Gå til innhold

Lost 6x06: "Sundown"(USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge skaperne av serien kommer de ikke til å svare på spørsmålene reist: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/03/01/AR2010030103497.html?hpid=news-col-blog

 

Med andre ord har jeg hatt rett hele tiden når jeg har sagt at de bare finner opp ting underveis. De har altså kastet bort tiden til flere seere, og gi en illusjon av at det er mening bak hver minste ting. Det er det altså ikke.

 

Håper egentlig de ikke løser alt. Med alle tråder løst føler jeg det blir et slags tomrom etter serien.. Så håper de gir meg noe mystisk vi kan gruble over lang tid

 

så det ikke blir. ja lost er ferdig folkens nå kan vi pakke sammen ,hei :love:

Lenke til kommentar

Helt grei episode. Ikke noe mer enn det egentlig.

Syntes nå ikke akkurat den slutten der fortjente å bli kalt "den mest episke cliffhanger i hele losts historie" som det ble nevnt i tråden til Lighthouse. Bedre enn hva som har vært på en lang stund, ja, men i mine øyne langt fra så legendarisk som omtalene skal ha det til.

Lenke til kommentar

Med andre ord har jeg hatt rett hele tiden når jeg har sagt at de bare finner opp ting underveis. De har altså kastet bort tiden til flere seere, og gi en illusjon av at det er mening bak hver minste ting. Det er det altså ikke.

 

Du er et troll, det er bare latterlig å høre på deg. Hvis du føler de kaster bort tiden din, så forstår jeg virkelig ikke hvorfor du fortsetter å følge med. Bare slutt å se på, _ingen_ tvinger deg. :)

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ser at det er Jacob som ligger foran MIB? For meg, så virker det som om Jacob har hatt en plan helt siden han besøkte Hugo i LA.

 

Han visste at han skulle dø, og derfor trengte han Hugo. Han kunne forhindret Ben i å drepe han, men det virket som om han ville at Ben skulle stikke han ned.

 

Han ber Hugo ta med Sayid til tempelet slik at han kan bli reddet der, men Dogen sier at Sayid "was beyond saving". Noe som sier meg at Jacob visste at Sayid ville tjene MIB sine formål.

 

Han visste at folket på tempelet skulle bli drept av MIB, så han fikk Hugo og Jack vekk derifra. Han brydde seg ikke om resten, noe som sier meg at de ikke var så viktige lenger.

 

MIB tror han har overtaket siden Jacob er død, men han vet ikke at Hurley driver Jacob sine formål.

Lenke til kommentar

...og takk for at du spoiler jæv** klovn!!!

------------------------------------------

 

Det er enkelt å skjønne at det blir dems centric din ynkelige patetiske klovn. Spesielt når man er ferdig med Locke, Sayid, Jack og Kate.

Endret av Knaxern
Lenke til kommentar

SUNDOWN

 

normal_sundown003.jpg

 

For en episode!

Etter å ha sett den satt jeg igjen med en nummen følelse i hele kroppen. Øynene var sperret opp, haka var nede på gulvet og jeg måtte ha litt tid på å fordøye det jeg hadde vitnet. Sayids reise gjennom sine indre demoner og fristelser var meget velskrevet og totalt troverdig for hans karakter. Hvis jeg ikke hadde likt denne karakteren før, hadde jeg likt han nå!

 

SIDEWAYS-VERDEN

 

I alle flash-sidewaysene til nå har vi sett karakterene bryte mønsteret sitt slik vi har lært å kjenne dem gjennom Lost;

Vi har sett Kate stoppe å rømme - Vi har sett John Locke slått seg til ro med hvem han er - Vi har sett Jack legge nye byggesteiner for sine «daddy-issues» - Vi har sett Sayid slutte å drepe---EEHM... Ånei.. stemmer det..

 

-Sundown-lost-10705123-624-352.jpg

 

Det ser ut som Sayid er den samme morderen uansett virkelighet. Det eneste som var bemerkningsfullt forskjellig fra hans karakter, var at han i denne virkeligheten innrømmet ovenfor Nadya at hun ikke fortjente han pga hvem han var og hva han hadde gjort. De er forelsket i begge virkeligheter, mens her har han et mer realistisk og uselvisk vinkling på det hele.

I denne virkeligheten har Sayid en bror som er gift med Nadya og har to barn sammen. Dette fikk meg til å tenke på hvordan Sayid og Nadya først møttes i den orginale virkeligheten; De gikk på samme barneskole og de lekte sammen, men senere ble de splittet av krigen; Sayid ble soldat for Saddam Husseins hær og Nadya joinet motstandsbevegelsen - and we know the rest..

Her har Sayid en bror som er blandet i mixen, og siden alle tre ville gått på samme skole kan ting ha utviklet seg på en annen måte. Kanskje Nadya aldri begynte i motstandsbevegelsen pga broren til Sayid. Uansett - det forandrer ikke det faktum at de forelsket i hverandre. Beviser bare at noe forblir uforandret uansett dimensjon. De er virkelig hverandres «constant». Hvem vet? Kanske ungene egentlig er Sayid sine?

 

normal_sundown008.jpg

 

Et stort tema i denne episoden var fristelse.

Sayid ble fristet av broren å gjøre noe uetisk for å fjerne gjeld-problemet sitt, og han ble fristet av FLocke om å levere en beskjed til tempel-boerne for å få det han ville ha mest i livet.

I begge virkelighetene gidde han etter for fristelsene. Her i Sideways-universet nølte han først, og forklarte broren sin at «han ikke var denne personen lenger».

Men etter broren havnet på sykehuset etter et ran, ble fristelsene større og større. Godt at Sayid hadde sin «constant» ved sin side for å overtale han om å reise hjem og se etter ungene. Dette bringer Sayid ned på rett plan igjen - enn så lenge.

Hjemme i huset parkerer en svart bil i oppkjørselen, og en mann vil ha Sayid med på tur.

Denne mannen er ingen ringere enn Omar - sidekicket til Keamy i sesong 4!

Da jeg så han tenkte jeg; «Jess! Håper vi får se Keamy igjen!» Han var en rå skurk i den fjerde sesongen, og var herlig å se han igjen i en litt mer mafia-lignende rolle.

 

Leste en plass at Kimi, som har den samme uttalelsen som Keamy, betyr DØDEN i Mayansk kultur. - Samtidig har vi egg, som er symbolsk for SJEL i mange kulturer.

Og her har vi Keamy som står å spiser egg foran Sayid. Tilfeldighet?

 

-Sundown-lost-10704834-624-352.jpg

 

Kevin Durand gjorde en strålende innsats som den djevelske Keamy i ekte Christopher Walken stil! Synd at det varte så kort.

Sayid overtok kjapt overtaket da han bekjempet Omar og han andre vakten i selvforsvar. Keamy tryglet med å si «Alt er OK! Det er gjort! La oss legge dette bak oss nå, OK?», hvorpå Sayid svarer kaldt med noe som oppsummerer hele karakteren hans i hele LOST:

 

«I can’t..»

 

Tre sekund etterpå ligger Keamy død på gulvet.

Var veldig uventet å se Jin i fryserommet ved siden av! Noe sier meg at vi får mer Keamy i en kommende Jin/Sun episode senere i sesongen.

Har mine teorier om hva som har skjedd, men det får vente.

 

normal_sundown284.jpg

 

 

 

ØY-VERDEN

 

På øya lukter det en «gamechanger» i luften.

 

Sayid stormer inn hos Dogen og forlanger forklaringer på hvorfor de torturerte han og hvorfor tempel-boerne gir han merkelige blikk. Dogen forklarer at hos ethvert menneske finnes envekt. På den ene siden er det gode, og på andre er det onde. Den elektriske maskinen som de hadde alle disse ledningene fra viste hvor på skalaen Sayid lå hen. Og skal vi tro Dogen, har vekten tippet feil vei hos vår kjære Iraker.

 

normal_6x04-487.jpg

 

Jeg tror ikke dette har med at hvis vekta er på den ene siden så er du god, og den andre ond - men mer hvordan mennesket oppfatter gode og onde handlinger, samt å kunne skille mellom dem. - Her kommer det med fristelser inn igjen; Sayid er nå mer utsatt for fristelser, for konsekvensene er nå mer likegyldige enn noensinne.

Og vi ser de besluttningene han tar iløpet av episoden er korttenkte for han ser ikke konsekvensene i den store sammenhengen lengre. Det er dette jeg tror «The sickness» medfører- mindre evne å skille mellom ondt og godt, korttenkthet, større egoisme og mer hat. Når dette er sagt har jeg stor tro på at det fremdeles er håp å kurere denne sykdommen. So.. Hang in there Claire and Sayid! :)

Det er isåfall min tolkning av det!

 

Idet Sayid forsikrer Dogen er en «god mann», bryter en av de mest episke slosskamp sekvensene LOST har gitt oss.

 

normal_sundown061.jpg

 

Scenene var meget vel-koreografert og hadde mye intensitet i seg som jeg digget i aller høyeste grad! Kampen slutter med at Dogen har overtaket. Idet han skal til å drepe Sayid blir han minnet på, ved hjelp av en baseball, løftet til Jacob og reglene han må bøye seg under på øya. Dogen er tydeligvis en ærefull mann. Dette er den største kontrasten mellom Dogen og Sayid, som ville ha drept han uten å nøle et sekund. Ihvertfall i den tilstanden Sayid er i nå.

Dogen bannlyse Sayid fra tempelet, og ber han aldri komme tilbake.

 

Videre så har vi scenen utenfor tempelet der Flocke og Claire står rett utenfor askesirkelen og plotter sin plan om å styrte tempel-boerne. Det ser ut som de kom inn samme vei Jack og co kom gjennom - under den store formuren rundt tempelet.

Denne scenen satte tonen for det som skjedde på øya, og skapte en rød tråd gjennom hele episoden. Det likte jeg.

 

normal_sundown085.jpg

 

Miles tror ikke tempelboerne reddet sayid, og sier til Sayid at de var like overrasket som han når han våknet til igjen. Miles har et poeng her. Det med at Sayid sto opp fra de døde er stort, og har helt sikkert en gigantisk sammenheng med den største hemmeligheten på øya. - Hva brakte Sayid tilbake til live?

 

Mens Sayid er på vei ut fra tempelet, stormer Claire inn og leverer en beskjed til Dogen om at Flocke vil snakke med han. Dogen nekter, og sier hvs han stikker nesen utforbi, blir han drept. Han får da beskjed om å sende ut en han ikke vil drepe. - nemlig en kandidat.

Dogen henter Sayid inn igjen og ber han konfrontere denne mannen som han sier er den rene inkarnasjonen av ondskap, og som har en motivasjon om å drepe alt og alle på øya nå som han endelig er fri fra Jacobs fangenskap.

Idet han gir Sayid en flott gullbelagt kniv, sier han at dette er sjangsen for å bevise at det fremdeles finnes godhet i sjelen hans. Dette fikk meg til å tenke på Dogens samtale med Jack, der han gav han pillen som skulle være en måte å lindre all skyldfølelse på.

Jeg lurer på hva som egentlig var Dogens plan her; Han vet at Sayid er en kandidat, så derfor vil ikke Flocke drepe han, men samtidig så påstår Flocke senere at Dogens plan var alltid å fa Sayid drept siden han visste at Flocke ikke kunne skades. Såååhh.. What gives?

 

normal_sundown129.jpg

 

Kate returnerer til tempelet i håp om å få noen oppdateringer fra Miles, som kommer med noen saftige gullkorn: «Welcome back to the circus!». Genial karakter.

Uttrykket til Kate da hun fikk vite at Claire var i tempelet var priceless! «She’s still hot, though..»

 

Sayid konfronterer Flocke i jungelen. Han var allerede forberedt på at han ville vise seg som en kjent person, som allerede var død. Så uten noen spørsmål, hamrer han kniven inni Flockes bryst. Det er her vi får se hvor udødelig denne karakteren virkelig er. Flocke drar ut kniven igjen - uten blod.. «Now why’d you have to go and do that?».

 

normal_sundown203.jpg

 

Dette er det jeg liker med Flocke - hans ultra-store selvhøytidelighet og selvsikkerhet er alt det John Locke ikke hadde. Dette er virkelig en helt annen karakter, som jeg GLEDER meg til å få vite mer om! Flocke lover Sayid det han vil ha mest i verden hvis han gjør som han sier.

Sayid sier det er umulig, for det han vil ha mest i verden døde i armene hans. Han vil aldri se hun igjen. Flocke svarer kryptisk; «Hva om du kunne?»

 

normal_sundown224.jpg

 

Hvem tror dere Sayid mente? Nadya eller Shannon?

Hvordan har Flocke tenkt å bringe henne til live igjen?

  • Vekke selve liket til live igjen? Shannon er tross alt begravt på øya, og Sayid selv har jo stått opp fra de døde..
  • Stjele henne fra Sidewaysverdenen - Hva hvis det går an å krysse mellom virkelighetene, og Flocke har en måte å få Sideways-Nadya eller Sideways-Shannon over til øya?
  • Vise Shannon/Nadya som en slags visjon ala Alex i episoden «Dead is Dead»?

 

Når Sayid ankommer tempelet igjen ser vi på blikket på Dogen at slaget allerede er tapt.

Tempel-boerne får beskjed av Sayid at Jacob er død og anmoder alle om å forlate tempelet og møte Flocke utenfor tempelet ved solnedgang. Der vil de bli med han for å forlate øya. Alle som blir igjen - vil dø.

 

I mellomtiden får Kate et kort møte med Claire som synger «Catch a falling star» til seg selv. Denne sangen var det Kate som pleide å synge til Aaron i sesong 4/5. Kate innrømmer at det var hun som tok Aaron og oppdro han i tre år utenfor øya. Blikket til Claire da hun fikk høre dette var uforglemmelig. Kate, du ligger tynt an i neste episode..

 

normal_sundown274.jpg

 

Etter beskjeden er gitt stikker Sayid etter Dogen til helbredelses-bassenget der de har sin endelige konfrontasjon.

Sayid spør hvorfor ikke Dogen bare drepte han mens han hadde sjangsen.

Dogen forteller om hans tidligere liv der hans sønn var ute for en bilulykke, og Jacob dukket opp og sa han kunne helbrede sønnen hvis han ble med til øya permanent. Dette fikk meg til å tenke på søsteren til Juliet og hvordan Jacob helbredet kreften hennes for å holde Juliet på øya. Det var viktig for Jacob at Juliet holdt seg på øya - og som vi nå vet, var hun en viktig brikke for å detonere Jughead.

 

normal_sundown293.jpg

 

Jeg fikk stor sympati for karakteren Dogen, da han fortalte om sønnen sin, og trodde et lite sekund at Sayid bestemte seg for å hjelpe han da han sa «I think I’d like to stay...».

Men der tok jeg kraftig feil. for et mikrosekund senere lå Dogen nedi bassenget og ble druknet av Sayids egne hender. Lennon dukket opp i grevens tid der han fikk øye på Dogens livløse kropp flyte i bassenget.

«Er du klar over hva du har gjort??!!» ropte Lennon. «Han var den eneste tingen som holdt det ute!!». Hmm.. interessangt! Så asken var ikke det eneste som spillte inn?

Betyr det at Dogens død medfører at all aske er hjelpeløs mot Smokey fra nå av? Kanskje asken må ha en sentimental verdi fra eieren. Vi så Bram bruke sin egen aske som han hadde med seg, og vi så Illana ta med seg litt av Jacobs aske, som kanskje betyr at Jacob betydde mye mer for henne enn det vi aner.

Sayid kutter strupen til Lennon og svarer kaldt «I know..» Sayid er nå virkelig overveldet av sitt eget mørke.

Med andre ord var det ikke bare en liten beskjed som skulle leveres fra Flocke - Han ble forklart at han måtte drepe tempelvokteren for å gjøre asken nytteløs. Derfor sier han «I know..»

 

Her braker helvetet løs. Med en gang Lennon dør hører vi den velkjente røykmonster-lyden komme fra jungelen. Solnedgang har passert. Det er mørkt, og tempelet er plutselig den mest farlige lokasjonen på hele øya.

 

normal_sundown323.jpg

 

Røykmonsteret stormer inn og begynner nådesløst å plukke mennesker en etter en. Kate og Miles begynner å løpe mot utgangen, og idet de skilte lag var jeg sikker på at Miles kom til å ta kvelden.

Når han står og holder igjen den gamle tredøren var jeg sikker på at røykmonsteret skulle bryte seg igjennom og dra han ut i blodbadet, men her kommer Illana og co til unnsetning!

Det var veldig uventet og spennende! Fint å se de gamle freighter-buddiesene Frank og Miles møtes igjen etter 3 år. Ben drar for å finne Sayid, mens Illana leder gjengen ut den hemlige utgangen til Hurley.

Når Kate henger i gropa til Claire mens røykmonsteret tordner over dem, kan jeg sverge på at jeg så noe INNI RØYKEN et lite øyeblikk. Dette lignet på en person. Var dette kun en stakkars tempelboer som ble dradd med i skyen, eller fikk vi et raskt glimt av «The man behind the curtain»?? Det er vanskelig å screencappe det, for det beveger seg ganske fort. Men jeg inviterer deg å se scenen om igjen og studere røykskyen nøye idet den svever over Kate.

 

normal_sundown338.jpg

 

Den korte scenen mellom Ben og Sayid var min favoritt denne episoden. Vi vet deres historie i bakhodet, og hvordan livet deres har hatt harde ramifikasjoner for hverandre.

Når Ben sier kort «Kom igjen Sayid! Jeg vet en vei ut herifra.. Det er fremdeles tid..» var det som han egentlig sa «Kom igjen Sayid.. Det er fremdeles godhet i deg.. det er fremdeles en sjangs i havet for oss begge..». Dette gir svaret til Sayid «Ikke for meg» en større betydning, og fikk meg til å tenke på de gamle Star Wars filmene når Luke konfronterer Darth Vader med stor tro på at han fremdeles har sjangsen til å hoppe over på den gode siden.

Blikket Sayid gidde til Ben var så overbevisende twisted, at jeg fikk gåsehud til langt nedpå anklene..

 

normal_sundown347.jpg

 

Sluttsekvensen der vi får høre en creepy versjon av «Catch a Falling Star» var episk og hadde mye fokus på ansiktsutrykk som beskrev mer enn 1000 ord.

Minnet meg litt om slutten på sesong 2 episoden «Collison Party», der Shannon er blitt drept, og lostiene møter de paranoide tailiesene.

Når Flocke får øye på Kate, fikk jeg et lite inntrykk over at han ikke hadde regnet med å få en ekstra kanditat på laget. Dette blir spennende fremover.

 

normal_sundown376.jpg

 

 

 

ET PAR SIDENOTATER

 


  1.  
  2. Sayid sier til Dogen at han egentlig er en god mann. Rett før Sayid døde sier han til Hurley at han er forberedt til å havne i helvete for de tingene han hadde gjort - og at han fortjente det. Hva fikk han til å se ting annerledes?
  3. Hvorfor er Flocke interessert i å styrte tempelet? Først trodde jeg han ville ha med seg en viktig gjenstand fra tempelet som var nødvendig for å forlate øya, men det eneste han tar med seg er en hær med mennesker. Hvorfor? Sa ikke Dogen at hans motivasjon var å drepe alle og alt på øya? Hva er det han trenger disse folka til?
  4. Hva er det med speilrefleksjoner og LOST? I hver episode til nå i s6 har karakterene sett sine speilrefleksjoner i forskjellige sammenhenger. Er det ment som en symbolsk sammenheng med at de ser seg selv for det de egentlig er, eller er det noe mer i sammenheng med de paralelle virkelighetene? Jeg tror begge er sanne.

 

-Sundown-lost-10701618-624-352.jpg

Endret av OCKi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult recap, veldig nøye. La også merke til blikket til Flocke på Kate, og det kan jo hende at Flocke ikke vet at Kate er en kandidat, siden hun ikke var skrevet opp på veggen i hula!? (hvis man antar at det var flocke sin hule)

 

Greia du skriver med Keamy = KIMI = død er jo dødskult, men jeg tror man må tolke egg som liv, er vel det egget hovedsakelig representerer. Altså at Keamy stod der og sa "vil du ha livet ditt?".

Lenke til kommentar

Med andre ord har jeg hatt rett hele tiden når jeg har sagt at de bare finner opp ting underveis. De har altså kastet bort tiden til flere seere, og gi en illusjon av at det er mening bak hver minste ting. Det er det altså ikke.

 

Du er et troll, det er bare latterlig å høre på deg. Hvis du føler de kaster bort tiden din, så forstår jeg virkelig ikke hvorfor du fortsetter å følge med. Bare slutt å se på, _ingen_ tvinger deg. :)

 

Jøss, så alle som mener noe annet enn deg er troll?

 

Her kommer jeg ikke bare med tomme uttalelser, men dokumentasjon på at seriens egne skapere faktisk driter i Lost, og mest sannsynlig heller bryr seg om å tjene penger ved å holde folk i sjakk. Fremfor å faktisk gi fansen det de ville ha.

 

Hvis du støtter deres holdning er det nok du som er et troll.

 

Hvem som helst kan lage en serie som reiser spørsmål. Det er tydeligvis alt Lost handler om. Ikke å besvare dem.

 

Jeg kommer tilbake etter hver ny episode og sier min mening. Forbered deg.

Dersom jeg er den eneste, skal jeg sprekke denne bobla av ensidige meninger hver eneste gang. Ikke tro i ett sekund at alle seerne er fornøyde en gang.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Veldig bra recap, OCKi!

 

Så også det menneske som fløy forbi inne i smoken, men tror det bare var en stakkarslig kar. Man ser klær veldig tydlig og når han flyr forbi så hører man skrik som fader bort idet han blir borte.

 

Håper Richard kommer i neste episode. Har en feeling på han veit hva han skal, eller at han tror han veit hva som må til.

Lenke til kommentar

 

Her kommer jeg ikke bare med tomme uttalelser, men dokumentasjon på at seriens egne skapere faktisk driter i Lost, og mest sannsynlig heller bryr seg om å tjene penger ved å holde folk i sjakk. Fremfor å faktisk gi fansen det de ville ha.

 

 

Det du kaller dokumentasjon for at produsentene driter i lost, kaller jeg dokumentasjon for det stikk motsatte!

Som de sa i det samme intervjuet som du refererer til, vil de ikke plutselig stoppe opp i finalen og forklare hvem som er "The Economist" som Sayid jaktet på i episoden med samme navn! Dette er en forsikring på at de vil fortelle historien på sin egen prinsipielle måte - og vil fokusere mest på de viktigste detaljene som karakterene/seerene bryr seg mest om.

 

Dette tror jeg du også skjønner veldig godt, og derfor ses du på som et troll - som bare er ute etter en unødvendig forumkrangel og personangrep. Har selv aldri forstått dette fenomenet. Får du et kick utav det?

Jeg anmoder alle bare å ignorere alle lignende kommentarer fremover slik at vi ikke gir han det han vil ha! :)

La oss ha en saklig diskusjon om episoden fremover !

Endret av OCKi
Lenke til kommentar

Er vanskelig å ha en saklig dokumentasjon med partiske fans. Det vil jeg nok kalle helt umulig.

 

Når du bare synes det er fint at regissørene sier at de ikke gidder å forklare alt de har presentert gjennom serien, er du i virkeligheten ute etter å beskytte serien mot all rettferdig kritikk.

 

Serien har noen "viktigste detaljer" ja. Problemet er bare at regissørene har skapt en majoritet av unødvendige detaljer som ikke blir annet enn støy i historien. Uten alt det unødvendige kunne Lost vært ferdig for to sesonger siden.

Lenke til kommentar

Jeg har en og annen teori om litt av hvert.

 

1. Vi får ikke vite alt, men vi får vite det viktige. Jacob, Flocke, Drogan, kandidatene, Richard, hvordan Sayid kom tilbake fra de døde, hva som egentlig skjedde etter bomben ble sprengt og så videre vil forklares. Vi har allerede teorier om det meste, og det meste annet kan vi nok tenke oss om vi gidder. Jeg ville ikke tatt det så tungt om vi aldri fikk vite hvordan statuen ble ødelagt, hvor det skipet (Black Rock?) kom fra og så videre.

 

2. Alt dette snakket om kandidater er greit nok, men de fleste ser ut til å tro det er Jack, Kate, Sawyer, eller kanskje Frank? Jeg vil tippe det er Hugo, og at han er kandidat betyr at Jacob vil overta kroppen hans. Nå vil Hugo neppe gi den fra seg frivillig, men hva så? Grunnen er at han har evnen til å se de døde (hvor fikk han dem fra?), har sett de tallene hele tiden og er den eneste som samarbeider direkte med Jacob. Alle de andre roter rundt med sitt, mens Hugo er mer eller mindre uinteressant og uviktig. Nettopp derfor vil han nok være kandidaten.

 

3. Flocke dro til tempelet for å rekrutere en hær. Målet hans er å komme seg bort fra øyen, men det skjer neppe uten kamp. Jacob har nok sine metoder for å stoppe ham, og det er mer enn nok andre folk på øyen som kan stoppe ham. Richard, Illiana, Ben osv. To røykmonstre (Flocke og Jacob) i kamp hadde vært tøft, men vil nok koste ganske mye. Det er lettere og billigere å la folkene sloss seg imellom.

 

4. Claire er ikke så hjelpeløs som vi kan tro. Hun var ganske brutal da hun satt øksen i magen på han fyren, men det er nok bare starten. Målet hennes er å få Aaron tilbake, og nåde den som står i veien... Spørsmålet er vel egentlig om hun har krefter til det. Og da mener jeg ikke bare "vanlig menneske"-krefter...

 

5. Sayid er blitt ond, så hvordan påvirker det serien? Tja, han er veteran fra krigen, og mer enn god nok til å ta seg av de aller fleste. Selv Dogan ble drept, etter å ha gitt ham ganske mye motstand. Hvem andre kan stoppe ham? Sawyer? Kanskje. Jack? Ikke fanken. Kate? Tvilsomt. Hugo? Hehe, hadde vært morsomt om han prøvde. :p

 

6. Flocke vil nok dukke opp i den andre tidslinjen snart, men som hvem? Locke? Han fyren i finalen i forrige sesong?

 

7. Flocke kan gi Sayid Nadia tilbake. Men hvordan er det mulig? Kan han gi Sayid samme evne som Hugo, og la ham se de døde? Kan han fysisk få Nadia tilbake? Husk han har tatt over som Locke. Hva om han lar noen andre ta over som Nadia, eller gjør det selv?

Lenke til kommentar
Men, må det være action i hver episode?

Nei, men de kan gjerne ha litt mer fremdrift og forklare litt mer.

 

Med andre ord har jeg hatt rett hele tiden når jeg har sagt at de bare finner opp ting underveis.

Hvordan i all verden kan du konkludere med det? I og med at de har drevet med "foreshadowing" flere sesonger i forveien, er det tydelig at de har hadde det store bildet i hodet etter hvert som de skrev serien.

Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på noe: I episoden "Dead is dead" når Ben møter Flocke i tempelet som sier at han skal drepe Ben om han skader Locke, viser jo bare at Flocke ikke ville bli avslørt ettersom han ikke kan bli skadet. Dette kan jo tyde på at han har flere lugubre planer på lur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...