Gå til innhold

Samsung S8500 Wave , 1 GHz, Super Amoled Skjerm ++++


Bacchus

Anbefalte innlegg

Ringt Samsung support i dag igjen, samt snakket lenge med en i CHAT hos dem....

 

Felles for de er at de yter utrolig dårlig service, og det virker som de ikke vet hva de prater om.

 

Det at jeg måtte prøve telefonen i "Download" modus, fant jeg ut her på forumet, for det visste ikke de på samsung support.

De visste heller ikke at det lå en oppdatering ute. Det eneste de sier er at det jobbes med en oppdatering, men de vet ikke når den kommer.

 

Da jeg spør om mitt problem gjelder for alle nye Wave telefonene, sier de bare at det vet de ikke. For de vet tydligvis ikke hvordan Samsung Kies firmware oppgradering fungerer.

 

Helt udugelig service. De får en sint tilbakemelding fra meg, som tidligere har hatt Samsung JET, hvor jeg fikk like elendig service.

De vet ikke hva de prater om, og det virker langt ifra som de er interessert i å feilsøke.

 

MEN, jeg sender ikke min i retur før fredag, for da går angrefristen min ut.... så er det noen som har en løsning på hvordan man får oppgradert til nyeste firmware med ny Samsung Wave, si gjerne i fra :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har telefonen i Download modus, og da står det "kobler til enheten, vent litt" i kies

 

Jeg klarer alikevel klikke på oppgraderingsikonet, og trykke gjennopprette, men da den er på STEP 4 i prosessen "oppgrader" kommer meldingen:

Oppgradering pågår ... kan ikke konvertere til oppgraderingsmodus. Prøv igjen senere

 

Fatter ikke det her, tusen takk til dere som svarer :) Da vet jeg iallefall at flere har samme problem... har noen flere tips, så fyr løs!

 

Får samme problem som deg. Før i det hele tatt jeg begynner nedlasting får jeg feilmld om at rapi.dll mangler.

Skal definitivt huske på dette elendige oppgraderingsverktøyet før jeg kjøper en samsung mobil igjen.

Hadde samme probelm selv med rapi.dll no når jeg skulle oppdatere min telefon.

Løste seg ved at jeg lasta ned fila fra www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?rapi.

Måtte også laste ned CEUTIL.ddl fra http://www.dll4free.com/ceutil.dll.html.

Funket hvertfall for meg

Lenke til kommentar

Flott, det fungerte helt fint å oppdatere nå. :)

 

Til dere andre: jeg fikk samme feilmelding som dere "Oppgradering pågår ... kan ikke konvertere til oppgraderingsmodus. Prøv igjen senere"

Men det har obv løst seg etter peer_gynt opplyste meg om å legge inn .dll

 

Diverse: jeg hadde IKKE mobilen i download mode, det ble gjort på en windows xp pc, brukte den originale usb-kabelen.

Lenke til kommentar

Jeg har søkt i maskinen min, og finner både rapi.dll og ceutil.dll

 

_rapi.dll -> C:\Programfiler\Common Files\Samsung\DeviceService

_ceutil.dll -> C:\Programfiler\Common Files\Samsung\DeviceService

 

Er det disse filene dere har lagt inn på nytt? Manglet dere disse, eller var det feil på dem?

 

Jeg hadde ikke telefonen i "Download mode" men brukte Kies og tilkoblet med den originale usb-kabelen. Bruker Win XP.

 

Jeg får forresten byttet telefonen i en ny hos forhandleren, men jeg vil jo gjerne oppdatere den nye jeg får, helst uten at samme feil oppstår igjen... :confused:

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det er det ikke noe forskjell på den gamle versjonen og den oppdaterte?

 

Jeg har den samme versjonen som når jeg kjøpte mobilen, og er ganske fornøyd. Med mindre oppdateringene fører til noe bedre, vil jeg slippe alt det "virret" som dere skriver om:)

 

Hva sier dere, is it worth it?

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å synkronisere kontakter og kalender med Outlook. Slik telefonen var når jeg fikk den så var det kun mulig å synke kontakter, men fikk en melding om at kalender-synk ville komme snart. Tenkte derfor at en oppdatering kanskje ville være løsningen.

 

Er det andre som har fått til å synkronisere kalenderen mot Outlook, i tilfelle med hvilken fw?

Lenke til kommentar

Heisann folkens, etter å ha hatt Wave'n i hånda for et par dager har jeg innsett at juvelen trenger mer beskyttelse. Er dog litt usikker på hvilke etuier som er å foretrekke.

 

Denne frister,

Etui kandidat nr.1

 

Men føler at den etuien får mobilen til å se litt for robust ut, og ikke så "marvelous" som den er. Ellers er jo den hvitfargede etuien litt bedre, Den hvitfargede etuien, kandidat nr.1

 

Neste kandidat på pallen er,

Etui kandidat nr.2

 

Den ser veldig fin ut, det eneste jeg er redd for er at hvis jeg eventuelt mister telefonene i bakken vil det harde gel caset knuse sammen med telefonen. Grunnen til at jeg går til innkjøp av etui er jo for å unngå slikt!:)

 

Så har man da den siste mannen på pallen, jeg vet den ligner svært mye på kandidat nr2, men her tror jeg gel materialet er annerledes. Blant annet nevnes det at den er shock absorbing. Jeg vet likevel ikke i hvor stor grad dette er sant men men...

Etui kandidat nr.3

 

 

Håper på gode innspill, så er jo dette litt kjekkere å snakke om enn oppdateringsbugs :p

Andre anbefalinger enn mine kandidater mottas med et takk, alt for vår kjære Wave! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg måtte legge inn de 2 .dll fordi de fantes ikke. Ganske rart siden pcen er nyformatert.

 

Grunnen til jeg ville ta update er:

- jeg får 1 dag feil når jeg synker avtaler med google cal. (avtaler blir vist en dag tidlig på mobil)

- æøå i kontakter blir til diverse andre symboler.

- hadde ikke æøå på tastatur - OK fikset

- finner ikke bla NFS:shift på samsungapps

 

Ser ut som kun øæå ble fikset...

Lenke til kommentar

Jeg måtte legge inn de 2 .dll fordi de fantes ikke. Ganske rart siden pcen er nyformatert.

 

Grunnen til jeg ville ta update er:

- jeg får 1 dag feil når jeg synker avtaler med google cal. (avtaler blir vist en dag tidlig på mobil)

- æøå i kontakter blir til diverse andre symboler.

- hadde ikke æøå på tastatur - OK fikset

- finner ikke bla NFS:shift på samsungapps

 

Ser ut som kun øæå ble fikset...

 

 

Jeg har da øæå, bare at jeg må holde inne noen knapper for å synliggjøre dem...Hvis alt det er resultatet av oppdateringene nøyer jeg med den første versjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har søkt i maskinen min, og finner både rapi.dll og ceutil.dll

 

_rapi.dll -> C:\Programfiler\Common Files\Samsung\DeviceService

_ceutil.dll -> C:\Programfiler\Common Files\Samsung\DeviceService

 

Er det disse filene dere har lagt inn på nytt? Manglet dere disse, eller var det feil på dem?

 

Jeg hadde ikke telefonen i "Download mode" men brukte Kies og tilkoblet med den originale usb-kabelen. Bruker Win XP.

 

Jeg får forresten byttet telefonen i en ny hos forhandleren, men jeg vil jo gjerne oppdatere den nye jeg får, helst uten at samme feil oppstår igjen... :confused:

 

Jepp, måtte legge de inn på nytt i system32 mappa. Fikk beskjed om at de manglet da jeg skulle oppdatere gjennom kies.

Lenke til kommentar

Noen som har testet gpsen? Får bare veldig omtrentlige koordinater.

 

Testet den litt ved å gå litt rundt kvartalene, funket greit egentlig...selv om den til tider måtte søke litt ofte :hmm:

 

Tror dere Google maps blir å finne på Bada? ellers har jo Ndrive sagt at de skal ha egne produkter tilgjengelig så GPS'en tror jeg ikke blir noe problem :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er det noen flere som har problemer mede mms oppsette på wave? lagrer oppsette jeg får fra chess men får fortsatt ikke sent mms. Får feilmelding. Mislykket. Ukjent feil Prøve igjen?

 

Synes du bør kontakte Chess først og få tilsendt MMS oppsett. Sørg for at du velger det oppsettet i instillinger. Hvis det fremdeles ikke går an, er det kanskje en bug.

PS: Tror du kan få tilsendt MMS-oppsett på Chess sine sider men ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...