Gå til innhold

Deprimert og mislykket


Raudridder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida. Lånekassen er ikke så fæle. Bare de vet hva det går i, kan de godt utvide. Det sa i hvert fall en rådgiver jeg snakket med.

For å si det sånn: Det ville jo vært veldig rart om noen skulle miste masteren på grunn av noen skarve studiepoeng. Lånekassens jobb er å få folk utdannet, ikke å sabotere. De reglene er nok bare der fordi automatikken trenger dem.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Jeg sitter her og er deprimert over valgene frem til nå.

Tyve år er jeg blitt, men har rukket vanvittig lite. Jeg har GENS, men endte opp med å bruke 4 år i stedet for tre.

Hadde jeg kunnet velge igjen, ville jeg aldri gått allmenn, men et eller annet praktisk - kanskje elektro -> IKT/elektriker eller teknisk allmennfag.

 

Nå går jeg på høgskolen, men liker ikke studiet, og har ingen venner. Gleder meg til samordnaopptak oppdaterer studiene, slik at jeg kanskje kan finne noe annet jeg liker. Jeg har imidlertid ikke matte, og de fleste interessante linjene trenger jo dette.

 

Er det andre som er like "lost" som meg, som ikke vet hva de vil, og som er bitre over etterpåklokskap? Man får jo ikke endret fortiden, men blir likevel besatt av anger.

 

:(

 

Jeg er 23 og rota bort 4 år på studier jeg egentlig ikke ville gå. Nå vet jeg endelig hva jeg vil studere og har søkt på nytt. Hvis dette er noe til trøst :p

 

Hvis de linjene du vil gå trenger matte, så ta matte først :) Vet at det føles veldig tungt å ta steget når man er deppa, men tro meg det hjelper. Du vil føle deg mye bedre hvis du har fått matte godkjent. Plutselig åpnes det mange nye dører når du har gjort det. Ting blir riktignok ikke lyst på 1-2-3. Ett lite steg framover er framgang uansett. Ta en ting om gangen. :)

Lenke til kommentar

Hei,

 

har akkurat begynt en bachelor i Historie, og en av mine klassekamerater er 48 år (allerede tatt en utdannelse innen IT og jobbet med det i mange år), og ei anna ei er 36 år og har 5 barn, hvorav den minste er 2 år. De visste ikke hva de ville bli, men selv om det tok noen år så elsker de det de gjør nå :) Poenget er, du skal jobbe i mange år, det er ingen hast, som sagt så er du jo bare 20 år :)

 

Vi får mange år med studieliv finansiert, så det burde ikke være noe stress. Personlig er jeg heldig fordi jeg 'alltid' har visst hva jeg ville studere, men alle er ikke likens, og det er ingen vits å gjøre noe man ikke liker... Hva med et friår? Folkehøyskole? :)

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Raudridder: Vil tro du kan betale tilbake studielånet ditt, og så blir lånekassa fornøyd. Men jeg vet ikke. Ta en telefon.

 

For dette semesteret, altså.

Hvis du vil bli branningeniør tar du opp realfagene dette semesteret, så søker du branningeniørstudiet på f. eks. Høgskolen på Stord, der kom alle som oppfylte fagkrava inn i fjor.

For å bli toller trenger man vel bare generell studiekompetanse?

Konduktør på tog vet jeg ikke, men det finner du sikkert med litt kjapp googling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...