Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mobilforsikring fra Chess


andeik

Anbefalte innlegg

 

Punkt 7.7 er jo litt morsomt:

"Telefonen må alltid oppbevares på en forsvarlig måte, og som sikrer telefonen tilstrekkelig for skade/tap."

 

Hvis man skal dra dette til ytterlighet, så vil jo enhver skade være ens egen feil, fordi man ikke oppbevarte den sikkert nok. :ph34r:

 

 

Ringte og snakket med en avdelingsleder i FKK som så på saken.

Hun hevdet at når det omtales som fuktskade, gjelder det ALL slags type fukt - uansett hvordan den har oppstått.

 

Relativt urimelig - spesielt når det er snakk om en mobiltelefon - et produkt som er kjent for å ha problemer med å pådra seg fuktskader etter langvarig bruk (det forstår jeg ikke vil dekkes).

Formuleringen burde heller vært at vannskader heller ikke dekkes.

 

Må si at jeg er fristet til å oppgi andre skadeårsaker i fremtiden, når visstnok så og si ingen uhell dekkes på disse Codanforsikringene......

Endret av andeik
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Det spørsmålet jeg stiller meg selv etter å ha lest svarene fra selskapet og FKK, er hva som defineres som plutselig og uforutsett skade.

Selger har reklamert at de dekker uhell. At telefonen faller ut av en lomme og lander i en doskål vil jeg definere som et uhell.

 

Jeg føler meg fristet å svare - du forsikrer deg sjelden for alt som finnes mellom himmel og jord. Årsaken til at forsikringspremier er høye, er pga dere to sistenevnte, som eksempler som har et tankesett som mener at fordi dere vil ha en stor hvilepute, så skal andre betale for det. Det er lett å tenke at bare en ikke betyr noe i det store, problemet er når neste ser det går, så følger det deretter.

Skrujernet - du er som jeg har lest kunde hos Chess, da velger du vel heller tabbeforsikringen, og så får du dekket hendelig uhell, ikke den billigste som du vurderte hvor dekningen er mer begrenset....du forsikrer deg etter hvor mye du trenger, hvor liten betjeningsevne du selv har som selvassurandør, men å si at du heller vil svindle, og la andre ta regningen fordi du vil ha mest penger for deg selv....vel, det forklarer kanskje hvorfor skadeoppgjør må bli så vanskelig, fordi de må hanskes med realiteten at kundene faktisk er villig til å svindle til seg en mobiltelefon..

Lenke til kommentar

Lurer på om neste gang jeg ødelegger mobilen min sier jeg det er tyverei, uansett årsak. Anmelde hendelsen (blir jo henlagt uansett) også gi anmeldelse til forsikringsselskap.

 

Hvorfor da ikke ringe et forsikringsselskap og spørre om de har en forskring som gir deg penger når du har lyst på ny telefon, når du er dumdistrig og uvøren, eller som ikke stiller noen vilkår i forhold til din handlemåte (se også første alternativ)? Du er ærlig overfor dem, og de gir deg en pris de synes den forsikringen vil koste.

 

Antagelig vil den koste langt mer enn en forsikring som faktisk stiller visse minimumskrav til oppførsel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...