Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase Mazda RX7 FC Cab! Oppdatert 16/8-12, ny eksos på, video kommer med ny tlf!


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Litt lenge siden sist jeg var innom her, men fikk liksom ikke mer kommentarer på noe som helst.

 

Saken er den at PCen min liker å spise harddisker, så jeg har mistet mye bildemateriell fra selve fikseprosessen inni bilen, men jeg har bilder fra før (side 2 eller 3), samt etter (kommer neste post).

 

Og: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1266572

 

Om noen har et bra svar der, blir jeg veldig glad.

 

Jeg leter også etter nye baklykter, jeg har noen på hånda, men har ikke fått svar fra selger om han sender til Norge, og om han i det hele tatt har dem lengre (forum ftw). Update på lyktene kommer så snart jeg vet mer selv.

Lenke til kommentar

post-51466-1286673713,7689_thumb.jpg

post-51466-1286673722,1044_thumb.jpg

Midtkonsoll montert. Har brukt MDF rundt A/C og CD-spiller, skal bytte begge ut med alu når jeg får målere, og skjerm (les posten over).

 

EDIT1: Bilde 2 har en teaser på setene :) Se nede i venstre hjørne (eller hva det blir, bildet er feil vei..

EDIT1.5: Det var visst bilde av passasjersetet på forrige side. Det huska jo ikke jeg, tida flyr så fort, kjennes ut som jeg fikk bilen for en måned siden :blush::love:

post-51466-1286673729,8072_thumb.jpg

post-51466-1286673737,5651_thumb.jpg

Nye gulvmatter i gummi. De er ikke spesielt sexy, men de er penere enn den avkappa lastebilmatta som lå der. Har den ennå på førersida da bilen ikke er i brukt for øyeblikket, så kan ta bilder av den før jobb.

post-51466-1286673744,9656_thumb.jpg

Klokkedekselet! Det var det som irriterte meg mest. Jeg så stygg gul (!) plastikk mitt i dashen hver gang jeg satte meg inn, hver gang seatbelt-lampa kom på, så lyste det GUUUUL. Så original deksel er stappet inn :)

 

Ett problem gjenstår fortsatt (som ikke er nevnt her), plutselig slutta el-speil og klokke å fungere, men jeg finner ikke liste over sikringene til bilen. Orker ikke lete gjennom 30 sikringer, har bedre ting å gjøre enn akkurat det. Så jeg leter på nettet, og finner jeg en ordentlig manual så får jeg se om de to har noe til felles (el-speil og klokke).

 

Som nevnt i den andre tråden om skjermen, så er jeg deltidsansatt, så dette er et langtidsprosjekt!

 

EDIT2: Nevnte jeg ny skinnpose til girstanga? :D

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

post-51466-1286743156,3764_thumb.jpg

Skal sette noe gitter framfor her, men leter aktivt etter dørpaneler fra en nyere RX7 (S5, jeg har S4)

post-51466-1286743158,6795_thumb.jpg

Lastebilmatta mi på førersida. Ikke pent? Helt rett. Ja, jeg har ny, ja jeg er lat som ikke orker støvsuge og bytte. Men det er stiv kuling her :/ Og sludd/regn/hagl

post-51466-1286743161,2995_thumb.jpg

Nysetene, med resten av dashen og en høytaler på bildet :) Dørhåndtakdekselet på passasjersida skal lakkes, da det er feil farge.

Lenke til kommentar

Etterhvert. Det koster. Jeg er ikke helt sikker på hvor langt motoren har gått. Om den nærmer seg 100000 så må jeg vurdere å bytte apex forseglinger blant annet. Om det skjer så blir det bytting av rotorer og svinghjul til letta, samt lakkering av blokka. (svart blokk med blankpussa innsug og rør til IC)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

[irony]Okei, en hemmelighet: Nye baklykter kommer fra England[/irony] (hint: Norges nest største forum)

 

5635950058_large.jpg

 

Ellers så har jeg lyst på en leppe Lip3B.jpg

 

Og, på mandag får jeg lånt bukk til å ta av senterpotta, laget nye pakninger, og gjort bilen klar(ere) til EU.

 

Uti uka, om tiden strekker til, så skal jeg lakke gitteret i grillen nede (den eneste grillen jeg har :( ) svart, så det ikke synes like bra som det gjør nå. Når jeg får råd til FMIC, blir dette gitteret kappet vekk, og fangeren forsterket. Rx7FC1-747785.jpg

 

Den hvite skal få en grill som den svarte, bare at tverrliggeren også blir svart (antakeligvis, skal Photoshoppe litt og se hva som skjer)

 

*Ett dilemma*

Wheelman, les dette! Når kommer Radeon 6970 ut? Jeg sitter på (2stk) Radeon 4870, og med mye fett (CoD Black Ops, WoW: Cataclysm) på releaselista mi, så er tiden for oppgradering kommet.

Lenke til kommentar

*Ett dilemma*

Wheelman, les dette! Når kommer Radeon 6970 ut? Jeg sitter på (2stk) Radeon 4870, og med mye fett (CoD Black Ops, WoW: Cataclysm) på releaselista mi, så er tiden for oppgradering kommet.

4870-kortene er gode saker. De er mer enn gode nok til å kjøre både Black Ops og Cataclysm. Verditapet du står ovenfor ved å gå for 6-serien (rebrandet og småforbedret 5-serie) er stor. Om du absolutt vil oppdatere uansett, selv 4870ene og gå for to brukte 5870 eller et brukt 5970 når bruktprisene stuper etter alle 14-åringene vil ha 6-serien og bruk det fjellet med penger du sparer på den flotte bilen din. :)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Jeg klokket PCen min til helsike og forbi før. Når jeg fikk mine to Gigabyte Radeon 4870, klokka jeg det de originale kjølerne klarte (det var ikke mye). jeg var klar til å bestille vannkjølingsblokker, så gikk det ene til faens, og jeg fikk et non-reference Sapphire tilbake, som ikke passer vannblokker.

 

Jeg klokker ikke for å få bedre ytelse, men det er moro, spennende å få til ting som ikke skal gå.

 

Ganske likt å ha en Wankel egentlig, skal ikke gå ^^,

Lenke til kommentar

Da var "en stund" gått :)

 

 

NB! Ikke åpne spoileren før du har gjette hva teaseren er :D

 

 

post-51466-1288726098,6099_thumb.jpg

post-51466-1288726100,7007_thumb.jpg

post-51466-1288726101,8999_thumb.jpg

 

post-51466-1288726103,0507_thumb.jpg

Liten sprekk på andre lykta

post-51466-1288726096,4295_thumb.jpg

Så lim og sparkel måtte til

post-51466-1288726104,0675_thumb.jpg

Og dette ble det foreløpige resultatet

post-51466-1288726104,5077_thumb.jpg

 

 

Skal se om jeg får ordna den forbanna eksosen denne uka. Verkstedet jeg skulle låne bukk hos bruker alle, da det er vinterdekksesong :( Men vi får se, vinkelsliperen kan fikse det meste den også :)

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Der var senterpotta av, som faktisk en gang var en katalysator.

 

Har desverre ingen bilder, vi holdt på i 1 time for å få løs driten.

 

Jeg fant noe moro under der. Et rør fra turboen som går inn i katalysatoren, antakelig fra wastegaten. Jeg skal antakelig fjerne katalysatoren og gå for rakarør der istedet. Så, screamerpipe om det er mulig? (a)

 

http://www.youtube.com/watch?v=-Boi47Swrek

 

Det er lyden du hører som høres ut som en jetmotor. Det er eksosen fra wastegaten som går rett ut i friluft istedet for inn i eksosen som vanlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...