Gå til innhold

Norges billigste HW-butikk: Studrab.no/Milrab.no


Anbefalte innlegg

Jeg vil ha bekreftelse om bad__ip og studrab kommer fra samme ip adresse. Takk

 

Sorry ass, men jeg sitter på Gardermoen Militære Flystasjon.

 

BTW...

 

Har du sett noen av innleggene mine før jeg kom i kontakt med milrab/studrab.no?

 

Ser du det at hver gang jeg deler handlelister, så bruker jeg komplett.no! Har alltid brukt komplett.no, har også brukt DustinHome, og synes de har bra service og gode priser, men så ble jeg fortalt at jeg kan handle med dimmepengene mine på milrab.no, da var det ikke tvil hvor jeg skulle handle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen kjappe kommentarer...

 

Er du misfornøyd, fortell det til oss. Er du fornøyd, fortell det til andre.

Dette er slagordet til leverandøren hattelco.

 

Studrab.no

Denne siden har faktisk enda litt lavere priser enn milrab.no og er koblet opp mot prisguide.no og kelkoo.no, men vi har ytterst få produkter ute da vi venter på å få prisprogrammet klart.

 

Dette er piss.

Disse bruker som bla. amentio og de fleste nettbutikkene webmercs(nettsideleverandør)og den regner ut priser automatisk via prisfiler som sendes i fra distributør.

Den røde teksten i bånn er typisk webmercs, samt url oppsettet.

http://www.studrab.no/PartDetail.aspx?q=p:2729418

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2729419;c:103405

Lenke til kommentar
Det meste er nogenlunde korrekt men sluttbruker vil stort sett forholde seg til butikken og ikke produsenten. Han KAN velge å forholde seg til produsent men dette er heller unntaket enn regelen.

 

Absolutt. Du har helt rett. Det er forhandleren som i sin helhet har ansvaret for salget, men spesielt innen bærbar PC så ønsker produsenten selv å ta hånd om det meste av service foruten DOA- dead-on-arrival.

Lenke til kommentar
Noen kjappe kommentarer...

 

Er du misfornøyd, fortell det til oss. Er du fornøyd, fortell det til andre.

Dette er slagordet til leverandøren hattelco.

 

En blant mange, ref: http://www.google.com/search?q=Er+du+misfo...amp;ie=&oe=

 

Studrab.no

Denne siden har faktisk enda litt lavere priser enn milrab.no og er koblet opp mot prisguide.no og kelkoo.no, men vi har ytterst få produkter ute da vi venter på å få prisprogrammet klart.

 

Dette er piss.

Disse bruker som bla. amentio og de fleste nettbutikkene webmercs(nettsideleverandør)og den regner ut priser automatisk via prisfiler som sendes i fra distributør.

Den røde teksten i bånn er typisk webmercs, samt url oppsettet.

http://www.studrab.no/PartDetail.aspx?q=p:2729418

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2729419;c:103405

 

I Norge er det vel over 100 nettbutikker som bruker webmercs løsningen, for komplett liste se her: www.webmercs.com Som du kan se er prisene forskjellig i de fleste nettbutikkene da man priser produkter fra ulik inngangsverdi og med ulik kalkyle.

Lenke til kommentar
Reklamasjon er satt fast til 5 år for bærbar PC, mens fabrikanter ofte operer med 1-2 års garanti. Hovedforskjellen er at under garantiperioden er det produsenten som skal bevise ovenfor sluttbruker at produktet ikke er defekt, mens utenfor garanti og da innenfor reklamasjonstiden er det sluttbruker som skal bevise ovenfor produsent at produktet er defekt.

 

Rent praktisk har det liten betydning, men dessverre er det ofte forskjellig saksbehandling for garanti/reklamasjonssaker. Garantiutvidelse er noe man ikke bør betale ekstra for, men det er en fin gullerot å gi til en sluttbruker for ekstra sikkerhet til kort saksbehandlingstid dersom noe skulle skje med produktet.

Ikke en helt presist det du sier her. Det er som regel knakende likegyldig for forbruker hva slags garantiordning et produkt har da forbruker er beskyttet av forbrukerkjøploven. En garanti kan i enkelte tilfeller gi raskere behandlingstid, men det er stort sett det hele. Garantien er, slik den fungerer i praksis i Norge, mer til for å beskytte forhandler da forhandler får dekket kostnaden med å utbedre mangler i garantiperioden. Etter garantiperioden må forhandler selv dekke kostnaden når kunden reklamerer jfr. forbrukerkjøploven.

 

Dette du sier med bevisbyrde er også feilaktig. Jfr. forbrukerkjøploven så ligger bevisbyrden på forhandler de første seks månedene etter at avtalen har blitt inngått. Etter dette er bevisbyrden lagt til kunde. Denne bevisbyrden er allikevel ganske mild, og kunde trenger stort sett bare reklamere over funksjonssvikt. Dersom produktet ikke har skader som skyldes brukeren skal forhandler dekke dette.

 

Det er svært vanlig at forhandlere blander garanti, forbrukerkjøploven og kjøpsloven. Mellom forhandler og forbruker gjelder forbrukerkjøploven, mens mellom forhandler og leverandør gjelder kjøpsloven og inngåtte avtaler dem i mellom. Man må da som forhandler ikke gå i den klassiske fellen med å tro at det er leverandør som bestemmer hva som gjelder for forbruker. Det leverandør sier gjelder kun for forhandler, og er sjeldent bedre enn hva kunde kan kreve av forhandler.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Noen kjappe kommentarer...

 

Er du misfornøyd, fortell det til oss. Er du fornøyd, fortell det til andre.

Dette er slagordet til leverandøren hattelco.

 

Studrab.no

Denne siden har faktisk enda litt lavere priser enn milrab.no og er koblet opp mot prisguide.no og kelkoo.no, men vi har ytterst få produkter ute da vi venter på å få prisprogrammet klart.

 

Dette er piss.

Disse bruker som bla. amentio og de fleste nettbutikkene webmercs(nettsideleverandør)og den regner ut priser automatisk via prisfiler som sendes i fra distributør.

Den røde teksten i bånn er typisk webmercs, samt url oppsettet.

http://www.studrab.no/PartDetail.aspx?q=p:2729418

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2729419;c:103405

Ikke så billig akkurat for Intel SSD

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2528123;c:103401 (kr 1740,-)

http://www.studrab.no/PartDetail.aspx?q=p:2528123;c:36376 (kr 2218,-)

Lenke til kommentar
Reklamasjon er satt fast til 5 år for bærbar PC, mens fabrikanter ofte operer med 1-2 års garanti. Hovedforskjellen er at under garantiperioden er det produsenten som skal bevise ovenfor sluttbruker at produktet ikke er defekt, mens utenfor garanti og da innenfor reklamasjonstiden er det sluttbruker som skal bevise ovenfor produsent at produktet er defekt.

 

Rent praktisk har det liten betydning, men dessverre er det ofte forskjellig saksbehandling for garanti/reklamasjonssaker. Garantiutvidelse er noe man ikke bør betale ekstra for, men det er en fin gullerot å gi til en sluttbruker for ekstra sikkerhet til kort saksbehandlingstid dersom noe skulle skje med produktet.

Ikke en helt presist det du sier her. Det er som regel knakende likegyldig for forbruker hva slags garantiordning et produkt har da forbruker er beskyttet av forbrukerkjøploven. En garanti kan i enkelte tilfeller gi raskere behandlingstid, men det er stort sett det hele. Garantien er, slik den fungerer i praksis i Norge, mer til for å beskytte forhandler da forhandler får dekket kostnaden med å utbedre mangler i garantiperioden. Etter garantiperioden må forhandler selv dekke kostnaden når kunden reklamerer jfr. forbrukerkjøploven.

 

Dette du sier med bevisbyrde er også feilaktig. Jfr. forbrukerkjøploven så ligger bevisbyrden på forhandler de første seks månedene etter at avtalen har blitt inngått. Etter dette er bevisbyrden lagt til kunde. Denne bevisbyrden er allikevel ganske mild, og kunde trenger stort sett bare reklamere over funksjonssvikt. Dersom produktet ikke har skader som skyldes brukeren skal forhandler dekke dette.

 

Det er svært vanlig at forhandlere blander garanti, forbrukerkjøploven og kjøpsloven. Mellom forhandler og forbruker gjelder forbrukerkjøploven, mens mellom forhandler og leverandør gjelder kjøpsloven og inngåtte avtaler dem i mellom. Man må da som forhandler ikke gå i den klassiske fellen med å tro at det er leverandør som bestemmer hva som gjelder for forbruker. Det leverandør sier gjelder kun for forhandler, og er sjeldent bedre enn hva kunde kan kreve av forhandler.

 

 

Takk for presisering.

Lenke til kommentar
Kommer det til å være noe tilbudsdager på Studrab.no, kampanjer etc.?

 

Jeg har lyst på billige SSD-disker :-)

 

Kampanjer og helgetilbud vil det være. Vi ønsker for tiden å legge fokus på å lage PC pakker der forumbrukere bestemmer innholder så jobber vi med å presse pris. I mellomtiden så kan det legges inn forespørsel på SSD-disk på siden og en av våre medarbeidere vil kunne utarbeide et tilbud.

Lenke til kommentar

Gleder meg til de får det programmet i sving som gjør at de alltid har laveste pris (hvis det noen gang skjer..?). Er allerede lei av å vente på svar på prisforespørsler, for deretter å legge inn bestilling som igjen de må redigere prisen på og til slutt jeg som kunde må betale via nettbank med melding... hadde vært praktisk å kunne legge varen til rett pris i handlekurven og betalt med kort! Enklere for både kunde og selger!

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt all HW'en min til Cartman-prosjektet mitt fra Milrab.no, og fikk en uslåelig pris. Billigere enn Prisguide.no og Kelkoo.no. :wow:

 

Veldig fornøyd med kundeservicen der, har hatt kontak med 3 forskjellige personer, og alle har vært like hyggelige. De svarer raskt, gjerne i løpet av noen timer, eller dagen etter vis det er sent på kvelden. (fikk flere svar, selv kl. 00:30 på natta :thumbup:)

 

Nå venter jeg bare på at alle varene kommer på lager så jeg kan motta alt, så skal jeg se hvordan de pakker alt og hvordan forsendingen er.

 

Gleder meg.

Lenke til kommentar

Hyggelig at det kommer flere nettbutikker i norge ja.

Men jeg personlig skal nok holde meg til Komplett, Dustinhome, Mpx og Netshop fremover.

 

Betaler gjerne noen hundrelapper ekstra når jeg er garantert god leveringstid, god support osv.

 

Sier ikke at milrab ikke har dette, men nå har jeg kjøpt hos komplett\mpx og netshop i alle år. Skal noe til før jeg bytter min leverandør på hardware. ;)

Lenke til kommentar
at du vil ha god support men fortsatt kjøpe fra komplett henger ikke helt sammen o.O

komplett er de verste jeg har vært borti på rma saker hvor de på 4av4 saker ikke har fikset feilene men isteden påstått de ikke eksisterer.

Enkelte folk er bare uheldige.

Samme med alle de ungene som sier at telenor suger osv. Jeg hadde telenor i 5-6 år, hadde aldri noen problemer hos de. Hadde faktisk flere problemer med nextgentel på 2 uker enn jeg hadde med telenor i 5år :p

 

Jeg har aldri hatt noen problemer med mine kjøp hos komplett. Alt har alltid funket, og funker den dag idag.

Jeg var litt småredd for at skjermkortet mitt hadde tatt kvelden her om dagen pga det var 80grader idle, og over 100 grader i load.

 

Sendte mail til komplett og forhørte meg om jeg ville få samme kort tilbake, eller ett som tilsvarte den prisen jeg kjøpte det for. Jeg fikk det for 1800kr pga jeg kjøpte det på kompletts tilbuds dag. Da var jeg litt redd for at de ville sende meg et crap kort til prisen av 1800kr~

 

Men fikk en positiv mail tilbake om at jeg måtte bare sende inn skjermkortet, så skulle jeg få et skjermkort som tilsvarer ytelsen på det som hadde gått i stykker, eller et bedre. Som er etter min mening veldig hyggelig gjort, noe ikke alle andre nettbutikker ville ha gjort.

 

Over til topic..

 

Jeg sendte riktignok mail til Milrab pga jeg ville ha samme skjerm-pris de solgte på Dustinhome.no pga de hadde 'prisgaranti'.

 

Svaret jeg fikk var:

Det er helt korrekt vi har prisgaranti opp mot alle norske nettbutikker http://www.milrab.no/InfoCompany.aspx

Dustinhome er svensk nettbutikk, svensk firma med lager i Sverige blant annet. Derfor gjelder dessverre ikke vår prisgaranti opp mot denne aktøren.

 

Tidligere sendte jeg mail til dustinhome pga jeg lurte på om jeg måtte betale toll eller lignende, da fikk jeg dette til svaR:

Vi importerer varene til norge selv, og du kjøper av Dustin Norway (registrert i norge, norsk mva), så ingen toll tilkommer.

 

Noe som også vil si at Dustinhome.no har en norsk nettbutikk også. Men neida, milrab ville ikke gi meg prisen de har der. :(

 

Komplett(.no) er jo heller ikke norsk 'orginalt', men de har jo butikker i mange land for det om :p

 

laaang post i know. :p

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...