Gå til innhold

Import av vin fra USA


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring om dette?

 

Har vært i kontakt med produsent, og de sender ikke ut av USA. Jeg finner heller ingen nettbutikker i USA som sender til Norge. Er det noen som vet om noen alkohol-nettbutikker som sender til Norge?

 

Hvis ikke, må jeg bruke JetCarrier har jeg funnet ut. Noen som har erfaring med bruk av dem til dette formålet?

 

Så er det tollavgiftene jeg må betale, har sett på toll.no toll.no alkoholavgift og skjønner ikke hvordan de regner ut det eksempelet der. Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg finner ut hva jeg må betale i avgift?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikkje vere enkelt å rekne ut dette:

Vin og sterkøl Over 4,7 t.o.m 22 3,96 per volumprosent og liter

 

12 flasker vin på 0.7 og 13% alkoholstyrke.

Alkoholavgift:

(8,4 liter x 3,96,-)+ (13% x3.96,-) = 84,744,-

 

MVA

(innkjøpspris + alle avgifter + faktkostnader) x 25%

 

 

Prisen til deg blir då:

Pris i usa + fraktkost. + alkoholavgift + andre avgifter + MVA + eventuelt tollgebyr

Lenke til kommentar

Ok, vet nå hvordan jeg skal regne ut avgiftene, i tillegg til alkoholavgift kommer også miljø- og grunnavgift (embalasjeavgift) på flaskene og matproduksjonsavgift. og momos

 

Jeg finner avgiften på embalasje, men ikke matproduksjonsavgift. Noen som vet hva denne ligger på?

Lenke til kommentar

De beste vinene fra USA (og resten av verden) finnes på vinmonopolet. Dette er en fantastisk butikk hvor du kan kjøpe verdens beste viner over disk, uten fortolling eller annet styr.

 

Sverige har noenlunde samme opplegget, ellers er det få steder i verden man kan få samme gode utvalg som i Norge.

Lenke til kommentar
De beste vinene fra USA (og resten av verden) finnes på vinmonopolet. Dette er en fantastisk butikk hvor du kan kjøpe verdens beste viner over disk, uten fortolling eller annet styr.

 

Sverige har noenlunde samme opplegget, ellers er det få steder i verden man kan få samme gode utvalg som i Norge.

 

Hva har dette med det jeg lurer på?

 

Dessuten selges ikke den vinen jeg skal ha tak i verken på Vinmonopolet eller Systembolaget

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...