hun er i tillegg gravid i 5 måned. Det er er lang og komplisert historie, men jeg sitter her med masse spørsmål som jeg antakeligvis ikke får svar på.

 

Jeg håper det går bedre med trådstarter og hvis det er noe så er det bare å ta kontakt for å prate.

Lenke til kommentar

Greit at TS er såret og lei seg, men å utlevere eksen og fortelle om hva han sliter med er veldig unødvendig.

 

Jeg har verken sett navn, bilde eller noe som kan identifisere hvem han er. Det står heller ingenting om hva han skulle slite med. Om han sliter med noe i det hele tatt - det er kun spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Greit at TS er såret og lei seg, men å utlevere eksen og fortelle om hva han sliter med er veldig unødvendig.

 

Jeg har verken sett navn, bilde eller noe som kan identifisere hvem han er. Det står heller ingenting om hva han skulle slite med. Om han sliter med noe i det hele tatt - det er kun spekulasjoner.

 

Jeg har sett bilde, sikkert ikke noe stress å finne navnet hans. Men jeg kjenner han riktignok ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Av og til død ut flammen, sånt skjer.

 

Ikke se på det som et "tap", men en del av utvikklingen som skaper deg til den du er. Vi alle trenger smerte og glede i livet, det er som leire som former oss til mennesket vi skal bli.

 

Det kan føles håpløst ut, men det er viktig å ikke bare hoppe inn i et nytt forhold. Fokuser på degselv en god periode. Kos deg og nyt verden rundt deg. Du vil fort oppdage at han var bare et lite dråpe i et stort hav av opplevelser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som tidligere nevnt her er flaska at genialt hjelpemiddel. De edlere dråpene har flere ganger hjulpet meg gjennom harde deler av livet =) Istedet for å putte alt i glemmeskuffen mens man fester, kan man jo ligge i senga med et tørke i hånda og en dream-is mugge i den andre mens man ønsker man døde....

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt her er flaska at genialt hjelpemiddel. De edlere dråpene har flere ganger hjulpet meg gjennom harde deler av livet =) Istedet for å putte alt i glemmeskuffen mens man fester, kan man jo ligge i senga med et tørke i hånda og en dream-is mugge i den andre mens man ønsker man døde....

 

Jeg tror 8/10 her inne er smarte nok til å ikke gjøre dette. Til resten; Ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt parallellen mellom død og kjærlighetssorg.

Det første medfører slutten på deg som person, mens det andre går over.

Det ene er ikke-trivielt, mens det andre er trivielt.

 

Den eneste likheten er vel at begge markerer slutten på noe.

Endret av Raudridder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...