Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Fikk min Desire fra MPX i dag, har problem med musikkspilleren. Etter en stund begynner den plutselig å skippe vilkårlig, hopper til neste sang etc. Noen som har dette problemet? Bruker et par Sennheiser PX100, ikke de orginale som fulgte med.

 

Tom

Du har ikke tilfeldigvis kommet bori shuffle-knappen da?

 

Telefonen lå i lomme med avslått skjerm, kan vel ikke ha kommet bort i noe da? Dessuten skjedde det etter ca. 1 min. Kanskje noe med at telefon går i "dvale"?

 

Edit: Prøvde nå uten headset, ser ut som den fungerer som den skal. Kan det ha noe med headset å gjøre?

 

Tom

Endret av Tomms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min desire har jeg ett simkort ikon? oppe til venstre med ett ! på siden, hva betyr det?

I følge manualen: "Intet SIM-kort er installert"

 

ehm. men jeg kan jo ringe å sende sms?

 

Edit: Drog ned topp menyen, å der lå svaret! Sim-kort fullt! fjern noen meldinger pfor å gkøre plass

Endret av Skjo
Lenke til kommentar

Kanskje tåpelig spm for de fleste av dere, men hvordan i huleste får jeg ut microSD-kortet? Er det en eller annen "lur" hengslet greie eller noe sånt?

 

Har tatt kopi av det som fulgte med og er klar til å bytte det ut med et 16GB kort...

 

Joda, vet at det sitter rett under batteriet :-)

 

Problemet var at jeg hadde glemt hvordan man tar det ut. Hadde funnet frem nebbtang og div. skarpe greier, da jeg kom på at det bare skal dyttes litt inn, så spretter det ut igjen! :-)

Lenke til kommentar
Noen av spillene du finner inne på facebook bruker flash. Takler telefonen dette?

 

HTC har foreløpig en egen versjon av Flashplayeren, som ikke fungerer helt topp med alle flashsider. Jeg vet ikke hvordan det er med facebookspill rent konkret, men vil regne med en del spill vil fungere. Adobe kommer forøvrig snart ut med sin ordentlige flashplayer for android, og da regner jeg med det blir orden på ting.

 

Takk for svaret

Lenke til kommentar

Kanskje tåpelig spm for de fleste av dere, men hvordan i huleste får jeg ut microSD-kortet? Er det en eller annen "lur" hengslet greie eller noe sånt?

 

Har tatt kopi av det som fulgte med og er klar til å bytte det ut med et 16GB kort...

 

Joda, vet at det sitter rett under batteriet :-)

 

Problemet var at jeg hadde glemt hvordan man tar det ut. Hadde funnet frem nebbtang og div. skarpe greier, da jeg kom på at det bare skal dyttes litt inn, så spretter det ut igjen! :-)

 

hahaha:-) nebbtang faktisk:p heldigvis var det litt sjans for at HTC faktisk hadde kommet på noe litt smartere enn det for å få ut minnekortet:p hehe

Lenke til kommentar

Installerte NetCounter for å holde et lite øye med nettbruk, og skulle teste med å se en YouTube-video, for så å sjekke nettbruken. Er på wifi, og den telleren står på null uansett, så denne app'en funker visst ikke helt... Noen som har fått det til?

 

(Kanskje den ikke er helt Desire-kompatibel?)

Er vel ganske naturlig at netcounter ikke tar med wifi da :whistle: ... Er jo tross alt ikke det som koster penger.

Lenke til kommentar

Kanskje tåpelig spm for de fleste av dere, men hvordan i huleste får jeg ut microSD-kortet? Er det en eller annen "lur" hengslet greie eller noe sånt?

 

Har tatt kopi av det som fulgte med og er klar til å bytte det ut med et 16GB kort...

 

Joda, vet at det sitter rett under batteriet :-)

 

Problemet var at jeg hadde glemt hvordan man tar det ut. Hadde funnet frem nebbtang og div. skarpe greier, da jeg kom på at det bare skal dyttes litt inn, så spretter det ut igjen! :-)

 

hahaha:-) nebbtang faktisk:p heldigvis var det litt sjans for at HTC faktisk hadde kommet på noe litt smartere enn det for å få ut minnekortet:p hehe

 

Hehe... godt poeng. Et lite tegn på at det kan være på tide å ta kvelden.

Lenke til kommentar

Jeg synes posten har gjort en god jobb. FIkk melding om at den var levert inn og videresendt i sarpsborg igår kl 19 (første melding på sporinga) Og henta den ut på posten i kveld kl 20, i trondheim!

 

Og btw, fader for en lekker telefon!

 

btw2; Gikk som ei kulå å sende 600+ kontakter over blåtann fra k800i til desiré.. no worries at all. excellent!

Lenke til kommentar

Hvordan sender man/setter opp MMS på denne telefonen?

Lurer også på dette? Ingen som vet?

Du må inn på settings og sette opp riktig APN for din mobiloperatør. Se f.eks på Telenors veiledning.

Hadde rette innstillinger men får ikke opp noe valg for å sende mms, mottok en mms og da kom det opp last ned, gjorde det men får ikkje sjå mms. Noen som får til å sende å motta mms? Lurer også på hvordan man kan motta filer via blåtann? Får paret den andre mobilen jeg vil sende fra og på desire kommer det opp godta men den overfører ikke. hva gjør jeg galt? Takker for svar.

Lenke til kommentar

Fikk min Desire fra MPX i dag, har problem med musikkspilleren. Etter en stund begynner den plutselig å skippe vilkårlig, hopper til neste sang etc. Noen som har dette problemet? Bruker et par Sennheiser PX100, ikke de orginale som fulgte med.

 

Tom

Du har ikke tilfeldigvis kommet bori shuffle-knappen da?

 

Telefonen lå i lomme med avslått skjerm, kan vel ikke ha kommet bort i noe da? Dessuten skjedde det etter ca. 1 min. Kanskje noe med at telefon går i "dvale"?

 

Edit: Prøvde nå uten headset, ser ut som den fungerer som den skal. Kan det ha noe med headset å gjøre?

 

Tom

 

Du sier du hadde avslått skjerm, men kunne vært at shuffle skjer når man rister på telefonen og at kanskje skjermen ikke var avslått eller noe... Har nok ikke noe med headset å gjøre i alle fall, det virker lite trolig! Jeg veit i alle fall at ipod/iphone har risting som shuffle...

Lenke til kommentar

Hei!

Når jeg åpner kontaktlista på tlf min, får jeg opp absolutt alt som er av folk, dvs alt jeg har av venner og diverse på facebook. 90% av de "vennene" har jeg bortimot ikke no kontak med uansett, så det jeg lurer på: går det ikke an å filtere kontaktlista, så den viser bare kontaktene jeg har på simkortet? Veit det går an å filtrere dette, men det krever mange flere trykk, og man må gjøre det på nytt hver gang man går inn på kontaktlista. Det jeg er ute etter, er en permanent løsning på å få fjerna de 600+ kontakene min fra facebook, vekk fra kontaktlista...

 

Anyone?

Takker!

Lenke til kommentar

Hvordan sender man/setter opp MMS på denne telefonen?

Lurer også på dette? Ingen som vet?

Du må inn på settings og sette opp riktig APN for din mobiloperatør. Se f.eks på Telenors veiledning.

Hadde rette innstillinger men får ikke opp noe valg for å sende mms, mottok en mms og da kom det opp last ned, gjorde det men får ikkje sjå mms. Noen som får til å sende å motta mms? Lurer også på hvordan man kan motta filer via blåtann? Får paret den andre mobilen jeg vil sende fra og på desire kommer det opp godta men den overfører ikke. hva gjør jeg galt? Takker for svar.

MMS funker fint hos meg (Telenor). Det er ikke noe eget valg for å sende MMS. Telefonen sender automatisk MMS hvis du legger til objekter (f.eks bilder) til meldingen. Skriver du bare tekst blir det en SMS. Dette gjelder den medfølgende meldingsappen.

 

Sikker på at du har riktige innstillinger? Hvilken operatør bruker du?

Lenke til kommentar

Hei!

Når jeg åpner kontaktlista på tlf min, får jeg opp absolutt alt som er av folk, dvs alt jeg har av venner og diverse på facebook. 90% av de "vennene" har jeg bortimot ikke no kontak med uansett, så det jeg lurer på: går det ikke an å filtere kontaktlista, så den viser bare kontaktene jeg har på simkortet? Veit det går an å filtrere dette, men det krever mange flere trykk, og man må gjøre det på nytt hver gang man går inn på kontaktlista. Det jeg er ute etter, er en permanent løsning på å få fjerna de 600+ kontakene min fra facebook, vekk fra kontaktlista...

 

Anyone?

Takker!

-Trykk "Kontakter"

-Trykk Menu-knappen

-Trykk "Vis"

- Velg vekk haken til Facebook

Lenke til kommentar

Hei!

Når jeg åpner kontaktlista på tlf min, får jeg opp absolutt alt som er av folk, dvs alt jeg har av venner og diverse på facebook. 90% av de "vennene" har jeg bortimot ikke no kontak med uansett, så det jeg lurer på: går det ikke an å filtere kontaktlista, så den viser bare kontaktene jeg har på simkortet? Veit det går an å filtrere dette, men det krever mange flere trykk, og man må gjøre det på nytt hver gang man går inn på kontaktlista. Det jeg er ute etter, er en permanent løsning på å få fjerna de 600+ kontakene min fra facebook, vekk fra kontaktlista...

 

Anyone?

Takker!

-Trykk "Kontakter"

-Trykk Menu-knappen

-Trykk "Vis"

- Velg vekk haken til Facebook

 

Som sagt, så har jeg allerede gjort det. Men det er ikke en permanent løsning. Dette må man gjøre hver gang man går inn i kontaktlista... Ihvertfall på tlf min :/

Lenke til kommentar

Hvordan sender man/setter opp MMS på denne telefonen?

Lurer også på dette? Ingen som vet?

Du må inn på settings og sette opp riktig APN for din mobiloperatør. Se f.eks på Telenors veiledning.

Hadde rette innstillinger men får ikke opp noe valg for å sende mms, mottok en mms og da kom det opp last ned, gjorde det men får ikkje sjå mms. Noen som får til å sende å motta mms? Lurer også på hvordan man kan motta filer via blåtann? Får paret den andre mobilen jeg vil sende fra og på desire kommer det opp godta men den overfører ikke. hva gjør jeg galt? Takker for svar.

MMS funker fint hos meg (Telenor). Det er ikke noe eget valg for å sende MMS. Telefonen sender automatisk MMS hvis du legger til objekter (f.eks bilder) til meldingen. Skriver du bare tekst blir det en SMS. Dette gjelder den medfølgende meldingsappen.

 

Sikker på at du har riktige innstillinger? Hvilken operatør bruker du?

Har også telenor. Gjekk gjennom alle punkt fra linken eg fekk om å sette opp innstillinger til mms fra telenor. Men kan ikke sjå den mms eg mottok. Kommer det last ned sjå deg og? Og når den er lastet ned hvor er den da?

Fekk det til nå :) Når eg fekk sendt en mms så funket det å motta.

Lurer på hvordan man kan legge til bilde til kontakter ?

Endret av pollyanna
Lenke til kommentar

Hvordan sender man/setter opp MMS på denne telefonen?

Lurer også på dette? Ingen som vet?

Du må inn på settings og sette opp riktig APN for din mobiloperatør. Se f.eks på Telenors veiledning.

Hadde rette innstillinger men får ikke opp noe valg for å sende mms, mottok en mms og da kom det opp last ned, gjorde det men får ikkje sjå mms. Noen som får til å sende å motta mms? Lurer også på hvordan man kan motta filer via blåtann? Får paret den andre mobilen jeg vil sende fra og på desire kommer det opp godta men den overfører ikke. hva gjør jeg galt? Takker for svar.

MMS funker fint hos meg (Telenor). Det er ikke noe eget valg for å sende MMS. Telefonen sender automatisk MMS hvis du legger til objekter (f.eks bilder) til meldingen. Skriver du bare tekst blir det en SMS. Dette gjelder den medfølgende meldingsappen.

 

Sikker på at du har riktige innstillinger? Hvilken operatør bruker du?

Har også telenor. Gjekk gjennom alle punkt fra linken eg fekk om å sette opp innstillinger til mms fra telenor. Men kan ikke sjå den mms eg mottok. Kommer det last ned sjå deg og? Og når den er lastet ned hvor er den da?

I mitt tilfelle lastet den ned automatisk.

 

Har du flere APN definert? På min telefon kom den opp med to stykker (dette hentes fra SIM-kortet), ett APN for internett og ett for MMS. Jeg slettet det ene, og satte det gjenværende opp ihht instruksjonene på Telenors supportside som jeg linket til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...