Gå til innhold

Skal spille gjennom hele Half-Life serien


Anbefalte innlegg

Hadde selvfølgelig tenkt å begynne med Half-Life 1, men finnes det noen expansion packs til det? Skal de installeres først i så fall? Eller etter jeg har rundet det?

 

Og så er det vel Half-Life 2, og så episode 1 og 2?

 

Har utrolig nok aldri spilt noen form for Half-Life før (bortsett fra cs og portal) og har lyst til å få med meg alt.

 

Takk :)

Endret av timb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at du først bør klare hele Half-Life serien før du begynner å installere andre "mods". Eller i hvertfall Half-Life. HL er heller ikke så dårlig. I hvertfall ikke hvis du tenker på når det kom ut. Det kan ikke sammenlignes med det som er i dag.

Lenke til kommentar

timb: Instaler og spel igjennom Half Life (1) først, deretter instaler og spel Opposing Force osv. Ikkje nødvendig å instalere alt med ein gong, sjølv om du sjølvsagt kan gjere dette om du ønskjer.

 

Lykke til. Sjølv om spela begynner å bli nokon år er det framleis fint mogleg å få mykje moro ut av dei.

Lenke til kommentar
Ser at det også er noe som heter Half-Life: Source

 

Dette er vel samme spillet, bare bedre grafikk? Vil det oppstå komplikasjoner med expansion packene i så fall?

 

Stemmer, Source motoren gir litt bedre grafikk og bedre fysikkmotor - samme motor som i HL 2. Rett og slett en opp-pusset versjon av det klassiske HL.

 

Det vil ikke oppstå komplikasjoner hvis du bruker Steam. Ellers er jeg usikker. Hvis du skal spille de "tillegs-spillene" du ha Half-Life installert, siden de bruker den gamle motoren. Det var i hvertfall sånn før.

Lenke til kommentar

anbefaler alle om å teste ut Half Life: Redemtion

 

om det er mod, eller et fysisk spill fra valve vet jeg ikke, men det finnes ikke i steam, så det blir nok et problem kansje?

Kjøpte en samlepakke for en del år tilbake med Half Life, Half Life: Opposing Force, half life: Redemtion og Counter Strike.

Så denne i butikken 1 gang, og aldri mere :S

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg holder også på med samme prosjekt. Kjøpte Valve Complete Pack og fikk med alle Half-Life-spillene i den. Genialt ;)

 

Har nå spilt Half-Life 1, Opposing Force og ble nettopp ferdig med Blue Shift. Skal nå begynne med Half-Life 2 og så ta episodene. Men jeg har også et spill som heter Half-Life 2: Lost Coast. Hvor kommer det i storylinen?

 

Funker fint på Windows 7, men jeg måtte stille rendereren til "D3D". Det måtte jeg ikke i XP.

Endret av Alkjeks
Lenke til kommentar

Åh, så da kan jeg bare spille episode 2 helt til jeg kommer til kapittel <sett inn kapittelnavn>, da avslutter jeg spillet med en gang og spiller igjennom Lost Coast (regner med den ikke er så lang) og så hopper tilbake igjen til der jeg var i episode 2? Anbefales dette?

Lenke til kommentar

Men jeg har også et spill som heter Half-Life 2: Lost Coast. Hvor kommer det i storylinen?

Lost Coast skulle egentlig være et oppdrag som var med i Episode 2. Det kommer inn i storyen Nå Gordon er på vei til fenselet med bilen.

Ikke Episode 2, akkurat. Du mener vel Half-Life 2?

Lenke til kommentar

Skal si gamle Half Life minner strømmet på når jeg leste denne tråden :-D. Head Crabs, G-Man, og sentry guns. Det var tider det. Tror jeg må finne fram spillene igjen når jeg kommer hjem idag

 

Hvis den opprinnelige demoen til til Half Life 1 er tigjengelig vil jeg anbefale å spille gjennom den også selv om du kanskje er godt i gang med selve spillet.

 

Jeg ble veeeldig hektet på Team Fortress. Ah.. alle de slagene jeg utkjempet i Badlands, Dustbowl og Well. Mimre, mimre.. Merkelig nok fenget ikke Team Fortress 2 så mye.

Lenke til kommentar

Men jeg har også et spill som heter Half-Life 2: Lost Coast. Hvor kommer det i storylinen?

Lost Coast skulle egentlig være et oppdrag som var med i Episode 2. Det kommer inn i storyen Nå Gordon er på vei til fenselet med bilen.

Ikke Episode 2, akkurat. Du mener vel Half-Life 2?

Ja selvfølgelig mente jeg det :)

Mea culpa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...