Gå til innhold

Ny utfordring for piratene


Anbefalte innlegg

har ingen anelse på hvem crack jeg brukte.

 

 

Veldig off-topic det her, men hvorfor skriver folk "hvem" når det helt klart er "hvilken" som skal brukes? Er ikke noe angrep på deg Imsochobo, da jeg ser flere å flere gjør dette. Sier dere det sånn også, eller bare skriver dere det sånn?

 

Er helt ubrukelig på norsk. derfor skriver jeg sånne feil ;P jeg sier det nok sånn. det er verdt å nevne at jeg var nermest fraværende fra ungdomsskolen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange orker å piratkopiere Windows 7. Du får jo Win 7 HP til under tusenlappen, dvs. samme pris som to spill. En minimal pris i forhold til det mange av piratene putter i maskinvaren sin. Det er jo ikke akkurat ekstremt dyrt..

 

Hvis flere hadde kjøpt det så ville jo prisene gått ytterligere ned.

 

Bedrifter setter ikke en pris kun bassert på kostnad.

 

Telenor f.eks er et firma som gjør saftige undersøkelser før de legger ut nye produkter, der de spør hva folk er villig til å betale for det.

Så er det kun et regnestykke over å finne:

x personer * y pris = størst inntjening.

Trekk fra kostnadene og man får overskuddet.

 

Svar: Prisen vil derfor mest sannsynlig øke fremfor å synke...

 

Sett i en 5års periode så er ikke 1000kr mye. Men er man student, så er 1000kr ca 1/6 av pengene fra lånekassen. Har du nettopp fått drømmejobben og nettopp tatt opp lån til drømmekåken og må sitte og spise knekkebrød, så er også 1000kr dyrt.

 

Om man 1gang i året måtte betalt 200kr i windowslisens...?? Så hadde MS tjent mer penger siden det er en mulighet for at jeg betaler i 6år på den lisensen...

Fleksibilitet? Alternative lisenser? Oversikt?

 

Gå inn på lisenssidene til MS og man blir stort sett ikke klok. Så blir man sendt videre til en norsk butikk...

 

Når det å laste ned winxp ink sp3 fra torrent + crack = 10min arbeid, 1t venting, og null fuzz, er 100 ganger enklere enn å gjøre ting lovlig...

 

Nå skulle jeg hatt en winxp lisens til noe vmware greier... men den var visst ikke i salg lenger, og ebay er full av svindel. Blir litt oppgitt til tider.

Lenke til kommentar

Til dere som piratkopierer windows: Dere må være jævlig fattig!

 

Nope, er bare ikke så dumme som deg :whistle:

 

Jeg er lei av å betale i dyre dommer for så og bli herset med, den eneste grunnen til at jeg har piratversjon nå er pga at jeg har hatt en god del problemer med lovlige lisenser at jeg har fått nok. Tipper de med lovlig lisenser også denne gang har en mulighet til å få krøll med detter her som vanlig :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt _veldig_ mye problemer med lovlige windows lisenser tidligere som har gitt meg meget dårlig smak i munnen, faktisk så dårlig at jeg har sverget til å aldri kjøpe ett produkt fra Microsoft mer. Tror nok de har seg selv å takke, ihvertfall når det gjelder meg. Jeg tipper det er veldig mange andre i samme båt

Lenke til kommentar

Jeg må vel innrømme at jeg har en del piratsoftware, men når det kommer til OS så kjører jeg originalt. Å påstå at man får så mye pes med original-OS er vel å ta i i forhold til hva man opplever med en piratkopi...

 

Office derimot koster latterlig mye, og den dagen Genuine stikker av med piratkopien min der så blir det OpenOffice gitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Til dere som piratkopierer windows: Dere må være jævlig fattig!

 

captain+obvious.jpg

 

Hadde jeg selvfølgelig hatt råd til å brenne et par tusen på nytt operativsystem, så hadde jeg gjort det. OEM anser jeg som scam, så det kommer ikke på tale å kjøpe. Dersom jeg kjøper et operativsystem, så vil jeg ha fri bruk over det, ikke være begrenset til x antall oppgraderinger.

Men når operativsystemet faktisk koster nok for en måned med mat, så er det ingen tvil om hva jeg prioriterer.

Selvfølgelig eksisterer Linux, men på det stadiet det er nå, anser jeg det ikke som et operativsystem som oppfyller mine kriterier.

Lenke til kommentar

... Å påstå at man får så mye pes med original-OS er vel å ta i i forhold til hva man opplever med en piratkopi...

Når kjøpt programvare nekter å la seg aktivere pga "for mange installasjoner" så blir det for dumt. Jeg har brukt flere tusen kroner og mange timer på å vente å få svar fra microsofts telefonaktivering. Sist gang jeg ringte så satt jeg å ventet i 2 timer uten å få svar, da var begeret fullt for min del. Det er uhørt at kjøpt programvare nekter å fungere pga en funksjon som ikke kommer kunden til gode i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg må vel innrømme at jeg har en del piratsoftware, men når det kommer til OS så kjører jeg originalt. Å påstå at man får så mye pes med original-OS er vel å ta i i forhold til hva man opplever med en piratkopi...

 

Office derimot koster latterlig mye, og den dagen Genuine stikker av med piratkopien min der så blir det OpenOffice gitt.

 

Jeg kan trygt påstå at det er mer pes med lovlig enn pirat jo, man slipper den fordømte ringingen til microsoft support. Bare det aleine gjør valget mitt enkelt.

Lenke til kommentar

Har lagt inn nøkkel på nytt og reaktivert. Nå fungerer alt som det skal igjen. Jeg sier bare en ting: Hva faen er poenget?

Poenget er å plage deg helt til du betaler eller kutter ut Windows.

Det blir kjørt en ny kontroll om 90 dager, og 90 dager etter det, osv.

Hvis dette ikke er verre enn at du kan leve med det, så sparer du jo de kronene ...

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange orker å piratkopiere Windows 7. Du får jo Win 7 HP til under tusenlappen, dvs. samme pris som to spill. En minimal pris i forhold til det mange av piratene putter i maskinvaren sin. Det er jo ikke akkurat ekstremt dyrt..

 

Hvis flere hadde kjøpt det så ville jo prisene gått ytterligere ned.

 

Bedrifter setter ikke en pris kun bassert på kostnad.

 

Telenor f.eks er et firma som gjør saftige undersøkelser før de legger ut nye produkter, der de spør hva folk er villig til å betale for det.

Så er det kun et regnestykke over å finne:

x personer * y pris = størst inntjening.

Trekk fra kostnadene og man får overskuddet.

 

Svar: Prisen vil derfor mest sannsynlig øke fremfor å synke...

 

Sett i en 5års periode så er ikke 1000kr mye. Men er man student, så er 1000kr ca 1/6 av pengene fra lånekassen. Har du nettopp fått drømmejobben og nettopp tatt opp lån til drømmekåken og må sitte og spise knekkebrød, så er også 1000kr dyrt.

 

Om man 1gang i året måtte betalt 200kr i windowslisens...?? Så hadde MS tjent mer penger siden det er en mulighet for at jeg betaler i 6år på den lisensen...

Fleksibilitet? Alternative lisenser? Oversikt?

 

Gå inn på lisenssidene til MS og man blir stort sett ikke klok. Så blir man sendt videre til en norsk butikk...

 

Når det å laste ned winxp ink sp3 fra torrent + crack = 10min arbeid, 1t venting, og null fuzz, er 100 ganger enklere enn å gjøre ting lovlig...

 

Nå skulle jeg hatt en winxp lisens til noe vmware greier... men den var visst ikke i salg lenger, og ebay er full av svindel. Blir litt oppgitt til tider.

 

Bare peke ut ettpar ting her.

man trenger vanligvis en retail versjon av windows når man har bygd en desktop maskin selv.

Og da har du allerede punget ut en god del tusen i deler, så da kan både studenten og mr drømmejobb holde kjeft om at de ikke har råd. (studenten har også mest sannsynlig tilgang på en lovlig versjon igjennom skolen)

Ellers så får de OS`et ferdig installert når de kjøper ny maskin.

 

Sier ikke at retail er billig, men synes noen syter for mye.

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange orker å piratkopiere Windows 7. Du får jo Win 7 HP til under tusenlappen, dvs. samme pris som to spill. En minimal pris i forhold til det mange av piratene putter i maskinvaren sin. Det er jo ikke akkurat ekstremt dyrt..

 

Hvis flere hadde kjøpt det så ville jo prisene gått ytterligere ned.

 

Hvorfor skulle prisene gått ned om flere kjøpte det?

 

Kom denne patchen går kveld? Isåfall er den godt skjult, hentet ned oppdateringer i går o gingen av de nevnte noe spesielt om aktivering i teksten såvidt jeg kunne se (W7 x64). Er vanligvis ikke så fan av å hente ned oppdateringer uten nytteverdi, neppe så mye å si i praksis, men litt ressurser bruker de jo.

 

AtW

 

Mulig det var en dum kommentar og jeg er veldig naiv her, men hvis de selger flere eksemplarer så vil de jo tjene inn utviklingskostnadene og et fint overskudd selv med en lavere pris.

Er det ikke dette som er standardargumentet til antipiratfolkene? At prisen er høy fordi mange piratkopierer?

 

Kan godt hende jeg overvurderer MS og at de heller vil melke forbrukerne mest mulig, men all logikk vil vel tilsi at flere solgte til en noe lavere pris er bedre enn få solgte til høy pris.

 

MS selger til den prisen de tror gjør at det tjener mest penger. At mangel på piratkopiering fører til lavere priser har jeg ingen tiltro til, om de fører til noen endring i det hele tatt, så er det snaere en oppgang.

 

AtW

Enig. Prinsippene for prisdannelse skulle tilsi at høyere etterspørsel = høyere pris.

Lenke til kommentar

 

Veldig off-topic det her, men hvorfor skriver folk "hvem" når det helt klart er "hvilken" som skal brukes? Er ikke noe angrep på deg Imsochobo, da jeg ser flere å flere gjør dette. Sier dere det sånn også, eller bare skriver dere det sånn?

 

Og hvorfor gjør du som mange andre, bruker og/å feil? Hvorfor skriver du "flere å flere" når det helt klart skal skrives "flere og flere"?

 

Vent med å kaste stein til du kommer ut av glasshuset.

Endret av Aqualong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...