Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Battlefield 3 er det første battlefield jeg spiller. Kan noen være så snill å forklare meg alle de forskjellige symbolene på skjermen? Stjerner, piler, firkanter osv. Og hvorfor hender det at fiendens navn kommer over spilleren? Ikke vanskelig for en nybegynner å bli forvirra av sånt.

Stjerner = Squad Leader

Piler = Vil tru du mener på mapet, og det er fiender (røde) og friendly (blå og grønne)

Firkanter = Steder du skal ta over, baser (Conquest) og stasjoner du skal sprenge (rush)

Fiendens navn er for meg så jeg kan knive venner når jeg ser dem og skyte de andre :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Skrevet

Stjerner, piler, firkanter osv. Og hvorfor hender det at fiendens navn kommer over spilleren? Ikke vanskelig for en nybegynner å bli forvirra av sånt.

For det første må du være mer spesifik enn å nevne noe symboler.

Når fiendes navn kommer over spilleren er det fordi noen har spotta han.

For å "spotte" noen sikter du på han og trykker Q på tastaturet, slik får lagkameratene dine vite hvor han er.

Skrevet

Battlefield 3 er det første battlefield jeg spiller. Kan noen være så snill å forklare meg alle de forskjellige symbolene på skjermen? Stjerner, piler, firkanter osv. Og hvorfor hender det at fiendens navn kommer over spilleren? Ikke vanskelig for en nybegynner å bli forvirra av sånt.

Stjerner = Squad Leader

Piler = Vil tru du mener på mapet, og det er fiender (røde) og friendly (blå og grønne)

Firkanter = Steder du skal ta over, baser (Conquest) og stasjoner du skal sprenge (rush)

Fiendens navn er for meg så jeg kan knive venner når jeg ser dem og skyte de andre :)

Firkant med piler innover = attack order på det punktet.

Firkant med piler utover = defend order på det punktet.

OG i Rush så er firkantene de MCOM stasjonene du enten skal forsvare eller sprenge alt etter om du er attacker eller defender.

Skrevet

ja, prøvd å ta ned helikopter med Heatseekers og ender opp med å overshoote helikoptert innen jeg har locket...Hvis jeg ikke hadde sløst tid med lock, så hadde det vært dødt...jaja...

'S' for a bremse ;)

Skrevet (endret)

Selv spilte jeg rush og brukte A10 og Frogfoot til jeg fikk flares og missiler. Etter det går det bare bedre og bedre. Kræsjer mindre og skyter ned flere :p

EDIT: Forresten bare jammer igjen å unlocke på jets :D

Endret av Zacher
Skrevet

http://bf3blog.com/2011/06/battlefield-3-multiplayer-hud-analysis/

Akkurat når eller hvorfor du plutselig kan se fiendens navn og helse er jeg også usikker på (selv om jeg har spilt 4-5 BF spill).

* Enten en bug

* Når du er medic/assalult

* Eller når du er nærme nok, eller noen har spotta ham...

Skrevet

Har oppdaget det enkelte ganger jeg også. Har også dukket opp på steder da jeg tilfeldigvis har holdt siktet over dem mens de har gjemt seg i en busk (og jeg hadde ikke hatt en sjanse til å se dem uten at den helsebaren dukket opp).

Skrevet

Emm, hvorfor har fiendesoldater av og til helsebar over seg? :hmm:

Akkurat det har jeg ikke helt forstått hva som trigger jeg heller... Anyone?

Fordi du sikter på de :) Kun det, rett og slett ;)

Skrevet (endret)

Kan være det er motion-tracker, eller noe annet utstyr fra en av classene som lar deg tracke det?

Eventuelt så er det bare automatisk når man tracker fienden.

Edit: Nå kom svaret over meg her, ja.

Endret av Ajaco
Skrevet

Har enda ikke fått et kill med jet jeg, men har fått flares, etter å ha kræsjet sikkert 50 jets. Bare vært heldig iblant og fått assists og vehicle disabled :p Faen meg helt umulig å drepe noe med den puslegunneren som er på jeten.

Umulig er vel å ta i en smule hardt, jeg har har 163 jet kills og det er stort sett bare med machinegun ^^

Skrevet

Har enda ikke fått et kill med jet jeg, men har fått flares, etter å ha kræsjet sikkert 50 jets. Bare vært heldig iblant og fått assists og vehicle disabled :p Faen meg helt umulig å drepe noe med den puslegunneren som er på jeten.

Helikopter og andre jets. Funker fett det. Så driver du med det til du får FFAR og/eller IR missile ;)

De skarve 300 poengene jeg har fått er fra 2x heli og 1x jet disable + noen assists (typ 10 poeng pr. stk). Mot bakkemål, selv om jeg kjører langt ut av mapet og tar det lange og stødige oppløpet for et gunrun mot en spottet vehicle og skyter avgårde og ser tydelig at damage indikatoren flasher greit så får jeg aldri hverken assist eller disable.

Skrevet

Umulig er vel å ta i en smule hardt, jeg har har 163 jet kills og det er stort sett bare med machinegun ^^

o.o

Bruker du joystick, musa eller piltastene? Jeg takler ikke å fly jet. Choppers går fint, men fly? Nei i helvete. Helt umulig. Dessuten har jeg flyskrekk, så holder meg på bakken :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...