Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kindle 3 er bra om man kun er interessert i å lese bøker. Om man har lyst til å kunne gjøre mange forskjellige ting bør iPad være riktig alternativ.

Selvfølgelig, jeg har da ikke påstått at Kindle kan brukes til noe annet enn lesing :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I såfall er prisen rimelig høy synes nå jeg.

Da kan man heller kjøpe seg en billig en med litt dårligere skjerm og heller bruke resten av pengene på bøker :)

Skrevet

iPad er mer enn bra nok til å lese på,og som andre påpeker kan den brukes til langt mer enn Kindle. Men er så klart enig i at Kindle er bedre ute i sola. Selv synd jeg noen ganger at til og med den reflekterer før mye sol, så perfekt er den ikke.

Skrevet

iPad ER elendig som lesebrett.

Kjøp deg en Kindle 3, så innser du hvor latterlig det er å (forsøke å) lese på iPad.

Jeg sammenlignet iPad med en bok. Jeg gir da en svart lang faen i hvordan Kindle presterer i forhold.

• Liker 1
Skrevet

Prøver å skaffe meg iPad via finn. Noen råd? Hvor mye skal jeg legge ut for en 16 eller 32 GB?

Har hørt at iPad skal komme i november, men noen som vet om det betyr tidlig, i midten eller i slutten av november?

Skrevet

Wifi 16 GB skal du i hvert fall ikke gi mer enn 4000 for, man får fint en uten skraper overhodet til den prisen nå. Tror ikke noen vet nøyaktig når den lanseres her, så det kan egentlig bli når som helst i måneden.

Skrevet

Heisann

Vurderer kjøp av iPad. Har lyst på en fin gadget.

Det jeg lurer på er: Har jeg bruk for 3g? Er det verdt de 130-140 USD ekstra?

Det har jo bare med behovet å gjøre. Om du planlegger å ta med iPaden over alt, der det ikke er trådløst nett, så velger du med 3G. Er ikke noe annen vurdering du trenger å ta. Selv har jeg kun med wifi, og synes det fungerer fint siden det er trådløst nett over alt hvor jeg har bruk for den.

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, og da er svaret ja.

Men for din del kommer det helt an på hvor du har tenkt å bruke den, samt om du har behov for GPS.

Skrevet

Jeg har en NetcomConnect-minirouter, så jeg bruker ikke 3G-biten på ipadden min. Men etter det jeg forstår, er det kun 3G-modellen som har GPS, og det er en fin ting:)

Så om du ønsker å bruke 3G eller GPS, så kjøp 3G-modellen.

Skrevet

Eg vurderer å kjøpe 32Gb modellen, 64GB vis iPad ikke blir dyrt.

Eg har ikke vært så mye inne på det der med 3G for iPad, har komt over att det er en liten versjon av simkort, riktig? Vil da da bli måneds pris eller bruks pris?

Skrevet

Litt inside-informasjon. Det vil bli lav tilgjengelighet på iPad før jul (ja, tipper dere fikk bakoversveis nå...). Apple selv bestemmer selv hvilke butikker som får selge. Oslo blir selvsagt prioritert igjen...

Skrevet (endret)

Personlig så bruker jeg bare iPaden når jeg har tilgang til wifi. Om jeg i det hele tatt bruker iPaden når jeg er på farten så er det på et fly, men der er det lite 3G og wifi uansett. :p

Forøvrig angrer jeg på at jeg gikk for 32GB. Har nesten ingenting lagret på den.

Endret av ahpadt
Skrevet

Litt inside-informasjon. Det vil bli lav tilgjengelighet på iPad før jul (ja, tipper dere fikk bakoversveis nå...). Apple selv bestemmer selv hvilke butikker som får selge. Oslo blir selvsagt prioritert igjen...

Har vel ikke noe å si siden eg har tenkt å bestille iPad ifra apple sin norske side =)

Skrevet

Forøvrig angrer jeg på at jeg gikk for 32GB. Har nesten ingenting lagret på den.

Amen, brother! Jeg har hele ebokbiblioteket lagret på tilsammen 20mb. Og jeg leser en del...

Skrevet

Den er vel liten nok, er den ikke? ;)

Den er tjukk og tung ... kun brukbar over lengre tidsrom dersom du kan hvile den mot et eller annet.

edit: Jeg vil helt klart foretrekke en lettere iPad fremfor en med 7" skjerm, men hvem sier at man ikke vil ende opp med begge deler ... (?)

En i stua, en i jakkelommen.

Tjukk og tung? Liten og nett vil nå jeg si. Det er jo bare en tynn skjerm. Og selv om du holder en iPad med henna utstrakt blir du fort sliten, men selv om du ikke holder noe blir du uansett fort sliten, så man er nødt til å støtte den på et vis.

Kom med en større iPad sier jeg! 15" hadde vært stas! Og retina-skjerm på den. 1920 x 1200/1080 hadde vært flott! :)

Retina display på en 15" skjerm hadde tilsvart noe sånt som 4300x2100 eller lignende.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har vel ikke noe å si siden eg har tenkt å bestille iPad ifra apple sin norske side =)

Apple NO kommer nok ikke til å ha så mange de heller vil jeg tro, så det blir nok en del ventetid.

Dette kommer nok til å bli verre enn iPhone. Så er dere advart.

Endret av iHouse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...