Gå til innhold

Utrolig pågående selger fra Sector alarm


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Var i tvil om hvor jeg skulle poste dette - håper en moderator kan flytte tråden om det er en bedre kategori.

 

I ettermiddag ringte det på døra, og utenfor sto det en dame og skulle selge Sector Alarm.

Jeg sa jeg ikke var interessert, men høflig som jeg prøvde å være fikk hun snakke ivei. Etter hvert "høydepunkt" om det uovertrufne alarmsystemet spurte hun om hva jeg syntes ("Ser du overhodet noen negative ting med denne alarmen?") sa jeg at jeg ikke var interessert, men hun bare fortsatte. Dette gjentok seg sikkert seks-sju ganger, og rett før jeg fikk nok kom samboeren min ut i gangen og sa at det var lov å ikke være interessert.

Alarmdama presterte da å si "Nei, ikke når det gjelder et produkt som kan redde liv", med henvisning til brannalarmen. Da hun til slutt gav opp (tok noen minutter), sa hun "Jaja, dere får vente til huset brenner ned eller dere får innbrudd da" før hun gikk.

 

Kan ikke huske sist jeg følte meg så provosert :realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Var i tvil om hvor jeg skulle poste dette - håper en moderator kan flytte tråden om det er en bedre kategori.

 

I ettermiddag ringte det på døra, og utenfor sto det en dame og skulle selge Sector Alarm.

Jeg sa jeg ikke var interessert, men høflig som jeg prøvde å være fikk hun snakke ivei. Etter hvert "høydepunkt" om det uovertrufne alarmsystemet spurte hun om hva jeg syntes ("Ser du overhodet noen negative ting med denne alarmen?") sa jeg at jeg ikke var interessert, men hun bare fortsatte. Dette gjentok seg sikkert seks-sju ganger, og rett før jeg fikk nok kom samboeren min ut i gangen og sa at det var lov å ikke være interessert.

Alarmdama presterte da å si "Nei, ikke når det gjelder et produkt som kan redde liv", med henvisning til brannalarmen. Da hun til slutt gav opp (tok noen minutter), sa hun "Jaja, dere får vente til huset brenner ned eller dere får innbrudd da" før hun gikk.

 

Kan ikke huske sist jeg følte meg så provosert :realmad:

 

Du skulle ha notert ned navnet til denne selgeren og meldt ifra til Sector Alarm.

 

Regner med at denne selgeren var innleid fra et annet selskap, derfor hun oppførte seg sånn..

 

Hater sånne selgere :mad:

Lenke til kommentar

Du skulle ha notert ned navnet til denne selgeren og meldt ifra til Sector Alarm.

Jeg angrer på at jeg ikke fikk med meg navnet (hun presenterte seg ikke, men hadde ID-kort synlig). Derimot så ringte jeg til Sector Alarm kort tid etter besøket, selv om jeg så og si aldri klager på noe eller noen.

Der traff jeg en hyggelig dame som virket oppriktig sjokkert når jeg refererte fra besøket. Hun skrev ned hva som hadde skjedd, og skulle gi beskjed til salgssjefen i det aktuelle området. Så håper dette for konsekvenser for selgerdama ;)

Lenke til kommentar

Hun var desperat. Lønna til selgerne i Sector Alarm drives av ren provisjon, og de er derfor helt avhengig av salg for å tjene penger.

Greit nok at de har ren provisjon (selv om jeg ikke forstår hvordan noen kan gå med på en slik avtale), men det finnes grenser for hva slags oppførsel man kan akseptere..

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å klage til firmaet ang denne selgeren, evt forbrukerombudet.no om man ikke får gehør hos selger.

Selv om jeg så og si aldri pleier å klage, ringte jeg til Sector Alarm etter at selgeren hadde gått (og jeg hadde kommet ned til hvilepuls igjen). Personen jeg snakket med på telefon hadde stor forståelse for min reaksjon, og fikk sted og tidspunkt så hun kunne ta dette videre med rett leder.

 

Hva som kom ut at det aner jeg ikke, men håper selgeren ikke lenger holder på på den måten ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ser at denne diskusjonen er litt vel gammel, men i dag kom en selger fra sector alarm på døra mi, og der serverte hun en stor løgn om at hun hadde fått oppdrag i å sjekke leiligheten min og at alle beboerne skulle få ny røykvarsel, og dermed ga inntrykket av hun var innleid av de som eier bygget og at dette var obligatorisk og noe de hadde fikset.

 

Med en gang hun kom inn begynte hun å prøve å selge meg varene sine, som selvsagt var helt frivillige å innstallere. Hun prøvde også å påstå at Sector alarm hadde både utstyr fra dem og Securitas, men med en gang jeg sa at jeg skulle ringe min storesøster som har en sjefsstilling i Securitas så var hun plutselig ferdig.

Lenke til kommentar

Fikk du ny røykvarsler eller var det også bare en bløff?

Du burde absolutt si ifra både til Sector alarm og til borettslaget/sameiet. Ingen er tjent med å ha slike selgere, ikke engang Sector alarm.

 

Det er vel på grensen til ulovlig å skaffe seg tilgang til en leilighet ved å si at man har fått i oppdrag å sjekke den, dersom det ikke stemmer?

Lenke til kommentar

Fikk du ny røykvarsler eller var det også bare en bløff?

Du burde absolutt si ifra både til Sector alarm og til borettslaget/sameiet. Ingen er tjent med å ha slike selgere, ikke engang Sector alarm.

 

Det er vel på grensen til ulovlig å skaffe seg tilgang til en leilighet ved å si at man har fått i oppdrag å sjekke den, dersom det ikke stemmer?

 

Jada, kunne få ny røykvarsel og ett helt drøss med andre produkter hvis jeg var villig til å betale i dype lommer!

 

Søstra mi som jobber i securitas bare lo av det hele, og skulle ønske at hun var her :ermm:

Men da vet jeg at jeg bare nekter den neste tøsen inn, hvis jeg ikke har fått noen beskjed fra boretslaget.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en selger fra dette firmaet på døren for kort tid siden. Det var ikke lett å bli kvitt han og han presterte å si at i området jeg bor i skjer det 9-10 innbrudd hver dag. Det er sikkert en noen innbrudd i bydelen jeg bor i (i Oslo) men ikke i nærheten av så mange!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jada, har også hatt disse på døra, ble lovet gull og grønne skoger! Pris ble avtalt, utstyret ble montert og alt var ok de første timene da utstyret tok kvelden. Ringte og klaget de kom og byttet det defekte utstyret etter et par uker(!)

Et par dager senere dumpet det en regning ned i posten som var 4 ganger høyere en det som var avtalt og signert. Ringte inn igjen og la fram min sak, de erkjente at jeg hadde rett, men dessverre kunne de ikke ettergi den originale avtalen da det ikke var slik det fungerte(!) Noe mer forklaring fikk jeg ikke.. Jeg ba dem pent om å komme å koble ned alt utstyret og at jeg skulle sende inn angrerett skjema

 

Montøren kom etter en uke og bokstavelig tatt reiv det ned fra veggen som førte til at jeg møtte sparkle og male igjen. Etter dette fulgte det 6 måneder med purringer og inkassovarsler/krav fra sector alarm og uante mengder telefonsamtaler og brev før de endelig fikk det inn i hode sitt at jeg ikke var kunde og hadde benyttet meg av angreretten....

 

Håpløst!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi har også hatt problemer med Sector alarm. Er jo klin umulig å si opp. Da mamma ringte for å si opp klarte de faen meg å overtale og manipulere mamma til å fortsette. Så hun startet abonnomentet igjen. Men etterhvert skjønte hun at hun var lurt og at vi egentlig ikke i det hele tatt trenger alarm her, da nektet de og la hun si opp. Hun hadde ikke engang fått angrerett skjemaet da hun fortsatte abonnomentet. Tror det er i orden nå, men helvette så mye styr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...