Gå til innhold

Vi leker med Fermi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm...har jeg gått glipp av noe?

Jeg har hørt om disse seriene fra Nvidia:

2

3

4000

5000

6000

7000

8000

9000

200

og nå 400

 

Hvor ble det av 300 serien, og for så vidt 100 serien?

 

100 serien er det ikke noe som heter

3 serien er mobile løsningen, som laptop osv.. Ikke fullt så kjent.

Lenke til kommentar

Even_A; Den der 5970 ROGen er ikke et av Atis referansekort, men Asus' limited edition greier.

Og Blackey, send det innlegget til Nvidia, kanskje det kommer i reklamen deres, hehe :p

 

Sant nok, men derfor jeg sier ATI er bare for å skille nvidia og ati brikkene. Og det er ikke bare Asus, nei. XFX og et par andre (1 til så vidt meg bekjent) som har slengt seg på. Dessuten er det ATI som har godkjent det for å konkurrere mot Fermi. ATI har hatt en policy om hvordan de får lage limited edition kort så disse er godkjent av de.

 

Men om vi skal kalle det ROG Ares HD 5970 (Asus), Sapphire Radeon HD 5970 4GB OC, XFX RADEON HD 5970 4GB Black Edition blir det stress etterhvert som det blir flere produsenter som slenger seg på. Hipp som happ >.<

 

Uasett blir dette et beist av et kort. Dog noe dyrt (ca prisen av 2 seperate 5870 kort).

Lenke til kommentar

Aldri har et skjermkort vært så Hypet opp som Gtx 480, hvis det ikke blir like bra som de påstår kommer jeg personlig til å miste troen på nvidia. Så, innen en uke har vi tester eller?

Selv synes jeg alle nye generasjoner med GFX kort hypes nesten like mye. Men Nvidia har jo vært "best" lenge og mange venter seg vel de skal ta seg dit nå igjen. Om de greier det er jeg noe usikker på, spesielt om en legger ved pris som en variabel.

 

En test av denne håper jeg også kommer snart. Men selv så kommer nok jeg til og velge ATI fordi jeg har blitt en AMD/ATI fanboi! Selv om jeg har Intel/nVidia i gaming riggen min for øyeblikket...

Lenke til kommentar

Hva er det NDA-en går ut på nå, egentlig?

 

Kun bilder?

 

Anand har da vel f.eks. fått ganske inngående informasjon om hvordan selve maskinvaren fungerer.

 

Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være noe problem å ta bilder av noe som garantert er et standard printkort med en heldekkende kjøler på.

Lenke til kommentar

Hva er det NDA-en går ut på nå, egentlig?

Kort og godt får du ikke lov til å fortelle noen ting.

 

Anand har da vel f.eks. fått ganske inngående informasjon om hvordan selve maskinvaren fungerer.

Ja. Hvordan maskinvaren fungerer er det ikke NDA på. Det kan også jeg snakke om...

 

Det er NDA på ytelse, og alle detaljer rundt produktene (hvordan de ser ut, klokkefrekvens, specs, etc.) Det er også NDA på funksjonaliteten i driveren.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Kort og godt får du ikke lov til å fortelle noen ting.

 

Jeg spør ikke om hva en NDA er, men hva nVIDIA sin går ut på per i dag.

 

Det er NDA på ytelse, og alle detaljer rundt produktene (hvordan de ser ut, klokkefrekvens, specs, etc.) Det er også NDA på funksjonaliteten i driveren.

 

Greit nok med klokkefrekvens og drivere, det er først og fremst bildene jeg stusser på. De er vel strengt tatt fullstendig uinteressante?

Lenke til kommentar

Gammalt nytt fra Mr. Nvidia-hater... :p

 

Mine ytelses prediksjoner på GTX 470 er at det havner midt i mellom 5850 og 5870. GTX 480 tipper jeg kommer til å ligge litt over 5870. På DX11 spill kommer GTX 4x0 kortene til å dra mer fra, spesielt med tesselering.

 

Vi kan ta flere detaljer etter at NDA går ut... :)

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 5. mars 2010 - 22:47' timestamp='1267825651' post='15323396']

Gammalt nytt fra Mr. Nvidia-hater... :p

 

Mine ytelses prediksjoner på GTX 470 er at det havner midt i mellom 5850 og 5870. GTX 480 tipper jeg kommer til å ligge litt over 5870. På DX11 spill kommer GTX 4x0 kortene til å dra mer fra, spesielt med tesselering.

 

Vi kan ta flere detaljer etter at NDA går ut... :)

 

Skulle ha skrevet ta det med en lastebil med salt:P

Gleder meg til NDA går ut, få vite litt sikkelig fakta, ikke bare synsing osv,

Lenke til kommentar

Vi "vet" vel ganske mye, spørs vel bare hvilke rykter man velger å høre på. Tviler på det blir noen store overraskelser, det mest spennende er vel hvordan ati svarer, som ganske sikkert kommer med trimmet 5870, 5890 som stort sett vil være øking av frekvensen.

 

trodde egentlig nvidia hadde mer på lager siden det har somlet slik med få ut ett kort som skulle være suverent. Litt skuff med bare litt raskere enn 5870 selv om så og si ingen trenger noe mer ytelse enn hva disse kortene kan gi. Vil ha mer cuda støtte i windows og programmer og det gratis. Kanskje jeg får noen overrasklser der :love:

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Hei

 

Det passer bra at Nvidia er så treig da ATI kortet (5870) jeg har lyst på ikke er på lager før 1 Mai. Og da rekker en grundig test på 470 og 480 kortet ut før jeg kjøper et eventuellt 470 kort siden 480 nok bli for dyrt..

 

Det er jo veldig skuffende vist det ikke blir noe særlig ytelsesforskjell.

 

er egentelig Nvidia fan, men jeg har lurt på om Nvidia har noe å tilby når det gjelder grafikk på høye instillinger i forhold til ATI. Samt at driverene etter min erfaring så er driverene til Nvidia mer stabile enn ATI sine..

Endret av Alu-Tech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...