Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjære vene hvem har lurt deg? 5500,- jeg ga 3000,- inkl frakt på lanseringsdato fra Chess så du har nok gjort et forferdelig dårlig valg...

 

Hos Elkjøp ligger den på 3300,-

 

https://prisguiden.no/produkt/samsung-s8500-wave-123452

-

Ligger på rundt 3200 i nettbutikker ser jeg :)

Bestiller meg nok en idag jeg også.

Har bare ett spørsmål jeg: hvordan er facebook appen til bada? Har windows mobile 6.5 nå, og den er ikke god..

Lenke til kommentar

Så langt vil jeg si meg fornøyd. Har hatt den i en uke nå. Den er ganske lekker, tynn og glatt. Den sklir lett ned i lomma , men virker å skli litt for lett ut igjen, så jeg har det i en "golla-pose" inntil jeg finner en høvelig flipcase i skinn. Skjermen er superlekker, som alle sier... Den er mindre en iPhones, men jeg ville heller ha en mindre tlf, og opplever skjermen som stor nok for meg, og mye større en min aldrende Nokia 6110 Navigator, som jeg har vært storfornøyd med til nå.

 

Fikk teste en liten videosnutt med allshare over wifi til en Samsung TV med wifi dongle, og det gikk glatt, veldig enkelt bare man hadde fått alt opp mot samme router. Rakk ikke å teste fjernkontroll app'en. men det fikser seg etterhvert.

 

Ser man kan få den til kr 1,- hos Elkjøp med Tele2 abb. av den kraftigere typen, totalpris 28xx,- (husker ikke de to siste sifre). Irriterte meg litt, jeg betalte 1090,- hos netcom med iConnect.(Totalpris 5500,-ca.) Ville ha den som modem til NetBook'en min, for å få fri flyt av data. Jeg tror Samsung kommer til å selge denne veldig billig etterhvert, for å få opp brukermassen til BadaOS, slik at applet utviklerne ser behovet og markedet.

 

Eneste som mangler nå er MSN messenger, og et realt GPS program, en av de viktigste grunnene til valget av denne. Har hatt Route66 hele veien og det funker greit nok for mine navigasjoner, det koster litt ekstra her på Samsungen. Ser Ndrive er kommet gratis for Portugal, så det triller nok inn flere land der tenker jeg. Har fortsatt 2-3 uker før GPS programmet må være i boks. I det hele er jeg godt fornøyd.

 

grmps

 

Huff du må være lurt trill rundt hvis du har gitt 5500,- for din telefon, jeg ga også 3000,- fra Chess og den har ligget på 3-3500,- helt siden den kom så det skjønner jeg lite av?

Lenke til kommentar

Kjære vene hvem har lurt deg? 5500,- jeg ga 3000,- inkl frakt på lanseringsdato fra Chess så du har nok gjort et forferdelig dårlig valg...

 

Hos Elkjøp ligger den på 3300,-

 

Det er et lengre regnestykke...

Minste pris på Chess tilsvarende abonnement, Chess iTouch, er 4500,- i totalpris.

Forskjellen på iThouch og iConnect er i databruken:

 

iThouch max 500mb og max 50kr dagen etter det. (ser Chess Surfking har; etter 6GB reduseres hastighet, men er ikke mulig å kjøpe i nettbutikken, til tlf)

vs.

iConnect, etter 5GB reduseres hastigheten.

 

*Det som irriterer meg er at jeg ser prisen synker mye og at jeg tror det kommer av at Samsung har skjønt at de må få opp volumet her...

 

grmps

Endret av Grmps
Lenke til kommentar

Greit men du blander inn abn og datatrafikk her og det blir bare tullete. Telefonen har ikke sunket noe særlig i pris den kostet 3300,- når den kom uten abn og koster 3200,- i dag uten abn så en hundrelapp ned det er den prisen du må se på...

http://www.pixmania.com/no/no/5798600/art/samsung/gt-s8500-wave.html

Koster 2766,- inkl mva på Pixmania. har ikke sjekket hva frakten er, men tviler den er på 434 kr:p

 

https://webshop.chess.no/mobiltelefoner/samsung/samsung-s8500-wave

Beste abo tilbudet jeg har funnet så langt er fra Chess. Da er det 699,- i første gangs utbetaling, om du ikke bruker abonnementet blir det 199,- i måneden i 12 måneder. Totalpris 3087,-

Lenke til kommentar

Greit men du blander inn abn og datatrafikk her og det blir bare tullete. Telefonen har ikke sunket noe særlig i pris den kostet 3300,- når den kom uten abn og koster 3200,- i dag uten abn så en hundrelapp ned det er den prisen du må se på...

http://www.pixmania.com/no/no/5798600/art/samsung/gt-s8500-wave.html

Koster 2766,- inkl mva på Pixmania. har ikke sjekket hva frakten er, men tviler den er på 434 kr:p

 

https://webshop.chess.no/mobiltelefoner/samsung/samsung-s8500-wave

Beste abo tilbudet jeg har funnet så langt er fra Chess. Da er det 699,- i første gangs utbetaling, om du ikke bruker abonnementet blir det 199,- i måneden i 12 måneder. Totalpris 3087,-

 

Er endel negative kommentarer på pixmania.. Tror jeg bestiller fra MPX, selv om de er hakket dyrere..

Lenke til kommentar

Greit men du blander inn abn og datatrafikk her og det blir bare tullete. Telefonen har ikke sunket noe særlig i pris den kostet 3300,- når den kom uten abn og koster 3200,- i dag uten abn så en hundrelapp ned det er den prisen du må se på...

http://www.pixmania.com/no/no/5798600/art/samsung/gt-s8500-wave.html

Koster 2766,- inkl mva på Pixmania. har ikke sjekket hva frakten er, men tviler den er på 434 kr:p

 

https://webshop.chess.no/mobiltelefoner/samsung/samsung-s8500-wave

Beste abo tilbudet jeg har funnet så langt er fra Chess. Da er det 699,- i første gangs utbetaling, om du ikke bruker abonnementet blir det 199,- i måneden i 12 måneder. Totalpris 3087,-

 

Er endel negative kommentarer på pixmania.. Tror jeg bestiller fra MPX, selv om de er hakket dyrere..

 

De har ikke nordiske produkter/holder til i Frankrike da ville du ikke fått norsk meny på din telefon blant annet og ja de er ikke å anbefale å handle med.

Lenke til kommentar

Greit men du blander inn abn og datatrafikk her og det blir bare tullete. Telefonen har ikke sunket noe særlig i pris den kostet 3300,- når den kom uten abn og koster 3200,- i dag uten abn så en hundrelapp ned det er den prisen du må se på...

http://www.pixmania.com/no/no/5798600/art/samsung/gt-s8500-wave.html

Koster 2766,- inkl mva på Pixmania. har ikke sjekket hva frakten er, men tviler den er på 434 kr:p

 

https://webshop.chess.no/mobiltelefoner/samsung/samsung-s8500-wave

Beste abo tilbudet jeg har funnet så langt er fra Chess. Da er det 699,- i første gangs utbetaling, om du ikke bruker abonnementet blir det 199,- i måneden i 12 måneder. Totalpris 3087,-

 

Som skrevet dette er ikke en norsk butikk med nordiske varer da kan du like gjerne bestille fra USA og gjøre det enda billigere...

 

Ja Chess selger nå denne for 3087,- ulåst med valgfritt abn da får du med en Twilight Dvd å betaler ikke noe i frakt og dette er det billigste tilbudet i Norge nå.

 

For oss som har vært kunde hos Chess noen år får alltid litt rabatt ved kjøp av telefon så jeg fikk 300,- avslag og ga 2787,- inkl frakt for å være helt korrekt.

Lenke til kommentar

Elkjøp har den til 1 kr med Tele2 Champion Mega inkludert mobilsurf medium (100 mb i måneden til en svært billig pris per mb etter det jeg har forstått). Totalprisen blir 2869,- hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Vurderer sterkt å kjøpe denne telefonen, men jeg er fortsatt litt usikker på Bada. Ikke på selve brukervennligheten osv men hvor utbredt det blir. Min nåværende telefon er en LG KM900 Arena og da den ble kjøpt leste jeg at noe som het LG Store var på vei. Den har jeg ikke sett snurten av, ihvertfall ikke her i Norge. Nå har jo vi noe som heter Samsung Apps til Bada så det har jo kommet et stykke på vei sånn sett. Men antallet apps er ikke akkurat imponerende, noe som selvfølgelig har med at det er i startfasen, men når Samsung lanserer 7 telefoner og kun to av dem er Bada-mobiler som i tillegg ikke kommer til Norge og egentlig bare er strippede versjoner av Wave, blir jeg litt i tvil igjen. Jeg har også fått med meg at Bada bygger på en åpen kildekode (eller noe sånt) som betyr at i teorien så kan alle mobilfabrikanter lage Bada-telefoner, men når storen heter Samsung Apps (sammenlignet med Android Market) så tyder vel det på at Bada blir noe bare Samsung kommer til å fokusere på? Uansett, noen som kan overbevise meg om at Bada og Wave er veien å gå kontra f eks Android?

Lenke til kommentar

Dette er det vanskelig å spå noe om men satsingen fra Samsung på Bada i fremtiden skal være veldig bra så da få man bare vente og se :)

 

For min egen del så savner jeg ingen ting kontra min gamle Android telefon for man har alt man trenger og mer til og apps markede bygges ut dag for dag og blir også åpent for andre på samme måte som Android marked er i dag.

Lenke til kommentar

Får håpe dere har rett, noe jeg tror dere har. Gir liten mening å lage en såpass bra speccet telefon som blir rost opp i skyene av de fleste anmeldere verden over for så å ikke satse videre på operativsystemet. Får bare håpe denne selger godt slik at utviklere skjønner at Bada er veien å gå. Jeg kommer nok uansett til å kjøpe denne da den er minst 2 steg opp fra min nåværende mobil. Dessuten er TFT-skjermen jeg har nå temmelig ubrukelig i sollys så da passer det bra med en oppgradering nå som sommeren slår inn for fullt. :)

Lenke til kommentar

Får håpe dere har rett, noe jeg tror dere har. Gir liten mening å lage en såpass bra speccet telefon som blir rost opp i skyene av de fleste anmeldere verden over for så å ikke satse videre på operativsystemet. Får bare håpe denne selger godt slik at utviklere skjønner at Bada er veien å gå. Jeg kommer nok uansett til å kjøpe denne da den er minst 2 steg opp fra min nåværende mobil. Dessuten er TFT-skjermen jeg har nå temmelig ubrukelig i sollys så da passer det bra med en oppgradering nå som sommeren slår inn for fullt. :)

 

Samme tenkte jeg :) Bestilte min i dag.. Bestilte BTW fra netonnet. Ganske bra tilbud med handsfree:

http://www.netonnet.no/art/startpageno/Samsung-S8500WaveHF1000/136871.4854/

Lenke til kommentar

Håper og tror dere har rett hele gjengen.

 

Sånn som den er nå, er den helt kurant for meg, mangler MSN messenger, men har ikke hatt det på tidligere tlf. Er ikke veldig avhengig av masse unyttige app's, og de som er der er helt kurante. Klart man kunne ønske litt mer tweaka apps(uten info om aksjekurser i hytt og pine), men de blir for det meste til pynt hos meg. Trenger i utgangspunktet kun mail, GPS, TLF, kalender, og webleser, kurant kamera med god videofunskjon samt musikkspiller, til en grei pris og det føler jeg at jeg har fått. Allt annet er bonus, så lenge jeg kan fjerne det jeg ikke vil ha.

 

Den funker helt greit i sterkt sollys. Må ha full styrke på baklyset da, men godt leselig. Holdt på og miste tlf'en her om dagen men klarte å stoppe den med et teit grep der neglen kom litt hardt borti skjermen. Resultat er at jeg har en liten halmåne der antifingeravtrykk belegget er borte kan det virke som, for det er litt klarere glass i merket fra neglen. Det er kun synlig hvis jeg holder skjermen på skrå opp mot lyset, og heldigvis nede til venstre over grønt tlf-ikon. Tror belegget nok forsvinner etterhvert, men tror ikke det har så mye å si, når det gjør det.

 

I dag er det kommet flere land for Ndrive. Det er Ungarn, Tsjekkia og Slovakia, i tillegg til Portugal her om dagen, så nå triller de inn etterhvert tenker jeg(gratis). Route66 er allerede på tlf'en, men som 30 dagers prøve versjon. Skal oppgi pris på europapakken der etterhvert, når jeg kommer så langt.

 

Fikk MicroSD kort nå, så nå er det bare å laste inn. :)

 

grmps

Lenke til kommentar

Når man går inn på en melding så kan man trykke på "..." i midten for å få flere valg.

Telefonen hang seg et lite sekund og plutselig hadde jeg trykket på "sperr etter addresse"

 

Hvordan fikser man det? :o

 

Tenker du får opp mulighet til å redigere ved å ta opp menyen, den 3prikkede blå streken nederst,---> Innstillinger ---> Generelle innst ---> Sperr Meldinger...

Se om du kan redigere noe fjerne noe der?

 

grmps

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...