Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte denne for 2 uker siden. Jeg hadde lest her inne, men tok sjansen, nettopp pga de tekniske spesifikasjonene.

 

Jeg og har vært så uheldig med den pipelyden. Til informasjon, om det ikke er nevnt tidligere, så er jo dette typisk lyd som høres bedre av den yngre garde enn den eldre. For meg er denne piplyden så penetrerende i hodet at jeg blir nesten sliten av bruken. Jeg vet det høres ut som en overdrivelse, men jeg kjenner en lettelse i hodet når jeg lukker den!

 

Jeg er langt fra flink med PC, så den eneste måten jeg har klart å få vekk lyden på er å koble ut lydkortet(ene). Kall meg sær og pirkete, men sånn skal det ikke være, og selv om man får mye PC for pengene, så kjøpte ikke en kjip pipelyd med på kjøpet!

 

Mitt problem er at jeg ringte Lefdal dagen etter jeg hadde kjøpt den og forklarte problemet. Da sa jenta at jeg hadde to uker garanti på den, og siden det var en feil på maskinen, falt på en måte den 30 dagers returretten vekk!?! Og dersom jeg leverte den ETTER to uker, ville jeg ikke ha byttegaranti på den, men rett på reperasjon.

Jeg har ikke noe troa på rep, og da Lefdal ikke har flere av denne inne, så betyr det at jeg må vente for å få en ny. Som mest sannsynlig piper den og..

 

Jeg er lite keen på å levere inn pcen, få ett gavekort og traske rundt og vente på at den skal komme tilbake i butikk. Men jeg vil helst ikke ha akkurat den jeg har nå heller..

 

Noen ideer? Jeg har sett på denne Toshibaen . Ja jeg vet den har i3 istedet for i5, men til gjengjeld har den BT og eSATA.. Er det ett lurt bytte?

 

Tror jeg skal klare å krangle meg til en låne PC frem til den datoen.. :D

 

Nå ble dette lengere enn jeg hadde tenkt, og kanskje litt lite konkret, men vil gjerne høre hva andre har gjort? Levert tilbake? levd med feilen? hva har lefdal/elkjøp sagt når dere har levert tilbake. OSV.

 

takk takk

Lenke til kommentar

Hvis du scroller litt opp så har jeg linket 2 modeller fra Acer som er helt klare alternativer. De koster litt mer men har antagelig ikke samme problem.

Og samme butikk selger de så du kan bare betale ett mellomlegg.

 

Hei, ja, jeg så på de, men vet ikke om i5 er 1500 kroner mer verdt enn i3...?

Det var jo mye av poenget med å kjøpe PB'en: BILLIG!

 

Er student, og ja jeg vet at 1500 kroner ift PC ikke er mykje, men det er ikke bare bare for meg å slenge inn ytterligere 1500 kroner.

 

Men er den Toshibaen mye dårligere? Hva er liksom forskjellen på i3 og i5..?

 

Problemet mitt er at jeg ikke kan være uten PC. Og denne PB'en var ett resultat av innbytte av en annen defekt PC..

 

Vurderer faktisk å levere den inn, få gavekort, kjøpe en PC på Elkjøp med den intensjon om å levere den tilbake innen 30 dager. For da har det sikkert kommet noen andre modeller elns. Ihvertfall har de flere PB'er inne da..

Er ikke misbruk av angreretten det?!

Lenke til kommentar

Acer har ett par alternativer til denne modellen.

 

En 14" Acer Aspire TimelineX 4820TG Pris 6990kr.

 

Og en 15,6" Acer Aspire TimelineX 5820TG Pris 7990kr.

 

Begge modellene får bra kritikker i de mangelfulle testene jeg har funnet.

Hva er forskjellen i hovedsak på Acer Aspire TimelineX 4820TG og PB Easynote?

 

For meg: Prisen. Den ligger for 7 500 på Lefdal nå..

 

Hva med ett usb lydkort?? Det fikser jo problemet med lyden.

 

Joda, det er jo en mulighet, men kall meg sær og kranglete, men syns det skal være unødvendig! Og funker det like bra? (ironisk sagt men :))

Lenke til kommentar

Nå ser jo ikke den Toshiban du linka til himla dum ut heller da. Men jeg finner ingen relvante tester.

Det er jo klart at man ikke burde behøve og bruke ett usb lydkort på Packarden, men det er jo en billig fiks. Og maskinen i seg selv er det jo ikke noe galt med. En spasertur bak rusegrava på gardermoen så er det den beste maskinen du ikke har hørt.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å ikke gå for denne laptopen.

Etter å ha tatt en sammenligning av Acer Aspire TimelineX 5820TG og PB sin, så har jeg funnet ut forskjellene på disse to.

Det er:

- Pris 500 kr.

- Webcamera (Acer 1,3mp - PB VGA)

- Lydkort (Acer Dolby Home Theater v3 - PB Integrert lydkort.)

- Skjermtype (Acer LED - PB WXGA)

- Tilkoplingsmuligheter (Acer HDMI og VGA - PB kun HDMI, dvs ingen ekstern skjermtilkopling)

- Bluetooth (Acer Ja - PB Nei)

- Vekt og størrelse der Acer sin er mindre

Lenke til kommentar

er ofte litt mangelfull info på Lefdal.com. Det er LED LCD. kan ikke mye om skjermer, men det er vel at det er LED baklys?! Ikke 100% LED skjerm, og det er det sikkert ikke på Aceren heller.

OG jo den har VGA ;)

Endret av longsao
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...