Gå til innhold

Designer-babyer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så mye å skrike etter, mener jeg. Så vidt jeg vet, er det ikke noe spesielt stort stigma å være vakker, så det vil nok ikke gjøre ungen mye harm i fremtiden å arve supermodell-gener. Første steg mot et sorteringssamfunn? Det er ikke her snakk om gensløyd (kontroversielt i manges øyne), da det kun er snakk om å føre de naturlige genene videre (endog ved kunstig inseminasjon). Det er da helt naturlig å ønske seg gode egenskaper for barnet sitt. Noe sier meg at disse uttalelsene kun er et skalkeskjul for Ropstads egne homokomplekser.

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar

Vitenskapen forbedrer verden i alle mulige måter om man vil forbedre. Og jeg ser for meg en verden med flere friske og raske som en bedre verden.

 

Nå er vel ikke supermodeller utpreget friske og raske sånn i sammenheng med å fremme artens overlevelse? Når det er sagt så er det vel ganske vanlig å velge egenskapene til donorer, og har vært det en stund? Det er jo ikke så overraskende at kjøtthuer med gode looks fokuserer på et barn med looks, da slike folk tradisjonelt verdsetter ytre utseende høyere enn snittet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tenk hvor mobbefritt samfunnet hadde blitt om alle var pene, og det ble innført kommunisme.

 

Folk hadde skilt på utseende selv om alle var pene, litt av essensen i penhet er jo at det er vanskelig å oppnå, kan jo godt hene mennesker i snitt er mye penere nå enn vi var for feks 10 000 år siden, men det er ikke mobbefritt av den grunn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå snakker vi vel om først og fremst om å avdekke sykdommer og slikt. At donoren i denne omgang er en supermodell eller ei sier meg ingenting nytt, det er det samme som skjer idag, da blivende foreldre får se "faren" og velger ut ifra miljø/jobb og utseendet.

 

Mitt poeng er at alle skal ha mulighet til å gå gjennom foreldrenes gener for å avdekke om det er noe som kan gi skade på barnet og itillegg mulighet til abort om man har avdekket f.eks downs under svangerskapet. Og Tora er ett godt eksempel på en sterk og frisk menneske.

Lenke til kommentar

Det er ikke hun som skal ploppe ut ungen heller da. Bare bruke egget hennes.

 

For artens del holder det jo ikke å trøkke ut en unge, ungen må også være god til å bringe slekta videre, om ungen ikke kan få barn så er det ikke så nyttig (nå kan dog supermodeller få barn da, men du skjønner poenget)

 

AtW

Lenke til kommentar

Tuller du?

 

Så om jeg sier at overdrevent inntak av C-vitamin er skadelig vil du spørre: "Er null inntak bra da?"

 

Problemet er at modeller ikke er ønsket pga deres overlevelsesegenskaper, bare pga at de passer inn i motehusenes ønsker. Smal midje, tynne hofter osv.

 

Og ærlig talt, en vanlig klesmodell er ikke spesielt vakker heller.

 

http://www.youtube.com/watch?v=FInNW6sHGc8

Lenke til kommentar

Kan man øke sannsynligheten for å bringe et pent barn til verden, så hvorfor ikke?

Fordi det finnes få personer som har perfekte egenskaper på alle fronter, det finnes vel unntak, men det virker ikke som supermodeller er noe smartere enn snittet, det er langt bedre egenskaper å velge utifra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan man øke sannsynligheten for å bringe et pent barn til verden, så hvorfor ikke?

Fordi det finnes få personer som har perfekte egenskaper på alle fronter, det finnes vel unntak, men det virker ikke som supermodeller er noe smartere enn snittet, det er langt bedre egenskaper å velge utifra.

 

AtW

 

Vel, pent utseende korrelerer med en hel del positive egenskaper, og jeg mener å huske at intelligens er en av dem. Det er gjort masse forskning på dette, bare å google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...