Gå til innhold

HTC Legend, den lekreste Android telefonen?


Anbefalte innlegg

Jeg installerte atm, avinstallerte batteri time lite og slo av og på telefonen uten å avslutte noen prosesser. Etter dette brukte jeg telefonen store deler av ettermiddagen og kvelden. Så prøvde jeg igjen å latt telefonen stå på i hele hele natt. Og selv om jeg glemte å slå av WiFi og automAtisk synkronisering, så gikk batteriet bare ned 12-13% på 9 timer :) . Så da ser det ut som batteriproblemet er løst for meg i hvert fall .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om noen andre har gjort denne erfaringen: hvis jeg kopierer filer(jpg, mp3 og mp4) fra pc til minnekortet på telefonen, så krasjer fotoapplikasjonen. Det er altså applikasjonen Fotografier og ikke Kameraapplikasjonen som krasjer. Når dette skjer åpner appen normalt og registrerer filene på minnekortet (antall video, antall bilder etc). Ved å velge en av kategoriene, så åpner billedviseren, men den fryser med en gang, og må lukkes ved hjelp av tvungen lukking.

Filene kan vises/avspilles ved å bruke en fil manager, og de åpnes også så vidt jeg kan forstå med de medfølgende programmene på telefonen. En liten advarsel hvis noen vil teste dette: det hjelper ikke å foreta en hard reset på telefonen, minnekortet må formateres på nytt. Etter dette virker foto appen helt til jeg kopierer filer over til kortet på nytt. Har reklamert på saken til htc. De hadde ikke hørt om tilsvarende problem.

Lenke til kommentar

Jeg installerte atm, avinstallerte batteri time lite og slo av og på telefonen uten å avslutte noen prosesser. Etter dette brukte jeg telefonen store deler av ettermiddagen og kvelden. Så prøvde jeg igjen å latt telefonen stå på i hele hele natt. Og selv om jeg glemte å slå av WiFi og automAtisk synkronisering, så gikk batteriet bare ned 12-13% på 9 timer :) . Så da ser det ut som batteriproblemet er løst for meg i hvert fall .

 

 

Hvor var det du fant dette? Altså å få lasta ned atm? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

fLeReK, har du mottatt pakke fra Zagg?

Nei, og det irriterer meg utrolig mye! :hrm:

Jeg fikk mail den 9. april om at den var sendt. Dette er nå 15 dager siden. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar å få en pakke fra USA, men det begynner vel å nærme seg nå. Askeskyen kan sikkert ta noe av skylden. Uansett, jeg legger ut "updates" her med en gang beskyttelsen er påmontert. Det skal bli deilig å sikre telefonen mot riper en gang for alle. :)

Lenke til kommentar

Codec er jeg ikke sikker på, men h.264 tror jeg støttet og vil gi best resultat. Ellers så pass på at oppløsningen ikke går over 480 piksler i bredden, og ha en bitrate på mellom 800 og 1500 kbit/s. Når det kommer til lyd holder det sikker med AAC 96 kbit/s for vanlige serier med dialog. Skal du derimot ha musikkvideoer, skikkelige spillefilmer bør du øke til minst 160 kbit/s. Jeg tror dette skal være greie verdier.

 

@Eimo99, nei det trenger du ikke. Class 2 betyr bare at kortet skal garantert klare 2 MB/s, mens de fleste kort klarer mer. Mitt 16 GB Class 2 kort klarer å skrive på rundt 6-7 MB/s, og jeg antar at lesehastigheten ligger litt høyere. Det kan være at du opplever litt mer forsinkelse med Class 2 kort, men hvis du allerede har et ville jeg bare beholdt det. Så kan du heller kjøpe raskere kort om noen måneder når prisen har gått enda mer ned, og det har kommet flere kort med 32 GB ;)

Lenke til kommentar

 

 

@Eimo99, nei det trenger du ikke. Class 2 betyr bare at kortet skal garantert klare 2 MB/s, mens de fleste kort klarer mer. Mitt 16 GB Class 2 kort klarer å skrive på rundt 6-7 MB/s, og jeg antar at lesehastigheten ligger litt høyere. Det kan være at du opplever litt mer forsinkelse med Class 2 kort, men hvis du allerede har et ville jeg bare beholdt det. Så kan du heller kjøpe raskere kort om noen måneder når prisen har gått enda mer ned, og det har kommet flere kort med 32 GB ;)

TAkk..

DA bruker jeg 16gb kortet intill videre. det lille som følger med er jo ikke mye til plass :)

 

Må legge til at Legend er den beste tlf jeg har hatt.!!

Ikke veldig teknisk i forhold til mange av dere men jeg syntes tlf er enkel i bruk til det jeg bruker den til :) Mail, kalender osv. var litt skeptisk men sjefen krever at jeg har tllgang til mail " hele døgnet" og da ble det denne tlf jeg valgte.. angrer ikke etter å hatt den i over 1 uke nå..

Lenke til kommentar

Jeg har et kjedelig problem rundt facebooksynkroniseringen av kontakter.

 

Etter å ha søkt litt rundt på internett virket det som om den letteste måten å gi et telefonnummer til facebook-kontakter som ikke har lagt det ut på facebook-kontoen sin er å lage en en "google-kontakt" med samme navn som facebook-kontoen og synkroniserere de i etterkant. Etter jeg gjorde det på de kontaktene jeg behøvde telefonnummer for og synkroniserte de, forsvant etter hvert plutselig alle facebookbildene. Dette skjedde ikke på alle kontaktene, men de fleste. Hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar

Fekk min kjære Legend i posten for 3 dager siden :) Men har eit stort problem. Datatrafikken går og går uten at eg veit kva som gjør det. Har som sagt bare hatt telefonen i eit par dager, men telefonregninga på datatrafikk er allerede stor. Kva skal eg gjøre for at datatrafikken skal stoppe?!

 

All hjelp blir satt stor pris på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

fLeReK, har du mottatt pakke fra Zagg?

Nei, og det irriterer meg utrolig mye! :hrm:

Jeg fikk mail den 9. april om at den var sendt. Dette er nå 15 dager siden. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar å få en pakke fra USA, men det begynner vel å nærme seg nå. Askeskyen kan sikkert ta noe av skylden. Uansett, jeg legger ut "updates" her med en gang beskyttelsen er påmontert. Det skal bli deilig å sikre telefonen mot riper en gang for alle. :)

Da er pakka fra Zagg kommet, og Invisible Shield installert. :)

 

Det var til tider et mareritt å få på, men til gjengjeld så sitter det godt på samtidig som det virker veldig solid. Siden jeg kjøpte "full body protection" så dekker beskyttelsen mer eller mindre hele telefonen. Jeg synes ikke telefonen er blitt mer ubehagelig å holde av den grunn.

Jeg kommer hvis ønskelig med tilbakemelding om 24 timer, da det er så lang tid det tar før alt er "herdet" skikkelig og små luftbobler er blitt borte. Skjermen er like sensitiv som før.

Lenke til kommentar

Da var også "ligge ute i hagen en hel regnværsdag"-testen gjennomført. Utrolig nok ser det ut til at den overlevde uten varige mén. Ikke så rent lite imponerende, med tanke på hvor søkkvåt den rakk å bli. Den ble selvfølgelig straks tørket uten batteri etter alle kunstens regler i tre samfulle døgn, men likevel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...