Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Headglitche = stå bak et objekt/gjenstand, hvor fienden bare ser hodet ditt. F.eks billettluken som er på B (Metro). Står du inne der og skyter, så headglitcher du. Er i alle fall slik uttrykket 'headglitching' brukes i competative gaming.

 

Der stikker vel hodet fysisk over kanten, om du tenker på åpningen som er i midten av ticket? Er det du mener at headglitching er det andre kan kalle "skyte-gjennom-panna" - hodet er skjult av noe, men man kan fortsatt skyte over det? Aldri hørt bruk av "headglitching" før, så gjerne utdyp noe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der stikker vel hodet fysisk over kanten, om du tenker på åpningen som er i midten av ticket? Er det du mener at headglitching er det andre kan kalle "skyte-gjennom-panna" - hodet er skjult av noe, men man kan fortsatt skyte over det? Aldri hørt bruk av "headglitching" før, så gjerne utdyp noe :)

Headglitching er kanskje det viktigste våpenet du kan bruke i Battlefield. Det vil si at en bruker ulike objekter til å ha det såkalte 'advantage' over motstanderene. F.eks, hvis jeg skal inn på B på Bazaar, så vil du se meg løpe bak de ulike objektene som er på Bravo. Jeg løper aldri i midten, og jeg holder meg alltid bak de såkalte objektene på mapsa. Dette vil si at jeg vil ha en fordel på motstanderen foran meg fordi: Jeg kan i de fleste tilfeller se og skyte hele kroppen hans, mens han kan bare se hodet mitt og vil ha et mindre område å skyte på.

 

Jeg er dessverre ikke verdens beste i å formulere meg selv skriflig, men jeg legger til en video under av Epsilon i 5v5. Hvis du ser på denne videoen, så kan du legge merke til hvordan han beveger seg, og hvordan han alltid er bak objekter og skyter fra en såkalt 'headglitch' posisjon.

 

 

Vel det er iallefall ikke en glitch.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Glitch

Nei, jeg har heller aldri sagt det er en glitch. Det er et uttrykk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvorfor bruker ha fargeblind funksjonen og er det så mye bedre å hoppe over lange avstander?

Fargeblind er vel opp til hver enkelt. Selv liker jeg fargeblind i pub, men normal i CW'er. Og ja, du kommer ganske så mye fortere frem hvis du hopper. *Hopp* løp to steg *hopp* .

 

Et smart triks jeg kan lære dere:

- Når dere blir drept, hold X helt til tiden for revives er ute (space man hopper med på PC?).

- Hvis dere blir revivet, trykk fort på 'switch weapon'-knappen på PC og hold inn prone-knappen.

- Skyt som bare det.

 

Dette vil si at når du blir revivet, så vil du ha mulighet til å skyte direkte fra revive med hovedvåpenet ditt (f.eks M16A3), istedenfor pistol (som vil være våpenet du får først når du blir revivet). Dette kan være forskjellen på kill og death. Regner med at de fleste her inne har opplevd å ha blitt rambo-revivet av en team mate, selv om det er fiender foran liket ditt. Dette er løsningen på å bli direkte drept igjen.

Endret av iNcredible_CrAzY
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glitch is a short-lived fault in a system. Vel.. da gjennstår det å definere short lived. Nå som den siste DLC'n står for tur så kan man vel kalle det slutten av livet til BF3, i det minste lengre en short-lived. At det kommer kuler ut av panna på avataren og at M16 ikke har noen supression penalty, må vel bare kalles en fault in the system :p Glitchen var nok mer beskrivende på at det kun var 1 spiller som kunne knive samtidig på samme server. En såkalt knife-glitch :D

Lenke til kommentar

Med bedre squadsystem, voip og commander håper jeg :)

Jeg håper EA gir DICE litt bedre spillerom til å lage et enda bedre spill og at de klarer å få med seg alle funksjonene i BF4.

 

 

Etter hva jeg hørte av rykter så måtte DICE krangle seg til et squad system fordi EA ikke så noe poeng i et squad system. Det ble gjort en avgjørelse på grunnlag av at DICE satte foten ned og sa at squad systemet var noe av det som identifiserte Battlefield og at da måtte EA skifte navn på spillet - noe som såklart var uaktuellt....hvem ville kjøpt et frostbite skyte spill som ikke hadde en kjent tittel :p

 

 

Pro spillere på Playstation ja... hmm.. jeg trodde ikke det fantes, no offence altså, men hvordan er FPS pro-scenen på Playstation ?

Lenke til kommentar

Synes det er knallbra action spill og fantastisk grafikk og lyd - et medie orgie egentlig og vanvittig morro. Men man får ta BF3 for å være BF3, ikke de foregående tittlene liksom. Rett før jul tok jeg fly mission fra singelplayer delen igjen, en liten revisit, det var jo så hårene reiste seg på armene og det kilte i nakken da jeg gikk opp til flyet på hangarskipet.

Lenke til kommentar

Med bedre squadsystem, voip og commander håper jeg :)

Jeg håper EA gir DICE litt bedre spillerom til å lage et enda bedre spill og at de klarer å få med seg alle funksjonene i BF4.

 

 

Etter hva jeg hørte av rykter så måtte DICE krangle seg til et squad system fordi EA ikke så noe poeng i et squad system. Det ble gjort en avgjørelse på grunnlag av at DICE satte foten ned og sa at squad systemet var noe av det som identifiserte Battlefield og at da måtte EA skifte navn på spillet - noe som såklart var uaktuellt....hvem ville kjøpt et frostbite skyte spill som ikke hadde en kjent tittel :p

 

 

Pro spillere på Playstation ja... hmm.. jeg trodde ikke det fantes, no offence altså, men hvordan er FPS pro-scenen på Playstation ?

I Battlefield er den ganske stor blandt 5v5 lagene. Blir selv sendt til Frankrike i april for en turnering. Da får vi fly og hotell gratis. Dessverre er PS3 og Xbox veldig 12v12 fikserte, og de fleste spillere liker å spille på et 12v12 lag.
Lenke til kommentar

Jøye meg, fjerne squadsystemet?! Om dette var seriøst ment fra EA så må de jo ha vært fullstendig blåst i skallen. BF3 har sine mangler og feil, men hadde vært ekstremt trist om det hadde endt opp som et COD spill. Prøvde meg litt på BlackOps2 men det ble rett og slett gørrkjedelig å bare springe rundt på egen hånd uten noen squad. Dermed havnet det raskt på hylla. Ellers savner jeg også Commander funksjonen veldig.

Lenke til kommentar

Wow... man skulle nesten tro at det var mer fokus og engasjement i PS scenen enn på PC. Det er jo utrolig kult at det finnes sånne ting for spillere, synd det ikke er mer organisert i Norge feks og ikke minst på PC. Skal innrømme at jeg har et lite hat forhold til konsoller :p Men at det finnes arrangementer for spillere er veldig positivt :)

Og jeg har et lite hat mot PC. Slik er verden, og takk gud for det :) Endret av iNcredible_CrAzY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...