Gå til innhold

Android homescreen/lockscreen screenshot-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke root (og jeg er ikke rootet). Du trenger WidgetLocker fra Market. Det koster bortimot 2 dollar eller noe. Så tar du turen innom denne tråden. Det ser gjerne sinnsykt vanskelig ut, men det er i grunnen ikke det. Som du ser så er det mange metoder. Jeg brukte APK Manager. Har du ikke SDKen installert fra før av på PCen så kan dette ta litt tid.

 

Si ifra om det det er vanskelig å forstå guiden på XDA, så kan jeg skrive en lettfattelig guide her.

Lenke til kommentar

Har noen her tips til Lockscreen til Galaxy Tab? Jeg har prøvd de fleste, og da er det to problemer som oppstår:

1: Feil oppløsning. Taben har ofte for høy oppløsning for Lockscreenen

2: Standard Lockscreen forblir. Ofte legges ny lockscreen over den som følger med.

 

(Drømmen er en lockscreen som låser opp når 4, evt. 5 fingre tar på skjermen. Galaxy Tab støtter 5 fingre på skjermen, har testet selv.)

 

Bumping, håper noe har skjedd siden sist :)

Lenke til kommentar

Har du "com.teslacoilsw.widgetlocker-1.apk"? Altså installasjonsfilen til WL? Hvis ikke så må du få den ut av telefonen din. For å gjøre dette så må du ha Android SDKen (som kan lastes ned her.)

 

Skal du få "com.teslacoilsw.widgetlocker-1.apk" ut, så må vi bruke ADB-metoden:

 

1:. Installer SDKen på C: (Hvis du har allerede installert den og den ligger i Program Files, så bare flytt hele Android-mappen til C:)

 

2: Start CMD (Trykk Windows-knappen på tastaturet og skriv cmd + enter)

 

3: Skriv cd C:\Android\android-sdk-windows\platform-tools

 

4: Aktivér USB-debugging på telefonen og plugg den til PCen

 

5: Skriv adb pull /data/app/com.teslacoilsw.widgetlocker-1.apk i CMD.

 

6: Naviger som vanlig til (Ikke i CMD) C: --> Android --> android-sdk-windows --> platform-tools

 

7: Nå ligger "com.teslacoilsw.widgetlocker-1.apk" der.

 

 

Nå skal vi bruke APK Manager:

 

1: Åpne mappen "place-apk-here-for-modding" og kopier "com.teslacoilsw.widgetlocker-1.apk" over.

 

2: Dobbelklikk "Script.bat", og tast inn 22, og velg WidgetLocker (ved å taste inn tallet)

 

Du vil nå bli kastet tilbake igjen til hovedmenyen:

 

3: Velg valg nummer 1, Extract APK.

 

4: Ikke lukk Script.bat enda. Naviger til APK Manager-mappen igjen, og gå inn på "Projects". Gå så inn på " res\drawable-HDPI". Nå vil du se en del ikoner osv. Disse ikonene er det WidgetLocker består av. Nå skal du finne en egen Lockscreen. Det kan du finne i den tråden jeg linken til isted. Bare UnZip mappen og finn en frem.

 

5: Dra den nye png-filen inn i mappen. Ikke endre navnet. Godta at den skal kopieres over orginalen.

 

6: Nå går du tilbake igjen til "Script.bat"

 

7: Velg valg nummer 3 (Zip APK). Velg Regular .APK.

 

8: Velg valg nummer 4 (Sign APK)

 

Lukk "Script.bat", og naviger til "place-apk-here-for-modding". Nå vil den modifiserte APKen ligge her, og hete noe a la "signedcom.teslacoilsw.widgetlocker-1.apk".

 

Avinstaller WindowsLocker fra telefonen, overfør denne apk-en til telefonen (jeg bruker DropBox) ved å legge den på minnekortet eller noe, og installer den.

 

FERDIG!

 

Denne guiden er ganske lang, og jeg kunne laget den kortere, men jeg prøver å være så spesifikk som mulig, slik at de fleste kan skjønne den :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tusen takk, det var litt av en bruksanvisning. Men jeg står litt fast på punkt 6 under ADB-metoden. Jeg trodde jeg hadde gjort alt riktig, men jeg finner ikke tesla'en i platform-tools.

 

 

 

cmd.jpg

mappa.jpg

 

 

 

Edit: jeg leste litt videre og kom til:

 

"Avinstaller WindowsLocker fra telefonen, overfør denne apk-en til telefonen (jeg bruker DropBox) ved å legge den på minnekortet eller noe, og installer den."

 

Avinstallere, uten å miste programmet? .apk'en skal bare ligge løst i "mappa" for hele telefonen? Hvordan installerer man den, klikker man seg bare inn på den og så går alt av "seg selv"?

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Tusen takk, det var litt av en bruksanvisning. Men jeg står litt fast på punkt 6 under ADB-metoden. Jeg trodde jeg hadde gjort alt riktig, men jeg finner ikke tesla'en i platform-tools.

 

 

 

cmd.jpg

mappa.jpg

 

 

 

Edit: jeg leste litt videre og kom til:

 

"Avinstaller WindowsLocker fra telefonen, overfør denne apk-en til telefonen (jeg bruker DropBox) ved å legge den på minnekortet eller noe, og installer den."

 

Avinstallere, uten å miste programmet? .apk'en skal bare ligge løst i "mappa" for hele telefonen? Hvordan installerer man den, klikker man seg bare inn på den og så går alt av "seg selv"?

 

Ikke avinstaller den før du har innstallasjonsfilen på PCen (APKen). Etter at du har gått igjennom denne guiden og har modifisert APKen, så overfører du den tilbake igjen til telefonen. Hvordan du gjør det er opp til deg, men du kan gjøre det på den normale måten som er å bare legge den over på minnekortet (dra og slipp), installere en filbehandler på telefonen (Astro File Manager f.eks), finne filen og innstallere den :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...