Gå til innhold

Kan dette være en lovlig win7 lisens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde følt meg snytt om jeg måtte betale 800kr for en Home Premium lisens! Jeg kommer aldri til å betale mer enn 200kr for windows igjen.

 

Bør vel kanskje droppe Windows da, og kun bruke Linux. Eller så får du bli skikkelig pirat og bruke cracket versjon eller noe.

For det å kjøpe en ulovlig lisens, skaper jo marked for slike luringer som vil tjene penger på andres ulykke. Hadde de bare solgt lovlige lisenser så hadde det vært greit, men det gjør de ikke.

Så dine 200 kroner går garantert tapt en gang i nær fremtid, og da kunne du jo bruk de pengene på noe annet enn å støtte en som ikke har betalt en krone for de lisensene som han har solgt. Og vet at han bryter loven ved å selge disse, og vet at NÅR han blir oppdaget så blir ALLE lisensene til den kontoen sperret....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg hadde følt meg snytt om jeg måtte betale 800kr for en Home Premium lisens! Jeg kommer aldri til å betale mer enn 200kr for windows igjen.

 

Linux/ekte piratwin er det du skal bruke.

Tool.

Lenke til kommentar

Problemet for MS på det området er jo at alle de unge der ute som bruker ulovlige Windows versjoner og andre Microsoft produkter, blir så vant til å bruke dem, at når de blir voksne og får mer penger, kjøper de Microsoft produkter.

Samme gjelder jo alle de "data nerder" der ute som begynner i IT bransjen, de tar jo med seg viktig kunnskap og ønsker å bruke MS produkter i jobb sammenheng. Noen av disse blir sjefer eller kommer i posisjon til å bestemme ang innkjøp etc, og da kjøper de jo programvare de er trygge på, og ikke noe helt nytt.

 

(Da jeg jobbet i IT bransjen, fikk jeg faktisk overtalt bedriften til å investere i nokså mange WinZip og Norton Ghost lisenser ettersom dette var produkter jeg hadde god erfaring med, men ikke akkurat hadde betalt for selv)

 

Tror nok det er mye av grunnen til at MS vanligvis ikke slår hardt ned på privatpersoner som piratkopierer, men konsentrerer seg om store og små selskaper, samt personer som bevist selger ulovlige lisenser til andre.

 

Og i tillegg ser det jo pent ut på statistikken over hvem som har størst markedsandel i verden på OS da...jo flere som bruker MS, jo større salgsargument har de ovenfor eventuelle kunder.

 

"Dere kan velge å bruke et system 2% av verden bruker, eller vårt system som 98% av verden bruker...dere velger jo selvsagt selv..."

Valget faller jo lett på MS da.

Endret av myhken
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...