Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase Mazda RX7 FC Cab! Oppdatert 16/8-12, ny eksos på, video kommer med ny tlf!


Jakke

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Er du god med vinkelsliper og malekosten kan du kanskje få sliktet til å passe litt bedre. Er vel bare å kutte litt i toppen og bunnen. Ut i fra det jeg ser på bildene kan det se ut til at du får skiltet til å passe bedre. Dog kan jeg ikke gå god for loveligheten med det hele. Men det er derfor du maler/lakkerer skiltet tilbake til slik det var.

Lenke til kommentar

Jeg lar skiltet være slik det er :) Blir jeg stoppet spør jeg bare "Hvor får jeg tak i et sett som kan gjøre skiltet lovlig da?". Da blir det stille sikkert, for det fins ikke engang. Lykter til EU-versjon av Cab er nesten umulig å få tak i... Så det er synd for Satans Vegvesen :)

 

Uansett, skal starte på noen prosjekter snart, etter EU vel og merke (altså sommeren 2010):

-PC i bilen. Jeg knakk midtkonsollen, så jeg skal få lagd ny i alu, og da kan jeg lage den litt køstom.

-Lavere frontlykter. Ikke sleepy eyes, men skal sette opp linser istedet for reflektorer, så må jeg mekke så motorene går under halvveis opp. Bedre sikt, både lysmessig og frontrute-messig :)

 

RX7LINK_KSLIGHTS.jpg

 

Slik, bare ikke på skrå, og på min FC, ikke en random FD jeg finner da :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, siden midtkonsollen min er ganske så ødelagt (dvs 1000 små biter av svart plastikk strødd over 1km^2), så skal nevøen min lage meg ny i alu. Har tegnet hvordan den skal bli når PC er inne i bilen, målere er satt opp og alt er bra :)

 

post-51466-1273029083,8336_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Får eksos bestilt i mai, så jeg får den gjennom EU i juni. Så tar jeg alt etter da. Men midtkonsollen er ferdig i løpet av mai engang. Målere kommer i juni, PC kommer etterhvert som pengene strekker til :)

 

Gleder meg til å se resultatet! En av drømmebilene dette her gitt! :)

Lenke til kommentar

post-51466-1273209459,0021_thumb.jpg

post-51466-1273209489,6277_thumb.jpg

 

Ny model, jeg lurte på om jeg skal ha en vinkel mot meg så det blir lettere å styre alt, samt mye mer personlig interiør, da jeg sitter mer i en boble, sånn som Supra har.

 

Hva tror folket? Det blir jo penere enn det er på bildet her da :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Eksos bestilt og betalt. Bare den ene siden tho, da arbeidgiver sendte meg 2x lønn i mai, og trakk det fra junilønna uten å si ifra. Så pengene strakk bare til halve. Men det er nok til at jeg får bilen gjennom EU (av forrige eier, høhø).

 

Så 12. juli blir andre del bestilt, og pluggen blir fjernet og erstattet med 2,5" proper exhaust :)

 

Ellers så blir Y-en byttet etterhvert, sammen med downpipe og resten av eksosen fram til motoren.

 

Luftfilter skal byttes inn i et soppfilter, IC blir også koblet opp i Juli om pengene strekker til (har fulltidsjobb hele juli, så jaaa :D)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eksos ankommet heimen :) Får laget noe til flensen på det andre utløpet, så jeg får et utløp til EU-kontroll, så kommer andre sida i løpet av sommeren :)

 

Ellers så er midtkonsollen enda ikke ferdig, siden skola er ferdig. Men jeg har en kompis som er begynt i lærlingetid nå *hinthint*

 

Men har en ny pri-liste:

Eksos

Kalesj

INstrumenmthus (alle målerne er litt off)

Plastdeksel rundt omkring

Vindusheiser

 

Etter det kan anlegg vurderes. Og spoileren skal BORT. Frontmontert IC kommer inn i mellom der, da sveiser jeg igjen hullet i panseret og får det lakka opp :)

 

BIlde av eksosen kommer i kveld (Tror jeg :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...