Gå til innhold

Vi leker med Fermi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt å høre. hadde vært litt stas å kjøre GTX 480 i sli, for under 8k. Et 480 kort alene vil neppe slå 5970 i de fleste spill, og da ER jo 5970 det beste valget for en som skal ha det beste. Forresten, er det mulig å få tak i 5970 om dagen?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Godt å høre. hadde vært litt stas å kjøre GTX 480 i sli, for under 8k. Et 480 kort alene vil neppe slå 5970 i de fleste spill, og da ER jo 5970 det beste valget for en som skal ha det beste. Forresten, er det mulig å få tak i 5970 om dagen?

 

Da vneter du på et evt GTX495 da

Lenke til kommentar

Sa ikke noen troverdige folk at prisen ville ende opp på 800 dollar?

 

edit: uhørt hvis det er sant.

 

Nvidia har selv gått ut å sagt at alle "prisrykter" er falske og at vi ikke skal tro noen med mindre nvidia sier det selv..

Err husker ikke hvor jeg leste det men..

 

Dette leste du sikkert på nvidia sin facebook gruppe (www.facebook.com/NVIDIA). Der ligger også en video hvor de bench'er kortet mot et 5870 i unigine Heaven benchmark. Her viser de at kortet slår 5870 i tessellation, men dette har vi alle forstått for lenge siden. Dette viser ikke kraften til kortet. "real life" kraft kan ikke måles i tessellation. Dessuten er testen utført av nvidia selv, så vi skal stille oss litt kritiske. Ati kortet kjører 10.3 cats om noen lurte.

 

Dette er 2 dager gammelt nytt, så jeg går utifra at de fleste interesserte har fått det med seg, men skriver det likevel ettersom det er alltid noen som har gått glipp av det;P

 

Jeg baserer ikke mitt valg av skjermkort før jeg får se tredjeparts tester. Og jeg lener mer og mer over mot kommende 5970 4GB.

 

Godt å høre. hadde vært litt stas å kjøre GTX 480 i sli, for under 8k. Et 480 kort alene vil neppe slå 5970 i de fleste spill, og da ER jo 5970 det beste valget for en som skal ha det beste. Forresten, er det mulig å få tak i 5970 om dagen?

 

Da vneter du på et evt GTX495 da

 

Sprøyt. Vi har alle brukt altfor mye tid på å vente på nvidia release. Å vente til slutten av året for å få et dual kort er ikke verdt det.

Endret av Even_A
Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på varmeproblemet det ryktes om. Men dette er bare spekulering i det fjerne. Vi gjetter altfor mye om single kortene uten å vite for mye. Om jeg skal gjøre et stort "guess" tror jeg at vi tidligst kan forvente å se noe til dual kort på Computex. Det er vel i starten av Juni. Videre spår jeg at det vil ta litt tid før dette kortet kommer. Refererer igjen til varme og stor pågang på singel versjonene som gjør at produksjonen ikke har for mange "til overs". Men dette er helt ville gjetninger. Blir egentlig for dumt. Vi vet ikke nok om fermi og vi skal ikke gjøre oss selv til Charlie heller^^ Har man bruk for et godt kort nå, så kjøper man det som kommer rundt hjørne eller allerede er på markedet. Å sitte i evigheter å vente på at noe "kanskje kommer" blir dumt. Se hva som skjedde med de som ventet på fermi ifjor :p

 

Kjøp nå og lev med at det kanskje kommer noe bedre om noen måneder.

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på varmeproblemet det ryktes om. Men dette er bare spekulering i det fjerne. Vi gjetter altfor mye om single kortene uten å vite for mye. Om jeg skal gjøre et stort "guess" tror jeg at vi tidligst kan forvente å se noe til dual kort på Computex. Det er vel i starten av Juni. Videre spår jeg at det vil ta litt tid før dette kortet kommer. Refererer igjen til varme og stor pågang på singel versjonene som gjør at produksjonen ikke har for mange "til overs". Men dette er helt ville gjetninger. Blir egentlig for dumt. Vi vet ikke nok om fermi og vi skal ikke gjøre oss selv til Charlie heller^^ Har man bruk for et godt kort nå, så kjøper man det som kommer rundt hjørne eller allerede er på markedet. Å sitte i evigheter å vente på at noe "kanskje kommer" blir dumt. Se hva som skjedde med de som ventet på fermi ifjor :p

 

Kjøp nå og lev med at det kanskje kommer noe bedre om noen måneder.

 

feil.

 

 

Å kjøpe når et nytt kort er rett rundt hjørnet er dumt. Er ikke snakk om å sitte i evigheter, bare til lanseringen av fermi.

Lenke til kommentar

http://ve3d.ign.com/videos/63524/Other/General/Trailer/GeForce-GTX-480-Performance-Demo

 

Dette er vel videoen det snakkes om lengre oppi tråden her.

 

Hvis dette viser seg å være hvordan kortet kommer til å yte, så ser jeg ikke for meg at nVIDIA kommer til å tjene rare greiene på denne chippen med det første. Jeg kan ikke akkurat si det var spesielt imponerende greier. Greit nok at det yter omtrent 10 FPS bedre der det er veldig mye tesselation, men hvor sannsynlig er det at utviklere kommer til å ta i bruk samme mengder tesselation som en benchmark med det første?

 

Jeg ser for meg en del skuffende testere ved lansering, hvis det viser seg at GTX480 legger seg på omtrent samme nivå som HD5870 i real-world-tester.

Lenke til kommentar

Dual kortene pleier jo å komme sånn rundt 1 - 2 mnd lenger etter.. Ikke akuratt mye venting om du allerede har et brukbart kort.

Stemmer godt med hva jeg har sett av interne veikart. Dual-kort kommer selvsagt ikke til å basere seg på samme specs som GTX 480, akkurat som GTX 295 ikke var dual GTX 285.

 

Jeg ser for meg en del skuffende testere ved lansering, hvis det viser seg at GTX480 legger seg på omtrent samme nivå som HD5870 i real-world-tester.

Tipper nok GTX 470 kommer til å konkurrere med HD5870.

Lenke til kommentar

HVor har dere varme-ryktene fra?

kilde?

 

http://www.google.no...dca5b3bd71e7e59

 

google er gansske greit :new_woot:

 

Er ikke troverdig nok med

En fyr i gata kjenner en annen fyr, og broren hans sa at han hørte fra kammeraten til søstra til en annen kammerat at........

 

Eller fra et annet forum;

"oh Sh!t guys, someone wrote an article that says if we stick a bunch of GPUs in a small space things will get hot roll.gif"

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Søk litt rundt du sier jeg bare;)

Eller vent på reviews og se da :thumbup:

 

 

Jeg tar alt jeg leser på nettet med en klype salt:)

Tar det som en svak veiviser på hva som kommer.

 

Og den forklaringen du kom med forsto ikke jeg ikke helt hva hadde med det jeg linket til, øverste linken( i google-linken ) er ifra en artikkel hos Tom's Hardware.

Som er en av flere artikler, ikke forum-diskusjoner som finnes.

Og hva så om du blir varme:P

Det kan man alltids fikse :love:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på varmeproblemet det ryktes om. Men dette er bare spekulering i det fjerne. Vi gjetter altfor mye om single kortene uten å vite for mye. Om jeg skal gjøre et stort "guess" tror jeg at vi tidligst kan forvente å se noe til dual kort på Computex. Det er vel i starten av Juni. Videre spår jeg at det vil ta litt tid før dette kortet kommer. Refererer igjen til varme og stor pågang på singel versjonene som gjør at produksjonen ikke har for mange "til overs". Men dette er helt ville gjetninger. Blir egentlig for dumt. Vi vet ikke nok om fermi og vi skal ikke gjøre oss selv til Charlie heller^^ Har man bruk for et godt kort nå, så kjøper man det som kommer rundt hjørne eller allerede er på markedet. Å sitte i evigheter å vente på at noe "kanskje kommer" blir dumt. Se hva som skjedde med de som ventet på fermi ifjor :p

 

Kjøp nå og lev med at det kanskje kommer noe bedre om noen måneder.

 

feil.

 

 

Å kjøpe når et nytt kort er rett rundt hjørnet er dumt. Er ikke snakk om å sitte i evigheter, bare til lanseringen av fermi.

 

Tror du har missforstått meg helt her? Jeg sier at man skal kjøpe de som er nå ELLER de som kommer NÅ. Altså første utgave av Fermi. Vi vet jo release datoen! Men å begynne å vente på dual fermi synes jeg blir waste. Vet ikke om det er jeg som skrev i full fart eller om du leste fort å gæli, men jeg mente aldri at han skulle kjøpe noe nå før fermi kommer. Sitter selv å venter på at Fermi kortet skal komme for å avgjøre om jeg skal gå for ATI eller Nvidia.

Endret av Even_A
Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på varmeproblemet det ryktes om. Men dette er bare spekulering i det fjerne. Vi gjetter altfor mye om single kortene uten å vite for mye. Om jeg skal gjøre et stort "guess" tror jeg at vi tidligst kan forvente å se noe til dual kort på Computex. Det er vel i starten av Juni. Videre spår jeg at det vil ta litt tid før dette kortet kommer. Refererer igjen til varme og stor pågang på singel versjonene som gjør at produksjonen ikke har for mange "til overs". Men dette er helt ville gjetninger. Blir egentlig for dumt. Vi vet ikke nok om fermi og vi skal ikke gjøre oss selv til Charlie heller^^ Har man bruk for et godt kort nå, så kjøper man det som kommer rundt hjørne eller allerede er på markedet. Å sitte i evigheter å vente på at noe "kanskje kommer" blir dumt. Se hva som skjedde med de som ventet på fermi ifjor :p

 

Kjøp nå og lev med at det kanskje kommer noe bedre om noen måneder.

 

feil.

 

 

Å kjøpe når et nytt kort er rett rundt hjørnet er dumt. Er ikke snakk om å sitte i evigheter, bare til lanseringen av fermi.

 

Tror du har missforstått meg helt her? Jeg sier at man skal kjøpe de som er nå ELLER de som kommer NÅ. Altså første utgave av Fermi. Vi vet jo release datoen! Men å begynne å vente på dual fermi synes jeg blir waste. Vet ikke om det er jeg som skrev i full fart eller om du leste fort å gæli, men jeg mente aldri at han skulle kjøpe noe nå før fermi kommer. Sitter selv å venter på at Fermi kortet skal komme for å avgjøre om jeg skal gå for ATI eller Nvidia.

 

Åja, ok. Da var det jeg som misforstod:) Blir litt irritert når jeg hører disse "bare kjøp det som er ute idag , ellers vil du bare vente i en evighet" - folka. Det ER enkelte tidspunkter det er bedre å kjøpe hardware enn andre. Og det er tider det lønner seg å vente, sånn som nå.

 

Var det jeg egentlig mente :)

 

HW.no: Når får dere testeksemplaren?Blir den sendt som vanlig pakke? *planlegger kupp*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Koster dem vel 20$ dollar å produsere kortene i Asia og tar blodpriser for dem etterpå. Heldigvis dropper de fort i pris pga etterspørsel. Men det er vel egentlig noe de burde forutse.

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 7. mars 2010 - 13:39' timestamp='1267965598' post='15329820']

HW.no: Når får dere testeksemplaren?Blir den sendt som vanlig pakke? *planlegger kupp*

Vi får levert ting fra Nvidia med DHL eller FedEx... ;)

Jobber du for hw? Ser på profilen din at du er Nvidia-betatester, men ikke mye annen informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...