Gå til innhold

Ødelagte ctrl taster på Logitech G19 - RMA avvist


Habitats

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier har jeg etter et halvt års bruk, slitt ut mine ctrl taster på mitt logitech G19 tastatur. Føttene under tastene har knekt, og tastene er totalt ubrukelig, noe som fører til at tastaturet i seg selv er nokså ubrukelig da disse tastene er taster som blir brukt flere hundre ganger daglig.

 

Jeg sendte en forespørsel til Amentio ang. problemet, og de trodde det skulle være en smal sak, og tok kontakt med logitech vedrørende om jeg måtte sende tilbake hele tastaturet, ellet å få de 2 ødelagte tastene sendt til meg direkte (beste løsning).

 

Nå har allikevel min forespørsel blitt avvist på grunnlag av at "dette er fysisk påførte skader som ikke dekkes av garantien".

 

Så da må jeg begynne å lure på hva denne garantien egentlig dekker.

 

 

Hva burde jeg gjøre? Kan jeg kreve nytt tastatur? Jeg har jo ikke påført skadene for moro skyld, det kreves 100% slitasje. Ellers er produktet i tipp topp stand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver selv "enorme mengder trykking på CRTL-tastene".

 

Spørsmålet er om garantien dekker slitasjeskader som en følge av unormalt mye bruk. Og ettersom det er brukt i arbeid, så gjelder heller ikke forbrukerkjøpsloven med sine fem års reklamasjon. Hvordan kjøpsloven stiller seg til slitasjeskader, vet jeg lite om.

 

Synes uansett at Logitech kunne vært litt mer medgjørlige i denne saken.

Lenke til kommentar

Ikke nevneverdig, men gjør en del arbeid som krever enorme mengder trykking på ctrl tastene. Uansett, hvordan det har skjedd er vel heller irrelevant, poenget er at de er ødelagte.

det er ikke irrelevant hvis de mener du har vært unødvendig hardhendt med ctrl tasten(e)

 

og som nevnt tidligere hvis jobbsammenheng så er det strengt tatt ikke forbrukerkjøpsloven som gjelder men kjøpsloven.

Lenke til kommentar

Ikke nevneverdig, men gjør en del arbeid som krever enorme mengder trykking på ctrl tastene.

Med andre er det ikke nødvendigvis en mangel ved tastaturet, og du vil da ikke kunne kreve noe. Siden det er snakk om arbeid, er det vel kanskje heller ikke Forbrukerkjøpsloven som gjelder.

Lenke til kommentar

Ikke nevneverdig, men gjør en del arbeid som krever enorme mengder trykking på ctrl tastene. Uansett, hvordan det har skjedd er vel heller irrelevant, poenget er at de er ødelagte.

 

Det er egentlig det - og som du ser fikk du tre svar basert på svaret ditt, som kanskje beror på en misforståelse.

Hva du mener er relevant er en ting, men de som skal vurdere saken mener at du er for snever med informasjonen din, og da må du gi mer, eller så kommer vi ikke noe vei.

 

Hva er det du mener med enorme mengder trykking på ctrl? og hva er arbeid? - skolearbeid,fritidssyssler osv?

 

Du skriver selv "enorme mengder trykking på CRTL-tastene".

 

Spørsmålet er om garantien dekker slitasjeskader som en følge av unormalt mye bruk. Og ettersom det er brukt i arbeid, så gjelder heller ikke forbrukerkjøpsloven med sine fem års reklamasjon. Hvordan kjøpsloven stiller seg til slitasjeskader, vet jeg lite om.

 

Synes uansett at Logitech kunne vært litt mer medgjørlige i denne saken.

 

Nå er du litt kjapp her syns jeg - arbeid kan være masse rart, og dette er et spesialtastatur for gaming m.m. - ikke gjennomsnittstatstauret til 300 kroner, spøsmålet kan like så godt være om en kan forvente mer av det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...