Gå til innhold

Kan dette være en lovlig win7 lisens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kontakter han på mail for mer info om lisensene, svarte ganske raskt på et par minutter og tilbydde meg prøve keyen før betale for og se at den validerte.

men på spørsmål om han kunne gi med dokumentasjon/kvittering på at den var kjøpt fra microsoft eller godkjent microsoft partner ble det stille.

Lenke til kommentar
Hvordan kan QXL la noe slikt foregå? Tar de det bare for god fisk når selger skriver at alt er "lovlig"?

Du har tydeligvis ikke sjekka annonsene.

For det første er dette på finn.no, ikke QXL.

 

For det andre står det nå advarsel: "NB: Annonsen avventer kontroll." på den første linka annonsen, og "NB: Annonsen er avvist." på den andre.

 

Hvorfor jeg fortsatt kan initiere kjøp på annonse nr. 2, er et godt spørsmål, men jeg regner med at det kun er et spørsmål om tid.

 

Tror det er du selv som må følge litt med i timen jeg, hvis du leser litt hva folk skriver så ser du at han også har auksjoner ute på QXL. Jeg er fullstendig klar over at det står "avventer kontroll" på finn, men på QXL er handelen i full gang.

 

 

jaja... han har ihvertfall litt å stå til rette for nå... tror ikke det er noe særlig morsomt å få Microsoft på nakken i en sånn sak... her er det jo ingenting som det kan settes tvil på i det hele tatt...! (dårlig formulering.. er klar over det)

 

Det er ekte lisenser, men det er lisenser som ikke er lov å videreselge hverken til bedrifter eller private, og da heller ikke lov å bruke for de som har kjøpt dem.

Microsoft har ingen digital distribusjon i Norge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er ekte: ) Kjøpte lisens fra denne fyren og fikk med nedlastningslink direkte fra Microsoft sine sider. har hatt lisensen i snart 3 mnd nå, og alt virker som det skal: ) SUPER DEAL OG FYR!!!!

 

Ja, lisensen er ekte. Fyren har bare ikke lov å videreselge den. Derfor kan Microsoft om de oppdager dette sperre lisensnøkkelen.

Lenke til kommentar

Dette er ekte: ) Kjøpte lisens fra denne fyren og fikk med nedlastningslink direkte fra Microsoft sine sider. har hatt lisensen i snart 3 mnd nå, og alt virker som det skal: ) SUPER DEAL OG FYR!!!!

 

Følg med på hva vi har diskutert, SKAERZ.

 

Ingen av oss har tvilt på at lisensen fungerer.

Det vi betviler sterkt, er lovligheten til lisensen.

Så vidt vi kan skjønne, er det ikke mulig å få såpass billige lisenser, uten at det er gjennom MSDN eller tilsvarende ordnigner, og slike lisenser er ulovlige å videreselge.

 

Hvis du kan ta kontakt med ham og få ham til å henvise deg til lisensavtalen som gjelder den lisensen du har kjøpt, regner jeg med at du får deg en stygg overraskelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette er ekte: ) Kjøpte lisens fra denne fyren og fikk med nedlastningslink direkte fra Microsoft sine sider. har hatt lisensen i snart 3 mnd nå, og alt virker som det skal: ) SUPER DEAL OG FYR!!!!

 

Regner med at du synes det er bra deal å kjøpe tjuvgods også.

Bare det er billig og dekker ett "behov" så er det greit.

"SUPER DEAL OG FYR!" kunne du sikker sagt om meg dersom jeg solgte deg MS-software "kopiert" fra en større bedrift. :)

Sånn sett er det jo "win-win".

Jeg får penger for noe jeg har "stjålet"/ikke eier, og du får noe svært billig som ellers ville kostet deg det 10-dobbelte.

Moral er en vanskelig ting.. eller kanskje ikke. :)

Lenke til kommentar

Dette er ekte: ) Kjøpte lisens fra denne fyren og fikk med nedlastningslink direkte fra Microsoft sine sider. har hatt lisensen i snart 3 mnd nå, og alt virker som det skal: ) SUPER DEAL OG FYR!!!!

 

Smart av deg å innrømme kjøpt og bruk av lisens du ikke har lov å bruke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Videresalg av disse er selvsagt ikke lov, men selger må nok drive i nokså stor skala om h*n skal bli oppdaget.

Beror nok heller på at ingen (hitil) har tatt seg bryet med å rapportere til Microsoft Norge Piracy for er iallefall ingen tvil om at dette salget foregår i meget stor skala

 

Bare på følgene to Qxl-brukerkontoer (samme postnr. forøvrig) er det solgt hele 162 lisenser til Windows 7 Ultimate Retail & MS Office Professional Retail

 

http://www.qxl.no/accdb/ViewUser.asp?IDU=403666740

http://www.qxl.no/accdb/ViewUser.asp?IDU=403772395

 

(også på finn.no, men der blir slike annonser stoppet, så antall rukket solgt er ikke godt å si)

 

Med en veil. butikkpris på rundt 2300 kroner på disse software-utgavene, vil med andre ord si at nettbutikkene på overnevnte eksempel har gått glipp av en potensiell omsetning (kr.2300 x 162) på gedigene 372 600 (og dertil tap både for de og MS)

 

Og pirat-selger er nok storfornøyd med et skattefritt & lettjent beløp på (minst) 50-60 000

 

Det er vel nesten mere lukurativt enn narko-salg? ;)

Lenke til kommentar

Realfagsstudenter i Norge (UiO, UiA i det minste) får gratis windows-lisenser!

 

Send epost til e-academy krøllalfa ifi . uio . no (elns) fra din uio-adresse. Da kan du få keys til xp, vista, 7. Alle versjonene er professional. Til og med server 2003/2008 ligger der!

 

Lisensene varer så lenge du er student. Du har lov å bruke lisensen etter at du er ferdig som student, men du har ikke lov til å "motta framtidige oppdateringer av programmet". Slik jeg har tolket reglene rundt dette trenger du ikke avinstallere windows, men du kan heller ikke regne med å få _neste_ versjon av windows, altså 8.

 

Disse lisensene er IKKE lov å selge, det er IKKE lov å installere hos onkel Geir eller bestemor. Er du i tvil, ring mircosoft! Ikke betal før du vet noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...