Gå til innhold

Litt spesielt kjæledyr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Wow. Denne tråden må jo være ment som spøk. Uansett om noen hadde klart å importere en løve ulovlig til Norge (ja, særlig), så hadde det jo vært umulig å holde den skjult. Et brølekattedyr på 300 kg er ikke noe man vanligvis ser på norske gårder. Og når myndighetene finner ut av det, så havner du i fengsel og katta di blir nesten garantert avlivet. Dessuten er det utrolig egoistisk både mot den og andre mennesker (de kan nemlig bli spist). Kan du se for deg at en løve ville trives alene i fangenskap i Norge?

 

Og når du sier at å eie en løve er det samme som å eie en huskatt, kan du like gjerne si at en kamel og en blåhval går ut på det samme, de er jo tross alt begge pattedyr!

Lenke til kommentar

Og når du sier at å eie en løve er det samme som å eie en huskatt, kan du like gjerne si at en kamel og en blåhval går ut på det samme, de er jo tross alt begge pattedyr!

Vil si katter og løver er mer like enn kameler og blåhvaler.

Men å basere likheten og vanskelighetsgraden ved å eie dem på at begge er kattedyr blir jo bare for dumt.

Lenke til kommentar

Nei? Med nok ressuerser skal man nok klare å få en løve som kjeledyr, men en blåhval? Neppe

Måtte nok vært en helvetes stor kjele uansett. ;) Neida, men jeg vil nå likevel påstå at de fleste vil stille seg bak meg når jeg sier at å holde en løve som kjæledyr er praktisk talt umulig, for ikke å nevne dyreplageri.

Lenke til kommentar
Moralsk sett er det det samme

Nei.

Kom igjen da L4r5, kjempestor forskjell er det ikke! De er jo begge.... kattedyr! Og, øh, begge har pels! Og ganske skarpe tenner!

So what, katter jakter mus, løver jakter store pattedyr. Mener til og med jeg har hørt om andre som har hatt en løve som husdyr. Eller var det en tegnefilm... Vel, samme kan det være!

 

 

Løver er ville dyr, Felis catus er domesitikerte.

Visse dyr kan dometiskeres andre ikkke, hest er en domestiket varaient av vild hest, det finnes ingen domestikert versjon av zebra, fordi det ikke lar seg domestikere, folk har prøvd, men det går ikke.

Mens asiatisk buffel har blit domestikert, er afrikansk buffel en av de farligste dyrene i afrika.

Kat lot seg domestikere, løver ikke, du kan gjøre dem semi tamme, men ikke domestikerte det tar hundrevis på hundrevis av generasjoner.

Viss du ser på det mest tamme dyret vi har hunden, er det fremdeles mange mennesker som dør hvert år rundt om i verden fra angrep fra hunder, for å ikke snakke om ikke dødlige angrep.

Og dette er det dyret vi har godt til mest ektreme lengder under domestikeringa. Hunder er basicly ulver med menneske trekk,

Nå bytt ut en domestikert hund på 35kg med en semi tam løve på 250kg og du ser problemet.

Mens visse hunder ikke finnes farlige, etter noen år med en hund, skjenner du den på alle måter, du vet nøyaktig hva som skal til for at hunden skal glefse, noen hunder glefser aldri osv.

Dette vil du ikke kunne gjøre med en løve, du kan ha løven i 8 år, den har aldri vært agrisiv, men en dag bestemer den seg for å spise deg, og det er lite du kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

En pingvin hadde vært kult som kjæledyr , da skulle den seff fått en egen dam og så mye sardin den orket ;)

 

Den gaupa på klippet har bare ikke kommet over trassaldern loooooooooooooooooooooooolllll *ler meg i hjel*

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...