Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å koble til WLAN, fungerte fint før, Asus G1S. Noen tips?


Anbefalte innlegg

En kompis kom til meg med Asus G1S laptoppen hans som hadde vært på rep i en mnd for en fucka skjerm. Da han kom hjem var d første som møtte han et WLAN som tilsynelatende funket men ikke fant noen nettverk (der det før hadde funnet mange). Han kom som sagt til meg med problemet og 30sec etter han hadde koblet seg opp så viste d seg at han fant ett nettverk, nemlig mitt. I nærmiljøet mitt er d ca 15 nettverk (jeg for opp alle på de 2 andre laptoppene vi har i huset atm). Det er også greit å nevne at han satt 30cm unna routern. Han fikk 60% signal (mens jeg til vanlig får 85-100%). Vi prøvde en clean install, oppdaterte drivere og sjekket alle settings (reciever power= 32 mW noe som skulle være ideelt etc)

 

Som sagt hadde PCn AKKURAT kommet tilbake fra 1 mnd på rep så hadde vært kos om han ikke trengte å sende den tilbake allerede imorgen for å få fiksa ett annet problem.. Jeg er tom for ideer..

 

Er dette en hardware issue eller er det _NOE_ jeg kan prøve???!?!?!?!

 

 

important specZZ:

Asus G1S (Intel ® wirelessPRO/WiFi 4965AGN)

Windows 7 Ultimate

 

Merk: Alt funket perfekt (xcept for skjermen ofc) før han sendte den på rep første gangen.

 

 

P.S:

Tenkte å poste denne i et litt mer spesifisert maskinvare forum men har virkelig ikke noe peiling på hva som kan forårsake problemet.

 

Tyvm for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så er dette en type fix jg kan ordne selv? eller er d rett tilbake til rep? Har skrudd PC før men laptop har jg aldri vært borti (går utifra at d sikkert ligger litt tuts rundt omkring) men er dette noe som man trenger know-how for å gjøre eller kan en laptop-noob guides?

det kan være relativt enkelt med å bare løsne noen skruer løfte opp skjermen og plugge i en kabel.

 

det kan også hende at problemet er at kabelen har fått brudd og da må kabelen byttes for at du skal få signal.

 

vis man ikke er avhengig av maskinen for noe spesifikt så ville jeg sendt den inn igjen, rett og slett fordi jeg syntes det er litt mer stress å skru bærbar en jeg liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...