Gå til innhold

Deprimert og mislykket


Raudridder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder lånekassen kan du drite i å ta resterende studiepoeng, men du må huske at du kan IKKE mangle 60 studiepoeng for da får du ikke nytt studielån til neste semester! Så om du ikke tar feks 59sp får du fortsatt muligheten til å få stipend og lån til neste gang. Ja du vil få mer lån, men dette trenger du ikke å betale før du er ferdig med utdanningen din. Ellers så kan du prøve å ta semester uten å ta nytt studielån og da vil det etter de nye eksamenene sette minus på det gamle studielånet (de studiepoengene du ikke har fullført), da kan du feks jobbe ved siden av studier- det er faktisk folk som klarer det:p Du kan også prøve å ta flere studiepoeng enn 30 da vil det gamle lånet minske kjappere.

 

-Lånekassen vil ikke bli sinte, de gir ikke beskjed før du søker igjen og 60sp grensa har gått. De baserer seg bare på tall, så de bryr seg ikke om all muligens forklaringer.

 

- Bare ekempler på om du velger å ikke ta resterende studiepoeng:) Men ellers så er det jo greit om du klarer å ta de så klart:p

 

Det vil gå bra med deg skal du se og ikke gi opp:D

Lenke til kommentar
Toller. Branningeniør. Konduktør på tog. Postbud.

Anbefalt :thumbup:

 

Som branningeniør er det særdeles lett å finne seg jobb over heile landet og både innan kommune og i privat sektor.

Med berre 30 studieplassar i året er det svært få som blir utdanna og det er heller ikkje kvart år at studiet er fullt, så det er til og med mulig å få plass sjølv med kun ståkarakterar.

 

 

Ellers kan eg no nemne at det er forholdsvis vanlig å bruke lengre tid en normal tid på høgare utdanning.

Lenke til kommentar
Når det gjelder lånekassen kan du drite i å ta resterende studiepoeng, men du må huske at du kan IKKE mangle 60 studiepoeng for da får du ikke nytt studielån til neste semester! Så om du ikke tar feks 59sp får du fortsatt muligheten til å få stipend og lån til neste gang. Ja du vil få mer lån, men dette trenger du ikke å betale før du er ferdig med utdanningen din. Ellers så kan du prøve å ta semester uten å ta nytt studielån og da vil det etter de nye eksamenene sette minus på det gamle studielånet (de studiepoengene du ikke har fullført), da kan du feks jobbe ved siden av studier- det er faktisk folk som klarer det:p Du kan også prøve å ta flere studiepoeng enn 30 da vil det gamle lånet minske kjappere.

 

-Lånekassen vil ikke bli sinte, de gir ikke beskjed før du søker igjen og 60sp grensa har gått. De baserer seg bare på tall, så de bryr seg ikke om all muligens forklaringer.

 

- Bare ekempler på om du velger å ikke ta resterende studiepoeng:) Men ellers så er det jo greit om du klarer å ta de så klart:p

 

Det vil gå bra med deg skal du se og ikke gi opp:D

Min erfaring med Lånekassen er det stikk motsatte av det du sier her, jfr. noen poster tilbake. Det systemet har som funksjon å sørge for at folk får seg en hel utdannelse. Det er ikke nødvendigvis slutt fordi du ligger ett år bak.

Lenke til kommentar

Min erfaring med Lånekassen er det stikk motsatte av det du sier her, jfr. noen poster tilbake. Det systemet har som funksjon å sørge for at folk får seg en hel utdannelse. Det er ikke nødvendigvis slutt fordi du ligger ett år bak.

 

Jeg forstår det men da vil jeg tro at folk har legeerklæring å vise til og da kan de få lov til å ta lån og stipend uten å ha tatt mer enn 60 sp. Mitt ekempel var om man ikke har legeerklæring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...