Gå til innhold

Bare akam? Vanker dere andre steder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt daglige fix får jeg her på akam.

 

Har passiv konto på photosight, foto.no, og flicr, og sikkert litt til som jeg ikke kommer på i farta. Hovedgrunnen til at kontoene er passive er enten at miljøene ikke passer helt for meg. Enten fordi de for store, for snobbete, for konkuransefikserte eller en kombinasjon. Eller kanskje det bare er meg som er sær.

 

Ellers er jeg med i ei epostgruppe for pentaxianere, PDML, er forresten en del rehabiliterte pentaxianere som fortsetter å henge der. Veldig spesielt miljø, og verdens beste billedkritikk.

 

Sjekker og innom pentaxforums med ujevne mellorom.

 

I tillegg er jeg med i en bloggring i fotoklubben.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Jeg har flere ganger prøvd å bruke foto.no - det er mange kunnskapsrike folk der - men jeg får rett og slett angst av brukergrensesnittet der. Latterlig vanskelig å lese innleggene i den rekkefølgen de ble lagt inn.

 

Ja ikke sant, hvorfor foto.no har valgt dette er en gåte.

Lenke til kommentar
Jeg har flere ganger prøvd å bruke foto.no - det er mange kunnskapsrike folk der - men jeg får rett og slett angst av brukergrensesnittet der. Latterlig vanskelig å lese innleggene i den rekkefølgen de ble lagt inn.

Ja ikke sant, hvorfor foto.no har valgt dette er en gåte.

Jepp. Det var det som i sin tid bragte meg til Akam. Jeg har bare kapasitet til å være aktiv på ett forum, og jeg trives her. Har vært innom Nikoncafe og har selvsagt kontoer på både foto.no og dpreview, men de er for det meste passive (eller i foto.no-tilfellet; for å få tilgang til bruktmarkedet).

 

Akam inneholder etter hvert ganske mye teknisk kompetanse, og jeg syns også vi har fått et bra miljø for foto (altså fokus på bildene), selv om det går litt i rykk og napp - Oktoberfesten er veldig populær, mens de andre aktivitetene sliter litt mer med deltakelsen.

Lenke til kommentar

Min deltagelse er mer sporadisk, men i tillegg til Akam så leser jeg DPReview, NikonCafe, NikonGear og Luminous Landscape nesten daglig. Som Nikon-bruker sjekker jeg også opp Thom Hogan innimellom. Ellers mange spenennde fotosider og innimellom finner man noen riktige gullkorn!

 

Foto.no har jeg et ambivalent forhold til. Leser det regelmessig, men forumet er det rake motsetning av Akam... (og det er ment positivt til Akams fordel).

Lenke til kommentar

Blir hovedsaklig dpreview og her.

 

Var en del på foto.no for noen år siden, men det ble for mange sære personligheter og merkelige debatter/bildekritikker der. Hadde en viss underholdningsverdi, men ble etterhvert bare slitsomt at det lå, mer eller mindre skjulte, undertoner i de fleste debatter og meningsutvekslinger.

 

Egentlig nokså deprimerende at et forum som, ihvertfall i forhold til mange andre, virker å være dominert av mer modne mennesker med en del livserfaring skal ha så mange tullete konflikter og uvesentlig vås.

Lenke til kommentar

Jeg er vel egentlig bare å kikker på akam som ren fotoside. Men jeg har nettopp begynt å kikke litt på origo.no som er et nettsamfunn bygd opp rundt lokalaviser. Det er mange såkalte "soner" der som er om foto eller sjangere innen foto. F.eks. har jeg selv opprettet en åpen sone som er for naturbilder fra Finnmark. På origo kan man velge om bildene skal være synlige for alle eller sette begrensninger, f.eks. har mange gjort det slik at bildene kun er synlige for medlemmer av sonen. Man kan også lage lukkede soner der medlemmene må søke om å bli medlem. Det er et fint alternativ om man vil lage seg en hjemmeside eller f.eks. en side for fotoklubben eller andre klubber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...