Gå til innhold

HTC Legend, den lekreste Android telefonen?


Anbefalte innlegg

Fekk min kjære Legend i posten for 3 dager siden :) Men har eit stort problem. Datatrafikken går og går uten at eg veit kva som gjør det. Har som sagt bare hatt telefonen i eit par dager, men telefonregninga på datatrafikk er allerede stor. Kva skal eg gjøre for at datatrafikken skal stoppe?!

 

All hjelp blir satt stor pris på.

 

Gå til Settings / Accounts and sync, og skru av autosync. Anbefaler et program som heter WiSync (gratis på market) som gjør at telefonen bare auto-synkroniserer på Wifi-tilkobling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Da var også "ligge ute i hagen en hel regnværsdag"-testen gjennomført. Utrolig nok ser det ut til at den overlevde uten varige mén. Ikke så rent lite imponerende, med tanke på hvor søkkvåt den rakk å bli. Den ble selvfølgelig straks tørket uten batteri etter alle kunstens regler i tre samfulle døgn, men likevel...

Greit å få bekreftet kvaliteten på ervervelsen da. :)

Lenke til kommentar

Eller bare skru av mobilt nettverk når du ikke bruker det. Det gjør jeg :p Du kan laste ned en egen widget for å skru av/på mobilt når du trykker på + for å legge til ting på en av skjermene.

eller så kan han i stedet for å laste ned en ny widget bruke den som ligger på telefonen fra før av. :p

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Jeg venter min Legend nå de nærmeste dagene, men leser veldig mye om at den er godt egnet for bruk med Gmail konto. Vet jo at den har støtte for IMAP/POP3 dvs. Hotmail osv.

 

Men hvordan settes Hotmail opp slik at man får f.eks nye mails poppende inn på hovedmenyen? :)

Endret av c0re
Lenke til kommentar

Jeg venter min Legend nå de nærmeste dagene, men leser veldig mye om at den er godt egnet for bruk med Gmail konto. Vet jo at den har støtte for IMAP/POP3 dvs. Hotmail osv.

 

Men hvordan settes Hotmail opp slik at man får f.eks nye mails poppende inn på hovedmenyen? :)

Det er ein egen Widget som er veldig enkel å bruke ;) Når du starter mobilen for første gong og går gjennom oppsettet så kan du velge å synkronisere Gmail/Hotmail med ein gang eller å vente.

Lenke til kommentar

Hei, kjøpt meg noen skikkelige øre-plugger til legend siden jeg tenkte å gi musikkavspilleren en sjanse. Den funker forsåvidt greit, men syns det er mye støy i bakgrunnen selv med volumet på minimum. Er det jeg som er for kresen, eller er det noe galt med min telefon? Er det flere av dere andre som også opplever dette?

Lenke til kommentar

Om jeg setter medievolum til null, slik at jeg ikke hører musikken, men kun støyen må jeg innrømme at jeg også hører en susing. Tror dette gjelder de fleste mobiltelefoner altså.

Men ved musikkavspilling hører jeg kun summingen ved sangskifte, da musikken overdøver susingen(laveste volumnivå som faktisk gir lyd).

 

fLeReK:

Ikke for å mase, men kunne du tenkt deg å skrive litt om ditt invisibleshield? Om du gjør det, kunne du også lagt ved litt om det føles nødvendig å ha maximum coverage i stedet for easy install? Dette da man ved easy install kan legge på eget design.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Mine erfaringer med Zagg Invisible Shield Maximum coverage for HTC Legend:

The best of the best, invisibleSHIELD™ Full Body Maximum Coverage is the over-the-top solution for extreme geeks and protection nerds.

 

HTCLEGMC.jpg

 

Montering:

Da jeg åpnet pakken fra Zagg fikk jeg én stor overraskelse. I stedet for en kjekk liten sprayflaske (som blir brukt under montering på Zagg sine videoer) fulgte det med en liten pakke som inneholdt en sort rektangulærformet svamp. - Ja, du leste riktig; en svamp. Denne ble brukt til å fukte den klebrige siden på beskyttelsen før montering. ("Maximum coverage-pakken" består av fire forskjellige komponenter som må festes hver for seg.). Slå AV telefonen før du begir deg ut på dette lille eventyret!

 

Jeg begynte med å "svampe" alle fingrende og løfte beskyttelsen av papiret det var festet på. Så fuktet jeg baksiden på beskyttelsen (klebrig side) og satt det på telefonen. Hvis du bruker nok veske går det relativt greit å justere dette, selv etter det er lagt ned på telefonen. Da jeg gjorde dette ble jeg nervøs for at telefonen skulle bli ødelagt av fuktskader, grunnet mengden veske som faktisk var på telefonen. Jeg passet derfor på å holde mobilen i vinkel under monteringsprosessen, slik at det meste rant av. Pass også på å hele tiden holde fingrene fuktige, hvis ikke er det utrolig lett å få fingermerker på baksiden av skjermbeskyttelsen. Mine erfaringer tilsier også at svampen kan avgi sorte partikler til beskyttelsen når du fukter den. Disse fjernes selvfølgelig så fort som mulig, hvis det skulle skje.

 

Når beskyttelsen ligger som den skal bruker du medfølgende plastikkort til å stryke over. På den måten fjerner du overflødig vann og sørger samtidig for at det sitter skikkelig. Det er lurt å fukte oversiden før du gjør dette, slik at det blir mindre friksjon når du skal stryke den på plass. Det er helt vanlig vann som brukes på medfølgende svamp. "Limet" sitter allerede på beskyttelsen og det er vannet som aktiverer dette. Dermed kan altså for mye vann og for mange monteringsforsøk hemme klebrighetsegenskapene. Dette merket jeg dog ikke noe til, selv om jeg prøvde mange ganger på en av komponentene. ;)

 

Når alt er montert bør du la telefonen ligge i ro i 12 til 24 timer slik at limet tørker. Jeg opplevde at alle gjenværende mikrobobler som ikke forsvant under strykingen ble borte på denne tiden.

 

I bruk:

Tatt i betraktning at hele telefonen mer eller mindre er dekket av et tynt lag med patentert gummi-plastikk(?), fungerer det veldig bra å holde i telefonen. Det er selvfølgelig uunngåelig at en svett hånd vil gjøre det vanskeligere å holde i telefonen enn en tørr. Om dette vil fremtone seg som et problem gjelder vel i så fall først og fremst de som lider av kronisk håndsvette.

Jeg setter meg selv i gruppen "extreme geeks and protection nerds", som Zagg så fint kaller det. Derfor var det umåtelig befriende å ikke lenger være redd for å få riper i telefonen. Nå kan jeg faktisk bruke min HTC Legend som en telefon og ikke et samleobjekt! All ripe-frykt er borte. :D

 

Min mening:

Selv om det til tider var et helvette å montere, dreier det seg ikke om mer arbeid enn at jeg i ettertid mener det var verdt bryet. Jeg anbefaler alle som er glad i sin Legend å gjøre det samme. Når man bruker telefonen og ser på skjermen kan man se at det er en beskyttelse påmontert. I mitt tilfelle kan jeg sjeldne konturene av et fingeravtrykk som jeg i min iver påførte baksiden av beskyttelsen. Hadde jeg hatt mer vann på fingrene ville ikke dette skjedd. Men alt dette negative forsvinner i den visshet om at telefonen min er trygg. Det er jo tross alt ikke verre enn å fjerne skjermbeskytteren og stå tilbake med en flunkende ren og pen telefon (ingen merker og lim vil henge igjen etter fjerning).

 

Om du virkelig trenger full beskyttelse er noe du selv må avgjøre. Personlig tok jeg ingen sjanser og kjørte på med det beste jeg fant.

 

:new_woot:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Takk for det. (Det finnes en "positiv tilbakemeldingsknapp nede i høyre hjørne på hver post *hint hint*.) ;)

 

Aluminiumsfølelsen er kanskje noe av det jeg også savner hvis jeg skulle satt fingeren på noe. Heldigvis finnes det mange forskjellige sett til Legend fra Zagg, slik at du selv kan bestemme hva på telefonen som skal bli beskyttet. Men når det skal være sagt, Legend er såpass solid at hverken jeg eller min bror (han har også Legend) rakk å få noen riper i den før vi heiv på Invisible Shield. :)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Jeg brukte Invisible Shield på min forige touch telefon (LG KU990) og kan skrive under på at det fungerer helt utmerket! Den brukte jeg i nesten ett år og det var bare akkurat helt ytterst i kantene (ingen praktisk eller estetisk betydning) at ISet begynte å gi litt slipp. Da jeg byttet telefon tok jeg frem det jeg hadde av skarpe gjenstander og testet hvor sterkt det faktisk var. Det eneste som tok knekken på ISet var et skarpt, spisst objekt som dyttes ned i telefonen på skrå slik at det ble en liten "grop" i ISet. Deretter måtte jeg gjøre dettte gjentatte ganger til det ble hull. Med andre ord, det skal være med fullt overlegg og bevissthet før man tar knekken på det.

 

Tror ikke at det er noen vits å bruke noe mer beskyttelse enn selve skjermen på Legend. Det er jo tross alt børstet aluminium... Skal litt til før det blir stygt. Har hatt min i 2 mnd nå med til dels rufsete bruk og fortsatt 100% ripe og slitasjefri :)

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Tusen takk for en såpass utfyllende gjennomgang av hvordan du opplever invisibleshieldet ditt. Høres veldig fristende ut merker jeg, om ikke kun på skjermen.

Men jeg lurer på en ting, med maximum coverage, hvilke deler av telefonen blir da IKKE dekket? Knapper og kamera skjønner jeg, men grunnet telefonens buede design forblir vel noe udekket?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Nei, det er egentlig kun knapper og kamera som ikke blir dekket. Beskyttelsen passer slik at hele telefonen blir dekket. På bildet i den tidligere posten min ser du med litt godvilje hvordan kantene også blir dekket. Dette krever litt tid, da du må presse godt rundt kantene slik at den sitter skikkelig. Men hei, jeg har aldri gjort noe lignende og jeg greide det helt greit. Da burde ikke andre ha problemer heller. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...