Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Har en del spm angående sikkerhetskopiering av data på minnekort:

 

- Blir apps kopiert? Såvidt jeg skjønner av brukermanual så står apps bare under innstillinger, betyr det at det bare er brukerdata for apps eller selve applikasjonene også?

 

- Organisering av homescreens blir det lagret?

 

- Finns det noen annen måte å sikkerhetskopiere på? Vet det går med root men vil helst ta kopi først tilfelle jeg vil ha tilbake original rom med sense

 

- I 2.1 kunne man sjekke at sikkerhetskopiering sto på under personlige data eller personvern husker ikke helt. Kan ikke finne dette med 2.2. Har det blitt fjernet? Hvordan funker det nå? Når blir det tatt kopi?

Endret av madmats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter på jobben og har ikke tid til å lete igjennom alle postene.

Men mitt problem er som følger : Etter at man la inn android 2.2(Froyo) så får jeg ikke brukt minnekortet når tlf står på lading, dette gir utslag i at jeg heller ikke kan bruke gps programmet navigon, siden kartene ligger på minnekortet.

Har kontaktet HTC angående dette, men de råd de gav, var dsv ikke til hjelp. Det jeg fikk råd om å gjøre, var å gå inn på usb alternativene (kun lading, gjøre om til hardisk , etc)

Men det hjalp ikke å gjøre dette, altså å sette på kun lading. Tlf vil ikke gjøre sd kort tilgjengelig så lenge den er koblet til lading.

 

Mulig jeg har skrevet om problemet på en vanskelig og uforståelig måte, men er det noen som har vært borti liknende?

Mulig at den tror at du kobler telefonen til pcen og bruker minnekortet som ekstern lagring?

Lenke til kommentar

Tlf vil ikke gjøre sd kort tilgjengelig så lenge den er koblet til lading.

 

Jeg har gjort samme obeservasjon som deg og har skrevet om dette tidligere. Det virker som om dette problemet kun oppstår med uoriganale bil- og veggladere. Original HTC lader gjør ikke minnekortet utilgjengelig under lading.

 

St1-R.

Lenke til kommentar

Hvordan velger jeg hva som skal spilles av som vekkealarm selv? Har prøvd i begge ender, både fra musikk og fra klokke/alarm.

 

Og hvis noen har peiling på Dropbox, jeg la en mp3-fil i hovedmappa der. Hvordan får jeg den inn på musikk på telefonen?

 

 

Inne på hver enkelt alarm (der du velger klokkeslett), under feltet "Description" står det "Alarm sound", trykk en gang og TADA!

Lenke til kommentar

Hvordan velger jeg hva som skal spilles av som vekkealarm selv? Har prøvd i begge ender, både fra musikk og fra klokke/alarm.

 

Og hvis noen har peiling på Dropbox, jeg la en mp3-fil i hovedmappa der. Hvordan får jeg den inn på musikk på telefonen?

 

 

Inne på hver enkelt alarm (der du velger klokkeslett), under feltet "Description" står det "Alarm sound", trykk en gang og TADA!

 

Jeg hadde tenkt å bruke en egen mp3-fil, funker ikke det?

Lenke til kommentar

Tlf vil ikke gjøre sd kort tilgjengelig så lenge den er koblet til lading.

 

Jeg har gjort samme obeservasjon som deg og har skrevet om dette tidligere. Det virker som om dette problemet kun oppstår med uoriganale bil- og veggladere. Original HTC lader gjør ikke minnekortet utilgjengelig under lading.

 

St1-R.

 

 

Har original ladekabel/usb kabel koblet til pcn, der er også minnekortet utilgjengelig, uorginal i bilen. Men kan ikke skjønne at det har noe å si. Ting fungerte fint før jeg innst froyo. Ingen av disse problemene var da.

Lenke til kommentar

Mulig at den tror at du kobler telefonen til pcen og bruker minnekortet som ekstern lagring?

 

Ikke godt å si, man får jo alternativ om man vil kun ha lading eller andre muligheter, og jeg har etter råd fra HTC stilt dette inn når jeg er i bilen og vil bruke GPS/Navigon og kun stilt på lading. Men problemet er der fortsatt.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å bruke en egen mp3-fil, funker ikke det?

 

Installer Ringdroid (tror det er det det heter), det brukes til å velge vanlige mp3 som ringetoner og sms varsling. Regner med det blir det samme mtp alarmlyden.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

Jeg har gjort samme obeservasjon som deg og har skrevet om dette tidligere. Det virker som om dette problemet kun oppstår med uoriganale bil- og veggladere. Original HTC lader gjør ikke minnekortet utilgjengelig under lading.

 

St1-R.

 

 

Har original ladekabel/usb kabel koblet til pcn, der er også minnekortet utilgjengelig, uorginal i bilen. Men kan ikke skjønne at det har noe å si. Ting fungerte fint før jeg innst froyo. Ingen av disse problemene var da.

 

 

Når kabelen er knyttet ti pc'en så funker ikke SD kortet......det er derfor man ikke burde flyttet apps som blir oppdatert over til sd-kortet for da blir det ikke tilgjengelig ved kobling til pc.

 

Det han nevner er at en uoriginal billader til Desire kanskje gir Desiren signaler på at den bruker pc' og derfor kobler den ut sd kortet.

 

så hvis man bruker original htc lader til bilen så opplerver man ikke dette

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

[quote name='Blackster' date='26. august 2010 - 15:59' timestamp='1282831183'

Det han nevner er at en uoriginal billader til Desire kanskje gir Desiren signaler på at den bruker pc' og derfor kobler den ut sd kortet.

 

så hvis man bruker original htc lader til bilen så opplerver man ikke dette

Hele poenget er jo at man skal kunne velge "kun lading" uansett om man er koblet til pc eller ikke, og da skal selvfølgelig ikke sd-kortet bli låst.
Lenke til kommentar

Installer Ringdroid (tror det er det det heter), det brukes til å velge vanlige mp3 som ringetoner og sms varsling. Regner med det blir det samme mtp alarmlyden.

 

Takk, det skal testes ut. Edit: fant ikke noe annet enn redigering av musikkfiler, sikker på at det er riktig app?

Endret av cyclo
Fjernet enormt sitat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...