Gå til innhold

Norges billigste HW-butikk: Studrab.no/Milrab.no


Anbefalte innlegg

@bIsk0p

 

Fine oppsett det der, grunnen til at det er budsjett og student er grunnet tilbehør til Laptop.

 

F.eks. Gamer

Hp xxxxx inkl. Logitech G9x spillmus, G25 Headset og forlenget garanti.

 

Budsjett

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, mus og xxxx progrmvare

 

Student

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, Office, mus og blahh...

 

Jaja dere skjønner kanskje hva jeg mener, på stasjonære delen er det mulighet for oppsett i alle klasser, disse må være bang for the buck!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oooops!, ser nå at jeg har blingsa på en null der, 14,5% er veldig bra, tror faktisk man skal lete lenge etter en annen butikk med bedre resultat.

Samtidig vil jeg be moderatorene se litt nærmere på denne tråden, med den infoen Bad_ip legger ut er det helt klart at han har _meget_ nær tilknytning til firmaet, dette er så åpenbart at jeg vil ikke kalle det snikreklame engang!.

Lenke til kommentar

Da har vi registert oss som bruker på dette forumet, og håper vi kan bidra med å gi klarhet i vår drift. Kort fortalt drifter vi nettbutikkene Milrab.no, som er en nisje butikk mot det militære markedet, og Studrab.no som er åpen for alle. Ved å gå inn på sidene vil det være mer info om hvem som jobber hos oss og mer utfyllende info om de ulike konseptene. Send gjerne PM eller innlegg i forum der det er noe som er uklart.

 

Vi er interessert i å se på om det er noen aktiviteter vi kan bidra med på dette forumet som vil oppfattes som relasjonsbyggende og nevenyttig for forumets brukere. For oss er det veldig viktig at aktivitet ikke oppfattes som snikreklame, og vi håper at ved å skape en åpen diskusjon rundt tema vil gi klare indikasjoner på hva vi bør/ikke bør gjøre.

 

Vi har tidligere god erfaring med å sette opp konkrete PC-pakker, både stasjonært og bærbar, der vi har gått til produsent for å jobbe med pris som vi igjen kan gi videre kunden. Dersom det er av interesse blant forumets medlemmer, så kan vi sammen sette opp PC-pakker med formål å ha en best mulig konfigurasjon til en ferdigprutet pris. Nedenfor er noen forslag på bærbar PC-pakker.

 

Hverdags PC

LX.PMZ02.024 AS5732Z/15.6"LED CB/T4400/4GB/320GB/DVDSM/WL/6 cell 2.2/ Win7HP-64bit

SV.WNBAF.BL3 Garantiutvidelse med 3 års forsikring

931646-0000/S Optisk Mus med hjul

sleeve15marine Bæreveske 15,4" i marineblå med navnestipe- og gradsfeste

PCC-LIC-NEW-36M PC-cillin Internet Security 2009 Pro

 

Mini PC

LU.SAL0D.162 AO 532h/10.1"LED CB/Atom N450/UMA/1GB/160GB/WL/5-in-1/SD/BT2.1/6cells2.2/Win7HP+OT-BLUE/BLACK

931646-0000/S Optisk Mus med hjul

LNEO-10 10" Black Laptop Sleeve

PCC-LIC-NEW-36M PC-cillin Internet Security 2009 Pro

 

Arbeids PC

LX.PK502.012 Aspire Timeline 4810TZG 14.0"CB LED/SU4100/ATIHD4330-512/4GB DDR3/500GB/HDMI/WL/DVDSM/6c 2.8/BT/HDMi/Win7HP+OT

SV.WNBAF.BL3 Garantiutvidelse med 3 års forsikring

931646-0000/S Optisk Mus med hjul

sleeve15marine Bæreveske 15,4" i marineblå med navnestipe- og gradsfeste

PCC-LIC-NEW-36M PC-cillin Internet Security 2009 Pro

 

Multimedia PC

LX.PRK02.004 Aspire 5738DZG 3D/15.6"LED CB/T4400/ATI Radeon HD 4570/4GB/640GB/DVDSM/WL/6 cell/HDMi/Win7HP-64bit SW

SV.WNBAF.BL3 Garantiutvidelse med 3 års forsikring

931646-0000/S Optisk Mus med hjul

sleeve15marine Bæreveske 15,4" i marineblå med navnestipe- og gradsfeste

PCC-LIC-NEW-36M PC-cillin Internet Security 2009 Pro

 

Alle tilbakemeldinger imøteses.

Lenke til kommentar

Velkommen til Studrab, deltagelse fra butikkene er velkomne her på forumet.

 

Det dere må være forsiktig med, er reklamen. Burde kanskje ta en prat med en moderator for å være 100% sikre på hvor grensene går.

 

Over til tilbudene, få dere et bedre antivirus program! PC-cillin har dessverre min mor igjennom sin jobb, utrolig vanskelig å administrere. Plagsomt er det også, jeg vil faktisk heller anbefale Norton enn dette...

Lenke til kommentar
Oooops!, ser nå at jeg har blingsa på en null der, 14,5% er veldig bra, tror faktisk man skal lete lenge etter en annen butikk med bedre resultat.

Samtidig vil jeg be moderatorene se litt nærmere på denne tråden, med den infoen Bad_ip legger ut er det helt klart at han har _meget_ nær tilknytning til firmaet, dette er så åpenbart at jeg vil ikke kalle det snikreklame engang!.

 

Vi fikk første henvendelse fra bad__ip 3. januar 2010 kl 19:01. Vår relasjon til bad__ip er at vi har besvart hans hevendelser og ser nå på muligheten til om det er noe vi kan bidra med i dette forumet. Det er selvfølgelig veldig hyggelig å ha en dialog med en positiv kunde, men å trekke en slutning om at vedkommende har en "_meget_ nær tilknytning til firmaet" er ikke korrekt.

 

Velkommen til Studrab, deltagelse fra butikkene er velkomne her på forumet.

 

Det dere må være forsiktig med, er reklamen. Burde kanskje ta en prat med en moderator for å være 100% sikre på hvor grensene går.

 

Over til tilbudene, få dere et bedre antivirus program! PC-cillin har dessverre min mor igjennom sin jobb, utrolig vanskelig å administrere. Plagsomt er det også, jeg vil faktisk heller anbefale Norton enn dette...

 

Takk for tilbakemelding. Hvorddan kommer vi best i kontakt med en moderator?

 

Mht Trend vs. Norton. Vi har opplevd at Norton bruker mer systemressurser enn Trend uten å gi bedre beskyttelse. Hva er din erfaring?

Lenke til kommentar

Her har du oversikt over alle moderatorer, prøv en som er online. Vil tro denne personen sender saken videre hvis h*n ikke har svaret. Mener også at det finnes bedrifts konto her, vil tro at det er mulig å endre brukeren deres til denne konto typen.

 

Det at Norton krever mer systemressurser er en utdøende myte etter min erfaring. Frem til 06/07 versjonen av Norton, krevde det mye. Etter dette har det blitt betydelig midlere i forbruk. Det er iallefall langt bedre i bruk (Hvis man må gjøre noen endringer, åpne porter/tilgang til program)

 

Office burde vel også legges ved i arbeids PC'en?

Lenke til kommentar
Her har du oversikt over alle moderatorer, prøv en som er online. Vil tro denne personen sender saken videre hvis h*n ikke har svaret. Mener også at det finnes bedrifts konto her, vil tro at det er mulig å endre brukeren deres til denne konto typen.

 

Det at Norton krever mer systemressurser er en utdøende myte etter min erfaring. Frem til 06/07 versjonen av Norton, krevde det mye. Etter dette har det blitt betydelig midlere i forbruk. Det er iallefall langt bedre i bruk (Hvis man må gjøre noen endringer, åpne porter/tilgang til program)

 

Office burde vel også legges ved i arbeids PC'en?

 

Da skal vi komme i kontakt med en modelator. Mht Office så pleier det å være svært forskjellig fra hvilket lisens som kunden har behov for. Mens en student kan kjøpe et rimelig studentlisens direkte fra Microsoft, har ofte en bedriftskunde behov for et Office lisens med Outlook. Det er årssaken til at vi ikke har lagt ved Office frem til nå.

Lenke til kommentar
@bIsk0p

 

Fine oppsett det der, grunnen til at det er budsjett og student er grunnet tilbehør til Laptop.

 

F.eks. Gamer

Hp xxxxx inkl. Logitech G9x spillmus, G25 Headset og forlenget garanti.

 

Budsjett

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, mus og xxxx progrmvare

 

Student

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, Office, mus og blahh...

 

Jaja dere skjønner kanskje hva jeg mener, på stasjonære delen er det mulighet for oppsett i alle klasser, disse må være bang for the buck!

 

Hva i all verden skal man med forlenget garanti med reklamasjonsrettighetene man har i norge?

Lenke til kommentar
@bIsk0p

 

Fine oppsett det der, grunnen til at det er budsjett og student er grunnet tilbehør til Laptop.

 

F.eks. Gamer

Hp xxxxx inkl. Logitech G9x spillmus, G25 Headset og forlenget garanti.

 

Budsjett

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, mus og xxxx progrmvare

 

Student

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, Office, mus og blahh...

 

Jaja dere skjønner kanskje hva jeg mener, på stasjonære delen er det mulighet for oppsett i alle klasser, disse må være bang for the buck!

 

Hva i all verden skal man med forlenget garanti med reklamasjonsrettighetene man har i norge?

 

Det der var en en av postene jeg stusset over fra trådstarter...veldig detaljert tankemåte for å bare være en "tilfeldig fornøyd kunde".

 

Zeitgeist: En butikk vil alltid mene "forlenget garanti" er nyttig ;) -> mersalg

Lenke til kommentar

Skyr alt av Norton som pesten, holder lenge med gratis version av AVG.

Ellers har man jo BitDefender (billigere og bedre en Norton) og Kaspersky (dyrere men bedre en Norton).

 

Norton er stygt, lite brukervenlig, tregt/uresponsivt, og bruker unødig mye systemresurser, spesielt under real-time scanning.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
@bIsk0p

 

Fine oppsett det der, grunnen til at det er budsjett og student er grunnet tilbehør til Laptop.

 

F.eks. Gamer

Hp xxxxx inkl. Logitech G9x spillmus, G25 Headset og forlenget garanti.

 

Budsjett

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, mus og xxxx progrmvare

 

Student

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, Office, mus og blahh...

 

Jaja dere skjønner kanskje hva jeg mener, på stasjonære delen er det mulighet for oppsett i alle klasser, disse må være bang for the buck!

 

Hva i all verden skal man med forlenget garanti med reklamasjonsrettighetene man har i norge?

 

Det der var en en av postene jeg stusset over fra trådstarter...veldig detaljert tankemåte for å bare være en "tilfeldig fornøyd kunde".

 

Zeitgeist: En butikk vil alltid mene "forlenget garanti" er nyttig ;) -> mersalg

 

Det er vel egentlig det jeg ville frem til. Det er mulig jeg urettferdig beskylder "bad_ip" for å være affiliert med Milrab, men postene skiller seg ut fra de andre postene med tanke på bakgrunnskunnskap og oppsett som ser annerledes ut enn en vanlig anbefaling av en butikke eller en vare. Spesiellt forlenget garantis slår meg som merkelig ettersom jeg aldri har sett noen anbefale kjøp av forlenget garanti ellers på forumet. Men jeg regner nesten med at moderatorene har sjekket og funnet ut at det ikke er noe i veien med tråden ettersom den fortsatt er oppe, og da får jeg føye meg etter det.

 

Utifra hva jeg har hørt om milrab ellers er det ikke noe i veien for å handle med dem.

Lenke til kommentar
@bIsk0p

 

Fine oppsett det der, grunnen til at det er budsjett og student er grunnet tilbehør til Laptop.

 

F.eks. Gamer

Hp xxxxx inkl. Logitech G9x spillmus, G25 Headset og forlenget garanti.

 

Budsjett

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, mus og xxxx progrmvare

 

Student

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, Office, mus og blahh...

 

Jaja dere skjønner kanskje hva jeg mener, på stasjonære delen er det mulighet for oppsett i alle klasser, disse må være bang for the buck!

 

Hva i all verden skal man med forlenget garanti med reklamasjonsrettighetene man har i norge?

 

Det der var en en av postene jeg stusset over fra trådstarter...veldig detaljert tankemåte for å bare være en "tilfeldig fornøyd kunde".

 

Zeitgeist: En butikk vil alltid mene "forlenget garanti" er nyttig ;) -> mersalg

 

Det er vel egentlig det jeg ville frem til. Det er mulig jeg urettferdig beskylder "bad_ip" for å være affiliert med Milrab, men postene skiller seg ut fra de andre postene med tanke på bakgrunnskunnskap og oppsett som ser annerledes ut enn en vanlig anbefaling av en butikke eller en vare. Spesiellt forlenget garantis slår meg som merkelig ettersom jeg aldri har sett noen anbefale kjøp av forlenget garanti ellers på forumet. Men jeg regner nesten med at moderatorene har sjekket og funnet ut at det ikke er noe i veien med tråden ettersom den fortsatt er oppe, og da får jeg føye meg etter det.

 

Utifra hva jeg har hørt om milrab ellers er det ikke noe i veien for å handle med dem.

 

Reklamasjon er satt fast til 5 år for bærbar PC, mens fabrikanter ofte operer med 1-2 års garanti. Hovedforskjellen er at under garantiperioden er det produsenten som skal bevise ovenfor sluttbruker at produktet ikke er defekt, mens utenfor garanti og da innenfor reklamasjonstiden er det sluttbruker som skal bevise ovenfor produsent at produktet er defekt.

 

Rent praktisk har det liten betydning, men dessverre er det ofte forskjellig saksbehandling for garanti/reklamasjonssaker. Garantiutvidelse er noe man ikke bør betale ekstra for, men det er en fin gullerot å gi til en sluttbruker for ekstra sikkerhet til kort saksbehandlingstid dersom noe skulle skje med produktet.

 

Forsikring/uhellsforsikring/"idiotforsikring" er riktignok noe helt annet og er kort forfalt skader/uhell som måtte skje med maskinen som ikke er innenfor garanti/reklamasjon.

 

Håper dette var avklarende.

Lenke til kommentar
@bIsk0p

 

Fine oppsett det der, grunnen til at det er budsjett og student er grunnet tilbehør til Laptop.

 

F.eks. Gamer

Hp xxxxx inkl. Logitech G9x spillmus, G25 Headset og forlenget garanti.

 

Budsjett

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, mus og xxxx progrmvare

 

Student

Hp xxxxx inkl. forlenget garanti, Office, mus og blahh...

 

Jaja dere skjønner kanskje hva jeg mener, på stasjonære delen er det mulighet for oppsett i alle klasser, disse må være bang for the buck!

 

Hva i all verden skal man med forlenget garanti med reklamasjonsrettighetene man har i norge?

 

Det der var en en av postene jeg stusset over fra trådstarter...veldig detaljert tankemåte for å bare være en "tilfeldig fornøyd kunde".

 

Zeitgeist: En butikk vil alltid mene "forlenget garanti" er nyttig ;) -> mersalg

 

Det er vel egentlig det jeg ville frem til. Det er mulig jeg urettferdig beskylder "bad_ip" for å være affiliert med Milrab, men postene skiller seg ut fra de andre postene med tanke på bakgrunnskunnskap og oppsett som ser annerledes ut enn en vanlig anbefaling av en butikke eller en vare. Spesiellt forlenget garantis slår meg som merkelig ettersom jeg aldri har sett noen anbefale kjøp av forlenget garanti ellers på forumet. Men jeg regner nesten med at moderatorene har sjekket og funnet ut at det ikke er noe i veien med tråden ettersom den fortsatt er oppe, og da får jeg føye meg etter det.

 

Utifra hva jeg har hørt om milrab ellers er det ikke noe i veien for å handle med dem.

 

Dette er hvordan jeg forestilte meg at pakkene ville se ut etter jeg hadde fått mail av daglig leder, og siden han da ikke hadde fått opprettet en bruker, så valgte jeg å legge det ut i tråden på forespørsel fra daglig leder.

 

Men skjønner dere godt, skjønner det kan se litt suspekt ut.

 

Synes det er for mange med mistanke rundt meg. Ble jo fankern meg bitt av HW basillen i oktober da, sist jeg var opptatt av data før dette var i 2004 og i CS tia! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...