Gå til innhold

Bare akam? Vanker dere andre steder?


Anbefalte innlegg

Hvor "trofaste" er dere mot akam? Det finnes mange fotosider og ymse fora for fotosinteresserte rundt om kring. Photosight.org, foto.no, digit.no etc. for å nevne noen.

 

Er dere med andre steder også, eller blir det stort sett akam? Jeg har et inntrykk av de som trives her, ikke er så aktive andre steder. Men det er mulig jeg tar feil.

 

Selv har jeg vært medlem på photosight.org for en stund siden, men fant meg ikke helt til rette der. Selv om bildekritikken (oppsettet) er ti divisjoner bedre enn det akam tilbyr.

 

For å være ærlig synes jeg den biten av akam suger. Bildkritikken egner seg ikke på dette formatet.

 

Jeg er medlem i Drammen fotoklubb. Vi har over hundre medlemmer men nesten ingen har hørt om akam. De er for det meste på digit.no og foto.no.

 

Mulig det rett og slett er triveligere her inne? Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig kun aktiv bruker her på bruket. Vet ikke hvorfor, for jeg er helt enig at Photosight.org og Foto.no er en del hakk over i hvertfall bildekritikken her.

 

Det som derimot er helt klart er at det er blitt et godt miljø her på Akam. Mange faste og aktive brukere. Særlig chattetråden har bidratt til denne effekten.

 

Har lagt ut et par bilder på Digit.no, men synes egetnlig ikke noe særlig om siden. Men tror jeg skal bli litt aktiv på Foto.no jeg!

Lenke til kommentar
For å være ærlig synes jeg den biten av akam suger. Bildkritikken egner seg ikke på dette formatet.

 

Vi er helt enig, og arbeider konstant med å få til noe bedre. Vi fikk gjennomslag for at det skulle brukes ressureser på å få laget en god løsning på dette for ca halvannet år siden, men så kom finanskrisen og satte en brå stopp for det. Nå jobber vi med en alternativ mellomløsning som kan komme på plass i løpet av året (helst på denne siden av sommeren, men man vet jo aldri). Det som forsinker prosessen er hovedsakling mangel på personell i utviklingsavdelingen, samt at de som finnes prioriterer forbedringer i prisguiden. Vi håper at det skal være mulig å få på plass en fungerende bildekritikkløsning etter oppdateringen av forumet, men det er en del sikkerhetsting som må være på plass først, samt spesialtilpasninger til vårt system for øvrig.

 

Men vær tålmodig med oss! Erik og jeg presser på det vi kan for å få forbedret slike ting som dette! :thumbup:

Lenke til kommentar

Disse er jeg innom (og diskuterer av og til i:

 

http://www.kenrockwell.com/tech/00-new-today.htm

+ Selveste Ken R.

- Selveste Ken R.

 

akam

+ Bra miljø, mye unge folk?

- for mye utstyrs diskusjoner og tro på at nytt utstyr er det som skal til - for unge folk?

 

foto.no

+ En del virkelige fotoressurs personer

- Mye folk med stort selvbilde? Kanskje litt konservativt/eldre brukere?

 

http://www.rangefinderforum.com/forums/forumdisplay.php?f=49

+ Bra globalt miljø på skikkelige kameraer uten speil :p

- Litt snobbete (blir kanskje sånn med mye Leica eiere?)

 

http://www.luminous-landscape.com/forum/

+ Globale ressurspersoner, gode på landskap

- Litt mye USA-nere

Lenke til kommentar

Jeg er medlem på endel Nikon sider, til og med betalende!

Jeg er også innom foto.no jevnlig, og endel andre sider mer eller mindre tilfeldig. Ellers ser jeg på D-Town TV hver uke, og gleder med til hver ny episode - selv om ikke alt er like nyttig.

 

edit: men ingenting er som akam-turene hver måned!

Endret av arela
Lenke til kommentar

Jeg leser en del blogger osv, men jeg er ikke aktiv andre plasser. Jeg fikk beskjed av dama mi om å se på Akam sine forum sider slik jeg lærte litt om foto og ikke gikk rundt hele ferien å tok jpgbilde i landskapsmodus. Etter det har jeg vært her. Føler jeg finner det jeg trenger her, samt jeg har sansen for ting som chattetråden, månedens bildetråd, utfordringene, osv.

Har rett og slett ikke brukt tid på å sette meg inn i alle de andre sidene.

Lenke til kommentar

Jeg er mye på diskusjonssidene til akam og leser artikler på akam, men leser også fast fotonyheter på dpreview og imaging resource.

 

Dette forumet har jeg lagt min elsk på så jeg er rimelig trofast her. Likevel har jeg noen passive brukerkontoer rundt om kring på andre forum, som gjerne har vært i bruk i forbindelse med spesielle saker/spørsmål. F.eks har jeg funnet en del nyttig spesialkompetanse på Pentaxforums.

 

Bildekritikk bruker jeg lite, men jeg har nedstøvede kontoer på foto.no, flicker og photosite. Kanskje det tar seg opp når bildekritikken på akam blir flikket litt på. Inntil videre er jeg fornøyd med at ressursene settes inn på prisguiden v2. Det trengs. Prisguide er uansett den eneste jeg bruker.

 

Jeg forviller meg stadig vekk innom andre fotorelaterte sider også. Villedet dit av Google.

 

Bruktmarkedet på foto.no er jo glimrende. Her er det ganske glissent.

Lenke til kommentar

Nei, ikke nå lenger, har ikke tid. Holder med akam for meg når jeg i tillegg skriver blogg og bygger egen nettside. Og jeg prøver å heller komme meg ut med kamera straks det er tid og vær. Og man skal jo liksom ha et annet liv og foruten dingsene og det som angår disse - i tillegg har jeg en haug andre hobbyer og, blant annet maling og avansert snekkerbu.

 

Tor

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Leser en del på dpreview, og legger ut litt på Flickr med ujevne mellomrom. Jeg hadde en gammel konto fra 2001 på foto.no som ble slettet for en tid siden, men har nå registrert meg der igjen for å benytte meg av bruktmarkedet. Ellers vanker jeg en del på dyxum.com, en kjemperessurs for alle brukere av Sony-kamera.

Lenke til kommentar

Henger for det meste her. Lurker i forumene til noen flickr-grupper også, primært Strobist. Det er vel egentlig alt.

 

Jeg er medlem i Drammen fotoklubb. Vi har over hundre medlemmer men nesten ingen har hørt om akam. De er for det meste på digit.no og foto.no.

Jeg trodde nesten jeg var den eneste akameristen i DRFK :D

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Jeg er aktiv bare her på Akam, men bruker jo bruktmarkedet til Foto.no litt. Ellers leser jeg litt både på Foto.no og Digit.no, men det er mer sporadisk.

 

Forøvrig medlem i Hønefoss Kamera Klubb (ja - *grøss* - de skriver navnet sitt sånn), der er også de fleste mest aktive på Foto.no. Men det skal vi nok få en forandring på ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...